reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA představuje GeForce RTX, sledujte s námi

20.8.2018, Jan Vítek, článek
NVIDIA představuje GeForce RTX, sledujte s námi
NVIDIA si letos pro sebe ukradne Gamescom, neboť ten bude spojený především s grafickými kartami GeForce RTX. Sledujte nyní s námi prezentaci, která odstartuje dnes v 18:00 našeho času a NVIDIA v ní slibuje "ohromující překvapení". 
Kapitoly článku:
  1. NVIDIA představuje GeForce RTX, sledujte s námi
  2. Hry, hry, hry
  3. Nové GeForce RTX
Otázka je, zda toto ohromující překvapení už nebylo v podobě GeForce RTX 2080 Ti odhaleno předčasně, ale v jistém ohledu určitě ne. Všichni totiž čekají především na to, jaký výkon tato karta vedle RTX 2080 a 2070 bude mít a to se asi dozvíme až z prezentace NVIDIE. 
 
 
Ta proběhne v německém Kolíně nad Rýnem, a to konkrétně v místním Palladiu (Schanzenstrasse 36) jak už bylo řečeno, začíná se dnes v šest večer. Akci budete moci sledovat třeba na kanálu NVIDIE na Twitch.tv. 
 
 
My se ozveme s dalšími informacemi, které doufejme budou tak zajímavé, aby dostály dosavadnímu hypu i slibu samotné NVIDIE. Zatím se můžete podívat na některé starší aktuality, abyste si pak mohli i porovnat, zda byly úniky informací o nové herní generaci pravdivé.  
 
  • 18:00 Stream začal a čeká se na začátek prezentace. Všichni jsme samozřejmě "super excited" kvůli naprosto všemu. Průběžně probíhají krátké rozhovory s účastníky.
 
  • 18:08 Pokračuje se teaserem, který jsme už měli šanci vidět a v němž jsme mohli najít narážky na to, že půjde o řadu RTX 2000.  
  • 18:17 Sál už je zaplněný a pomalu se chystáme na hlavní událost dne na Gamescomu 2018. Naprosto neuvěřitelně excited už je v něm každý a kdo ne, ten je k tomu donucen moderátorkou.
  • 18:21 Pokračuje se prezentací ukazující historii počítačové grafiky a především ray tracingu. Použity jsou příklady z populárních filmů jako Tron, Star Wars, The Abyss, Terminator II, atd. Nastupují hry a počítačový hardware, stejně jako herní technologie (PhysX, Voxel Global Illumination, atd.) NVIDIA se tím očividně snaží zdůraznit, že nastupuje další epocha. A přichází Jensen Huang, který "představuje" GeForce GTX 1180 (samozřejmě žertuje) a uvádí, že vše, co jsme se mohli dosud dozvědět na webu, bylo špatně. Začíná to být zajímavé.
  • 18:29 Jensen Huang mluví o ray tracingu - svatém grálu grafiky - a vysvětluje jeho zákonitosti. První ray tracovaný snímek trvalo vykreslit přes 11 hodin na počítači za milion dolarů.
  • Grafické enginy her a reálný svět
  • 18:34 Výkon GPU se zvyšuje mnohem rychleji než výkon procesorů, a to exponencielně, pokud jde o poslední roky. Huang zmiňuje architekturu, která je hlavním klíčem pro dosažení dříve nedosažitelných úrovní výkonu, který bude nutný pro využití ray tracingu v potřebné snímkovací frekvenci. 
  • 18:37 Ray tracing vyřeší problém rasterizace s nasvícením scény a umožní využívat tzv. global illumination a nemusí se omezit jen na několik málo bodových zdrojů světla, což má dramatický dopad na kvalitu podání celé scény a jejího stínování. Uplatní se zde Microsoft DXR - DirectX Ray tracing, spolupracovalo se také s ILM - Industrial Light and Magic. 
  • 18:39 Následuje další známé video, které prezentuje možnosti ray tracingu ve hrách. Huang opakuje, že toto demo muselo dříve běžet na čtyřech Voltách GV100, aby bylo plynulé a nyní určitě řekne, že nyní to zvládne jedna běžná herní karta. Ale ještě ne, zatím se nabízí systém DGX v ceně 60.000 dolarů, nebo za 3000 splátek po 20 dolarech.
  • 18:46 Turing díky nové architektuře zvládne pro účely ray tracingu zpracovat 10 GRays/s. Stará GTX 1080 zvládne jen 1,21 GRays/s. Jde o zpracování počtu pomyslných paprsků, s nimiž pracuje ray tracing. Turing je tak dokonce i rychlejší než čtyři Volty v systému DGX. 
  • 18:49 Zavádí se také nový systém pro měření výkonu, který je spojen s ray tracingem a novým způsobem vykreslování. Uplatní se zde i umělá inteligence, která dokáže doplnit, respektive odhadnout, jak by obraz měl být vykreslen - představme si něco jako AI pro rekonstrukci fotografií. A k tomu budou sloužit velice výkonná jádra Tensor, která dokáží velice podstatně zvednout celkový výkon na efektivních 78 Tera RTX-OPS
  • 18:55 NVIDIA pracovala na ray tracingu ve svých GPU deset let a Huang nyní slibuje šestinásobný výkon Volty
 
 
 
  • 19:03 Následuje prezentace grafiky v reálném čase, která využívá co? Přece ray tracing. Následující obrázky jsou nahrány ve vysokém rozlišení, tak se nebojte zmáčknout na klávesnici + (nebo jak to u vás funguje) a zvětšit si v prohlížeči obraz. 
 
  • 19:10 Jensen pokračuje malou ukázkou schopností umělé inteligence - vytvořit realisticky vypadající video z kresby, v CT skenu zvýraznit jednotlivé orgány a zvýšit celkové rozlišení, kolorovat černobílé snímky, atd. Zdůrazňuje výkon jader Tensor, který v aktuálních GPU odpovídá desetinásobku toho, co zvládne GTX 1080 Ti, ale to všichni dobře víme. 
  • 19:16 Jensen Huang představuje NGX - Neuro Graphics Acceleration, akceleraci počítačového vykreslování obrazu pomocí AI. Využívat bude AI modely, které budou trénované na superpočítačích jako NVIDIA DGX-2. Poslouží třeba pro anti-aliasing obrazu v rámci technologie DLSS. To vše jinými slovy, GPU NVIDIA už nebudou čistě vykreslovat obraz, ony budou také odhadovat, jak by měl vypadat. 
 
reklama