www.svethardware.cz
>
>
>
>
>

NVIDIA představuje GeForce RTX, sledujte s námi

NVIDIA představuje GeForce RTX, sledujte s námi
, , článek
NVIDIA si letos pro sebe ukradne Gamescom, neboť ten bude spojený především s grafickými kartami GeForce RTX. Sledujte nyní s námi prezentaci, která odstartuje dnes v 18:00 našeho času a NVIDIA v ní slibuje "ohromující překvapení". 
Kapitoly článku:
  1. NVIDIA představuje GeForce RTX, sledujte s námi
  2. Hry, hry, hry
  3. Nové GeForce RTX
reklama
Otázka je, zda toto ohromující překvapení už nebylo v podobě GeForce RTX 2080 Ti odhaleno předčasně, ale v jistém ohledu určitě ne. Všichni totiž čekají především na to, jaký výkon tato karta vedle RTX 2080 a 2070 bude mít a to se asi dozvíme až z prezentace NVIDIE. 
 
 
Ta proběhne v německém Kolíně nad Rýnem, a to konkrétně v místním Palladiu (Schanzenstrasse 36) jak už bylo řečeno, začíná se dnes v šest večer. Akci budete moci sledovat třeba na kanálu NVIDIE na Twitch.tv. 
 
 
My se ozveme s dalšími informacemi, které doufejme budou tak zajímavé, aby dostály dosavadnímu hypu i slibu samotné NVIDIE. Zatím se můžete podívat na některé starší aktuality, abyste si pak mohli i porovnat, zda byly úniky informací o nové herní generaci pravdivé.  
 
  • 18:00 Stream začal a čeká se na začátek prezentace. Všichni jsme samozřejmě "super excited" kvůli naprosto všemu. Průběžně probíhají krátké rozhovory s účastníky.
 
  • 18:08 Pokračuje se teaserem, který jsme už měli šanci vidět a v němž jsme mohli najít narážky na to, že půjde o řadu RTX 2000.  
  • 18:17 Sál už je zaplněný a pomalu se chystáme na hlavní událost dne na Gamescomu 2018. Naprosto neuvěřitelně excited už je v něm každý a kdo ne, ten je k tomu donucen moderátorkou.
  • 18:21 Pokračuje se prezentací ukazující historii počítačové grafiky a především ray tracingu. Použity jsou příklady z populárních filmů jako Tron, Star Wars, The Abyss, Terminator II, atd. Nastupují hry a počítačový hardware, stejně jako herní technologie (PhysX, Voxel Global Illumination, atd.) NVIDIA se tím očividně snaží zdůraznit, že nastupuje další epocha. A přichází Jensen Huang, který "představuje" GeForce GTX 1180 (samozřejmě žertuje) a uvádí, že vše, co jsme se mohli dosud dozvědět na webu, bylo špatně. Začíná to být zajímavé.
  • 18:29 Jensen Huang mluví o ray tracingu - svatém grálu grafiky - a vysvětluje jeho zákonitosti. První ray tracovaný snímek trvalo vykreslit přes 11 hodin na počítači za milion dolarů.
  • Grafické enginy her a reálný svět
  • 18:34 Výkon GPU se zvyšuje mnohem rychleji než výkon procesorů, a to exponencielně, pokud jde o poslední roky. Huang zmiňuje architekturu, která je hlavním klíčem pro dosažení dříve nedosažitelných úrovní výkonu, který bude nutný pro využití ray tracingu v potřebné snímkovací frekvenci. 
  • 18:37 Ray tracing vyřeší problém rasterizace s nasvícením scény a umožní využívat tzv. global illumination a nemusí se omezit jen na několik málo bodových zdrojů světla, což má dramatický dopad na kvalitu podání celé scény a jejího stínování. Uplatní se zde Microsoft DXR - DirectX Ray tracing, spolupracovalo se také s ILM - Industrial Light and Magic. 
  • 18:39 Následuje další známé video, které prezentuje možnosti ray tracingu ve hrách. Huang opakuje, že toto demo muselo dříve běžet na čtyřech Voltách GV100, aby bylo plynulé a nyní určitě řekne, že nyní to zvládne jedna běžná herní karta. Ale ještě ne, zatím se nabízí systém DGX v ceně 60.000 dolarů, nebo za 3000 splátek po 20 dolarech.
  • 18:46 Turing díky nové architektuře zvládne pro účely ray tracingu zpracovat 10 GRays/s. Stará GTX 1080 zvládne jen 1,21 GRays/s. Jde o zpracování počtu pomyslných paprsků, s nimiž pracuje ray tracing. Turing je tak dokonce i rychlejší než čtyři Volty v systému DGX. 
  • 18:49 Zavádí se také nový systém pro měření výkonu, který je spojen s ray tracingem a novým způsobem vykreslování. Uplatní se zde i umělá inteligence, která dokáže doplnit, respektive odhadnout, jak by obraz měl být vykreslen - představme si něco jako AI pro rekonstrukci fotografií. A k tomu budou sloužit velice výkonná jádra Tensor, která dokáží velice podstatně zvednout celkový výkon na efektivních 78 Tera RTX-OPS
  • 18:55 NVIDIA pracovala na ray tracingu ve svých GPU deset let a Huang nyní slibuje šestinásobný výkon Volty
 
 
 
  • 19:03 Následuje prezentace grafiky v reálném čase, která využívá co? Přece ray tracing. Následující obrázky jsou nahrány ve vysokém rozlišení, tak se nebojte zmáčknout na klávesnici + (nebo jak to u vás funguje) a zvětšit si v prohlížeči obraz. 
 
  • 19:10 Jensen pokračuje malou ukázkou schopností umělé inteligence - vytvořit realisticky vypadající video z kresby, v CT skenu zvýraznit jednotlivé orgány a zvýšit celkové rozlišení, kolorovat černobílé snímky, atd. Zdůrazňuje výkon jader Tensor, který v aktuálních GPU odpovídá desetinásobku toho, co zvládne GTX 1080 Ti, ale to všichni dobře víme. 
  • 19:16 Jensen Huang představuje NGX - Neuro Graphics Acceleration, akceleraci počítačového vykreslování obrazu pomocí AI. Využívat bude AI modely, které budou trénované na superpočítačích jako NVIDIA DGX-2. Poslouží třeba pro anti-aliasing obrazu v rámci technologie DLSS. To vše jinými slovy, GPU NVIDIA už nebudou čistě vykreslovat obraz, ony budou také odhadovat, jak by měl vypadat. 
 
reklama
Nejnovější články
Zpoždění říjnové verze Windows 10 přineslo problémy výrobcům PC s ARM Zpoždění říjnové verze Windows 10 přineslo problémy výrobcům PC s ARM
Microsoftu se opět nepodařilo vypustit novou verzi Windows 10 bez závažných problémů a nyní šlo rovnou o naše data, která mohla být v průběhu aktualizace smazána. Nová verze systému se přitom dosud neobjevila a to s sebou přináší potíže.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
TDP procesorů Intel: proč neodráží skutečnou spotřebu? TDP procesorů Intel: proč neodráží skutečnou spotřebu?
Server Anandtech se hlouběji ponořil do problematiky TDP moderních procesorů Intel a proč už dávno nelze tento údaj brát jako hrubý ukazatel reálné spotřeby. Ostatně tato otázka je nasnadě vzhledem k poslednímu vývoji. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek20 komentářů
Kvantový akcelerometr dokáže zjistit pozici i bez satelitů Kvantový akcelerometr dokáže zjistit pozici i bez satelitů
Technologie GPS, Glonass či Galileo spoléhají na satelity, díky nimž mohou určovat polohu zařízení na zemi a na to spoléhá už mnoho zařízení, jako jsou mýtné systémy či zemědělské stroje. Hodila by se tak alternativa, a ta tu je. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Amazon Marketplace vykáže prodejce neautorizovaně opraveného HW firmy Apple Amazon Marketplace vykáže prodejce neautorizovaně opraveného HW firmy Apple
Společnost Apple je známá tím, že se různými prostředky brání proti lidem, kteří si dovolují pro jiné neautorizovaně opravovat její hardware a dostávají jej zase do oběhu. Nyní to odnesou prodejci, pro které byl Amazon Marketplace zásadní odbytiště.
Dnes, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
YouTube varuje před Článkem 13, hrozí jeho konec v EU YouTube varuje před Článkem 13, hrozí jeho konec v EU
Už za pár měsíců proběhne hlasování o kontroverzních návrzích na evropské půdě ohledně copyrightu. Kriticky se k nim vyjádřila i CEO YouTube Susan Wojcicki. Finanční hrozby plynoucí z návrhů jsou pro síť příliš rizikové.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala5 komentářů