reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Facebook začne kontrolovat inzerenty, zlobivé zabanuje

13.6.2018, Milan Šurkala, aktualita
Facebook začne kontrolovat inzerenty, zlobivé zabanuje
Facebook se začíná snažit a chce, aby jeho uživatelé nikomu nenaletěli. Nedávno tak zakázal reklamy na kryptoměny, nyní bude zkoumat kvalitu inzerentů na základě hodnocení. Když budou zlobit, mohou dostat ban.
Sociální síti Facebook se poslední dobou nevyhnulo několik skandálů. Především to byla záležitost s Cambridge Analytica, kdy došlo k rozsáhlému prodávání dat uživatelů a ovlivňování voleb ve spoustě států po celém světě. Nyní si trochu snaží napravit reputaci a bezpečnost uživatelů např. zákazem reklam na kryptoměny a především velmi riskantních IPO. Nově se do hledáčku Facebooku dostali i další inzerenti. Nejde však o nějakou přesně definovanou skupinu jako v případě kryptoměn, ale o chování všech inzerentů obecně.
 
Facebook zpětná vazba
 
Hlavními dvěma problémy, se kterým se uživatelé Facebooku po nákupu produktů pomocí reklamy na této sociální síti setkávají, jsou špatně uvedené časy doručení a nepřesné popisy. Proto je nově možné každý nákup, ke kterému vedl proklik z této sociální sítě, ohodnotit. Je to tedy podobné jako na eBay nebo třeba na české Heuréce. Po vyplnění dotazníku začne Facebook dávat pozor na ty, kterým se množí negativní hodnocení.
 
Ty nejprve upozorní na negativní hodnocení a navrhne co a jak zlepšit, aby byli zákazníci spokojenější (tím více budou spokojenější i se samotným Facebookem, který se tak stane spolehlivějším zdrojem dobrých obchodů a zvýší se tím možnost, že uživatel i příště klikne na nějakou tu reklamu). Pokud se nezlepší a negativní hodnocení budou chodit i nadále, sníží počet zobrazovaných reklam. V případě, že ani to nepomůže, jednoduše se takový obchod dostane na black-list a nebude už moci inzerovat.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama