Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia

Elon Musk v Twitteru: vyhození šéfové, rada pro schvalování a GM ruší reklamy

, , aktualita
Elon Musk v Twitteru: vyhození šéfové, rada pro schvalování a GM ruší reklamy
Elon Musk před několika dny převzal Twitter a první kroky na sebe nenechaly dlouho čekat. Několik vedoucích osob z vedení firmy bylo propuštěno, také se v náznaku nastínilo, jak bude probíhat moderování příspěvků. A také tu máme problémy s inzerenty.
Elon Musk v Twitteru: vyhození šéfové, rada pro schvalování a GM ruší reklamy
Převzetí Twitteru Elonem Muskem rozhodně neprobíhalo snadno. Celou historii snad není třeba znovu vyjmenovávat, jen připomeňme, že počátkem října Musk otočil a rozhodl se, že Twitter přes všechny problémy odkoupí za původně dohodnutou cenu. Už první dny ve vedení společnosti přinesly několik změn. Elon Musk propustil několik lidí z vedení firmy, takže z něj mizí CEO Parag Agrawall, CFO Ned Segal a především Vijaya Gadde. Ta měla být hlavní osobou, která stála za zrušením účtu Donalda Trumpa a podobných významných banů. V podstatě se dá říci, že je úhlavní osobou, kterou Musk potřeboval odstranit, chce-li změnit způsob, jakým se (ne)umožňuje dosáhnout svobody slova na Twitteru.
 
Elon Musk Twitter
autor: Daniel Oberhaus, CC BY-SA 2.0, přes Flickr
 
A zde je velkou otázkou, jak svobodu slova zajistí Elon Musk. Ten chce dát prostor širokému spektru názorů, nicméně i on připustil, že Twitter bude mít jakousi komisi, resp. radu pro moderování příspěvků. Ta ale ještě nebyla vytvořena, není ani jasné, kdo ji bude tvořit a jaká budou pravidla. Podle Muska bude záležitosti posuzovat z více úhlů pohledu a prozatím nedošlo k žádným úpravám nařízení v této oblasti.
 
 
Další otázkou je, jak se budou ke změně vyjadřovat inzerenti na sociální síti, kteří tvoří většinu jejích příjmů. V otevřeném dopise řekl, že Twitter koupil proto, aby civilizace měla svobodné prostředí pro vyjadřování svých názorů a diskuzi, přičemž dnešní stav se snaží civilizaci především polarizovat do dvou extrémů (extrémně doprava, resp. doleva). Tradiční média dle Muska selhala, protože v honbě za kliky k této polarizaci přispívají. Zároveň ale řekl, že Twitter nemůže být peklem, kde si každý může říkat, co chce, bez následků. Musí plnit zákonná nařízení a také by měla být příjemným místem k diskuzi, která uvítá každého.
 
 
Inzerentům naznačil, že by měl být konec s nerelevantními reklamami, které jsou spamem, zatímco relevantní reklamy jsou pro síť obsahem. Tím ale současně mezi řádky naznačuje, že se na platformě bude více cílit na konkrétní uživatele, tedy se bude více snažit je profilovat (a sledovat jejich počínání, otázkou je v jakém rozsahu). Ne každému se to ale líbí a např. General Motors, jeden z hlavních konkurentů Muskovy Tesly, pozastavil inzerci na platformě. A není jedinou společností, která vyhrožuje, že z Twitteru odejde (především za podmínky, že Musk obnoví účet Donalda Trumpa).
 


reklama