www.svethardware.cz
>
>
>
>
>

Intel vyzývá AMD na souboj o nejlepší herní procesor

Intel vyzývá AMD na souboj o nejlepší herní procesor
, , aktualita
Intel se v posledním roce upnul na prezentování svých vrcholných desktopových CPU jako ideálních a nejlepších herních procesorů. AMD by mu rádo vzalo i tuto možnost, ovšem Intel ho sám vyzývá na souboj. 
K oblíbeným
reklama
Intel ihned po představení řady Ryzen 3000 na Computexu reagoval malou prezentací modelu Core i9-9900KS, který má mít základní takt zvýšený na 4 GHz a turbo pro všechna jádra dokonce na 5 GHz. To jen ukazuje, že Intel opravdu nechce firmě AMD přenechat titul výrobce nejlepšího herního procesoru, který bude záviset především na tom, jaký takt dokáže dané CPU vyvinout při zátěži čtyř až dejme tomu šesti či osmi jader a při jakém IPC. Nejde tedy o absolutně nejvyšší turbo a na druhé straně ani o maximální vícevláknový výkon. 
 
 
AMD dosud představilo "jen" 12jádrový model Ryzen 9 3900X a slabší, ovšem za několik hodin možná bude představen i výše taktovaný 16jádrový Ryzen 9 3950X. Právě ten by mohl zvrátit misky vah ve prospěch AMD a Intel k tomu svého soupeře přímo vyzývá. 
 
Ostatně Lisa Su už uvedla, že Ryzen 3000 dokáže svou konkurenci porazit ve všemožných disciplínách včetně her a Intel nyní ještě před svou keynote na E3 2019 reagoval slovy Jona Carvilla, VP marketingu. Ten mluví o souboji v "reálném herním světě" a že tento týden uslyšíme o herních procesorech mnohé a ty nemusí pocházet jen od výrobce s jistou třípísmennou zkratkou. My sami máme chtít, aby takový souboj probíhal v reálných hrách, čímž Intel nejspíše myslí to, aby zveřejňované testy měly smysl a týkaly se opravdu toho, jak budou dané procesory využity samotnými hráči. 
 
Problém je však ten, že neexistuje jednotná shoda nad tím, jak by se měly procesory testovat. Někdo preferuje testy v nízkém rozlišení a kvalitě, kdy se značně redukuje vliv grafické karty. To ale reálnému nasazení neodpovídá, takže pokud máme toto vzít v potaz, pak k hi-end hernímu procesoru patří i odpovídající sestava pro hraní ve vysokém rozlišení. Tehdy ale už nastupuje vliv grafické karty a procesor ustupuje do pozadí. Někdo ale zase může preferovat hraní ve Full HD při slušné kvalitě a co nejvyšší snímkové frekvenci.
 
Takže co jsou to vůbec reálné herní testy? Počkejme si na představu Intelu, který se pochopitelně bude všemožně snažit, aby případně nemusel uznat porážku. A že při tom dokáže být opravdu kreativní, to už jsme měli šanci poznat, nicméně opatrný přístup k firemním testům platí vždy, AMD nevyjímaje. 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Britská MET hackerovi zabavila Bitcoiny za 920.000 GBP, vrátí je obětem Britská MET hackerovi zabavila Bitcoiny za 920.000 GBP, vrátí je obětem
Mladý hacker Grant West souhlasil s tím, aby se jemu zabavené Bitcoiny prodaly a s jejich pomocí vyplatily prostředky zpět obětem, které hackersky napadl. Jinak by totiž ve vězení strávil ještě několik let navíc.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080 Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080
Ze všemožných výrobců grafických čipů pro PC nám zůstaly už jen dvě společnosti, které udávají krok a ty zde není třeba jmenovat. Nicméně jedna čínská firma se bude snažit o to, aby se mezi ne protlačila. 
Včera, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň
Společnost Lian Li specializující se na hliníkové skříně nám přináší v obvyklém černém a stříbrném provedení nové skříně, a to TU150. Jde o základ pro skutečně přenosné počítače, což poznáme dle vestavěného madla. 
Včera, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů
Superpočítač Ocelote na Univerzitě v Arizoně posloužil pro vytvoření tzv. Universe Machine. Ta vytvořila miliony virtuálních vesmírů a sledovala jejich vývoj, aby se výsledky daly porovnat s tím, co můžeme vidět na vlastní oči. 
Včera, aktualita, Jan Vítek6 komentářů
Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém? Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém?
Už od roku 2014 dodavatelé společnosti Microsoft, kteří měli co do činění s Xboxem, nahrávali audio záznamy pořízené v domácnostech herními konzolemi. To probíhalo ve snaze vylepšit funkce hlasových příkazů, ovšem ne vždy.
Včera, aktualita, Jan Vítek