www.svethardware.cz
>
>
>
>

Intel může spustit masovou výrobu 10nm Ice Lake SoC

Intel může spustit masovou výrobu 10nm Ice Lake SoC
, , aktualita
Intel ohlásil velký pokrok ve vývoji 10nm výrobní technologie, která v případě mobilních čipů Ice Lake dosáhla na příčku HVM - High Volume Manufacturing. Znamená to snad, že už za několik málo měsíců uvidíme hotové produkty?
K oblíbeným
reklama
Čekání na 10nm proces firmy Intel bylo velice dlouhé, ale nyní to neznamená, že toto čekání je u konce. Jednak se Ice Lake na trh ještě nechystají a potom Intel mluvil pouze o mobilních SoC, v jejichž případě je 10nm proces ve stavu, kdy se dá nasadit ve velkovýrobě - HVM - High Volume Manufacturing. 
 
 
Intel Ice Lake v podobě mobilních SoC budou využity v budoucích zařízeních 2v1 a v noteboocích, takže jde spíše o menší čipy a jako takové jsou pochopitelně snadnější na výrobu z hlediska výtěžnosti. Čím menší čip, tím menší pravděpodobnost defektu, a tím vyšší výtěžnost. Takže ačkoliv to není vyloučeno, z vyjádření Intelu rozhodně nelze říci, že by byl jeho nový proces připraven i pro výrobu velkých čipů (vícejádrové Xeony či Core) tak, aby se to ekonomicky vyplatilo. 
 
 
Ice Lake nabídnou v porovnání se Skylake asi "dvojnásobný výkon v AI", i když je otázka, k čemu to takovým procesorům bude. Vedle toho tu máme podporu WIFI 6, jinými slovy standardu IEEE 802.11ax, rozhraní Thunderbolt 3 a také již grafiku 11. generace. O té jsme se nedávno dozvěděli, že má nabídnout výkon srovnatelný s mobilní Vega 8
 
Procesory budou založeny na Sunny Cove, vylepšené architektuře, která dostane o polovinu větší L1 cache pro data a také větší L2 cache. Stejně tak se očekává, že budou odolné už nejen vůči Spectre v1, ale také Spectre v2. 
 
A kdypak můžeme asi tak očekávat nové produkty založené na mobilních Ice Lake? Z vyjádření Intelu bychom si mohli myslet, že to může být už za několik málo měsíců, ovšem na plánech se nic nemění a Intel stále mluví o "holiday season 2019", což jako obvykle znamená připravenost pro předvánoční nákupní sezónu. Mohli bychom se tak ptát, proč to bude trvat ještě tak dlouho, však cca tři čtvrtě roku jsou dlouhá doba na to, že by Intel měl být už připraven na masovou výrobu Ice Lake. Důvodů může být více a my bychom mohli nyní leda hádat. 
 
Zdroj: wccftech


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Streamování her Google Stadia si vystačí s 30 Mbps Streamování her Google Stadia si vystačí s 30 Mbps
Viceprezident Googlu Phil Harrison se více rozpovídal o novém projektu streamování her Google Stadia. Mnozí si dělají obavy o nutné internetové připojení. Dle Harrisona by si hráči měli vystačit s 30Mbps připojením.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Microsoft uvádí antivir Defender ATP pro Apple Mac Microsoft uvádí antivir Defender ATP pro Apple Mac
Microsoft nevyvíjí software pouze pro svou vlastní platformu, ale i pro ty konkurenční. Jeho antivir Windows Defender ATP tak přišel o slůvko Windows v názvu a nyní je k dispozici i pro systém Apple macOS.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Fanoušek youtubera PewDiePie šířil ransomware, chtěl 100 mil. sledujících Fanoušek youtubera PewDiePie šířil ransomware, chtěl 100 mil. sledujících
Boj o první místo v počtu sledujících na YouTube se stal naprostou zvráceností. Fanoušci youtubera PewDiePie hackují tiskárny i chytré televize. Nyní jeden z nich udělal ransomware, který odemkne data tehdy, když PewDiePie získá 100 milionů sledujících.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Intel ukázal obrázky připravovaného GPU Arctic Sound Intel ukázal obrázky připravovaného GPU Arctic Sound
Už nějakou dobu víme, že se Intel chystá vstoupit na trh s dedikovanými grafickými kartami a nemít jen ty integrované v procesorech. Na GDC 2019 ukázal první snímky nových grafických karet s GPU Arctic Sound.
Včera, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Epic Games ukázali ray tracované demo Troll pod Unreal Enginem Epic Games ukázali ray tracované demo Troll pod Unreal Enginem
Ray tracing má na letošním GDC velkou pozornost a věnuje se mu řada firem. Mezi nimi jsou i Epic Games v jejichž Unreal Enginu bylo vytvořeno demo Troll. Samotný engine s podporou ray tracingu bude také brzy k dispozici. 
Včera, aktualita, Jan Vítek1 komentář