Linus Torvalds: ARM mezi servery nevyhrává, protože doma máme x86

Linus Torvalds: ARM mezi servery nevyhrává, protože doma máme x86
, , aktualita
Před několika lety se začaly objevovat slibné procesory založené na architektuře ARM, které měly začít ohrožovat samotný Intel na jím ovládaném trhu se servery, což by nyní platilo i o AMD. Linus Torvalds ale tvrdí, že ARM aktuálně nemá šanci. 
K oblíbeným
reklama
V roce 2015 CFO firmy AMD Devinder Kumar odhadoval, že do tohoto roku bude architektura ovládat 15 procent serverového trhu. Nyní je jasné, že se nic takového nestane, i když do konce roku zbývá dlouhá řada měsíců. Můžeme si být však jisti, protože aktuální podíl ARM na daném trhu je něco mezi zanedbatelným a nepodstatným procentem. Je to něco jako firma VIA mezi procesory x86. Vyrábí je, ale trh si v průzkumech stejně rozdělují jen firmy AMD a Intel, což však samozřejmě neznamená, že by servery s procesory ARM neexistovaly. Máme tu například Amazon Graviton
 
 
Linus Torvalds se nechal slyšet, že se tato situace ani do budoucna nezmění. A to přitom byly procesory jako Qualcomm Falkor tak zajímavé, nicméně s vývojem serverových ARM se nekončí, jak ukázala nedávno i firma Huawei
 
Proč ale dle Torvaldse nemá ARM mezi servery šanci? Mohli bychom očekávat, že to bude mít leccos společného s obrovskou setrvačností na serverovém trhu a také s neochotou provozovatelů serverů procházet velkými změnami. Torvalds však tvrdí, že tu je především ten důvod, že chybí desktopové vývojové prostředí. 
 
"Někteří lidé si myslí, že díky cloudu nemusí řešit nic jako instrukční sadu. Vyvíjet si mohou doma a aplikovat v cloudu. To je nesmysl. Pokud vyvíjíte na x86, budete chtít výsledek nasadit také na x86, protože budete moci provozovat to, co testujete i "doma". Tím nemyslím doslovně doma, ale ve svém pracovním prostředí. To znamená, že ještě rádi zaplatíte o trošku víc za cloud založený na x86 jen proto, že tato architektura odpovídá té ve vašem počítači a díky tomu se budou lépe odhalovat chyby". 
 
To pak dle Torvaldse znamená, že provozovatelé vydělávají více peněz díky cloudu založeném na x86, díky čemuž mají toto řešení jako prioritní a nutně pak berou alternativu s ARM jako podružnou. Serverový trh tak získala architektura x86 právě díky tomu, že ji máme téměř každý ve svém domácím PC. Díky tomu se může z Windows on ARM stát zásadní věc, která pomůže ARMu se více prosadit i v serverovém světě a šance se zvyšují také právě díky rozhodnutí firmy Apple založit své další Macy na ARMu
 
Zdroj: RealWorldTech  
reklama
Nejnovější články
Neschopnost Facebooku: síť ukládala hesla v plaintextu Neschopnost Facebooku: síť ukládala hesla v plaintextu
Sociální síť Facebook má za poslední rok opravdu hodně obrovských průšvihů a očividně to jen tak neskončí. Nyní se zjistilo, že stovky milionů uživatelů mělo svá hesla uložena v plaintextu a zaměstnanci společnosti k nim mohli mít přístup.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
NVIDIA vypustila první Creator Ready Drivers: více výkonu pro práci NVIDIA vypustila první Creator Ready Drivers: více výkonu pro práci
NVIDIA už dlouho nabízí své Game Ready Driver, které vždy ve své nové verzi reagují na nabídku nejdůležitějších herních novinek. Nyní tu máme Creator Ready Driver a je jasné, že půjde o stejnou věc, jen ne pro hry, ale pro jiné aplikace. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Facebook ohlásil nový Oculus Rift S pro PC, přijde na jaře Facebook ohlásil nový Oculus Rift S pro PC, přijde na jaře
Na GDC byl představen další model headsetu Oculus Rift, který dostal prosté označení S. Jde o přímého následovníka původního modelu Oculus Rift, který stále vyžaduje kabely, ale nabízí vyšší rozlišení a schopnost se sám orientovat v prostoru. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Intel GT2 Gen11 v detailech, aneb 64 EU v mainstreamu Intel GT2 Gen11 v detailech, aneb 64 EU v mainstreamu
Intel se odhodlal po řadě let zásadním způsobem vylepšit své běžné integrované grafické čipy. Chystá si 11. generaci grafické architektury a pro běžné GT2 to bude znamenat především jednu věc. Počet jednotek EU se navýší z 24 na 64. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
GPU Intelu dostala nové Graphics Command Centre GPU Intelu dostala nové Graphics Command Centre
Intel se také účastní GDC a je připraven se s námi podělit o své inovace v oblasti PC grafiky. Dozvíme se tak o Graphics Command Centre, které bude sloužit nastavení grafiky ve hrách či o komunitě The Odyssey nebo programu GameDev Boost.
Dnes, aktualita, Jan Vítek4 komentáře