www.svethardware.cz
>
>
>
>

Intel: počítače Apple Mac příští rok přijdou s procesory ARM

Intel: počítače Apple Mac příští rok přijdou s procesory ARM
, , aktualita
Před mnoha lety byly počítače firmy Apple zcela prosty architektury x86 a když na ni přešly, mohli jsme to vidět jako její velké vítězství. Nastala zlatá PC éra, která je však už ta tam a nyní se chýlí ke konci i její vliv na firmu Apple. 
K oblíbeným
reklama
Apple ohlásil záměr přejít na procesory Intel uprostřed roku 2005, takže pokud to půjde dle plánu, zůstane u nich cca 15 let. To, že Apple hodlá opustit architekturu x86 a s ní i Intel, se měli dozvědět zástupci Axiosu přímo od Intelu a ostatně se o tom mluvilo už dříve. A má to smysl z několika důvodů. Před rokem 2005 byly počítače Mac založeny na IBM PowerPC a x86 rozhodně není jejich tradiční architektura, což není ani tak důvod jako připomenutí toho, že Apple u x86 v podstatě nic nedrží a určitě to nemá tak složité jako Microsoft se svými Windows. 
 
 
Architektura ARM je už dlouho na vzestupu a tvořeny jsou na ní už i velice výkonné procesory, které jsou s to se uplatnit také v superpočítačích. Můžeme také očekávat, že Apple si svůj hardware bude navrhovat sám, takže si jej může ušít přímo dle svých potřeb. Vedle toho také bude moci sladit své platformy, o čemž mluví také Bloomberg, však dávno už nejvíce vydělává na iPhonech, které jsou právě založeny na ARM a stejně tak tablety. A konečně, pokud jde o skandály typu Meltdown a Spectre, pokud se něco takového opět objeví, už to nebude problém firmy Apple, leda by se to týkalo jejích vlastních procesorů a v takovém případě si za to prostě bude moci sama, ale nepřebere cizí problém. Nikdo ale dosud nepotvrdil, že si Apple bude procesory tvořit sám, i když se to od něj očekává. Kdyby ne, to by nám pak asi na žebříčku inovátorů klesl ještě níže.
 
Existuje tak dost důvodů k tomu, aby se Apple postavil na vlastní procesorové nohy a co se týče grafického výkonu, v tomto ohledu to asi nebude muset dělat. Radeony se používají i na deskách jako SolidRun MACCHIATOBin, které jsou založeny právě na procesorech ARM, takže není důvod, proč by tomu tak nemohlo být i v případě chystaných Apple Mac.
 
Je tak pravděpodobné, ale ne jisté, že v příštím roce přijdou na trh počítače Mac s procesory ARM a mohli bychom očekávat, že to už budou 7nm čipy vyráběné s přispěním technologie EUV, pokud ne rovnou 5nm čipy. Ostatně TSMC chce v druhém čtvrtletí zahájit zkušební výrobu pomocí 5nm technologie a pokud by měla do roka a do dne spustit masovou výrobu, jak se očekává, mohou v roce 2020 skutečně přijít Macy s 5nm procesory ARM, ale to už je jen čistá spekulace. 
 
Co se týče propojení platforem, pak to má zajistit jistý projekt Marzipan. Ten umožní vývojářům vytvořit jednu verzi aplikace a tu pak provozovat jak na zařízeních pro iOS, tak pro macOS. První verze příslušného softwaru má být k dispozici od letošního června a nejdříve bude možné jen portovat aplikace pro iPad na Macy a v příštím roce se funkčnost rozšíří i na iPhonové verze, a to prostě kvůli rozdílu ve velikosti displejů a úpravám v UI. Od roku 2021 pak mají být vývojáři schopni vytvořit jen jednu jedinou zkompilovanou verzí, která bude pracovat napříč všemi zařízeními. 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
NVIDIA vypustila první Creator Ready Drivers: více výkonu pro práci NVIDIA vypustila první Creator Ready Drivers: více výkonu pro práci
NVIDIA už dlouho nabízí své Game Ready Driver, které vždy ve své nové verzi reagují na nabídku nejdůležitějších herních novinek. Nyní tu máme Creator Ready Driver a je jasné, že půjde o stejnou věc, jen ne pro hry, ale pro jiné aplikace. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Facebook ohlásil nový Oculus Rift S pro PC, přijde na jaře Facebook ohlásil nový Oculus Rift S pro PC, přijde na jaře
Na GDC byl představen další model headsetu Oculus Rift, který dostal prosté označení S. Jde o přímého následovníka původního modelu Oculus Rift, který stále vyžaduje kabely, ale nabízí vyšší rozlišení a schopnost se sám orientovat v prostoru. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Intel GT2 Gen11 v detailech, aneb 64 EU v mainstreamu Intel GT2 Gen11 v detailech, aneb 64 EU v mainstreamu
Intel se odhodlal po řadě let zásadním způsobem vylepšit své běžné integrované grafické čipy. Chystá si 11. generaci grafické architektury a pro běžné GT2 to bude znamenat především jednu věc. Počet jednotek EU se navýší z 24 na 64. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
GPU Intelu dostala nové Graphics Command Centre GPU Intelu dostala nové Graphics Command Centre
Intel se také účastní GDC a je připraven se s námi podělit o své inovace v oblasti PC grafiky. Dozvíme se tak o Graphics Command Centre, které bude sloužit nastavení grafiky ve hrách či o komunitě The Odyssey nebo programu GameDev Boost.
Dnes, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
Deepcool představil svou technologii proti úniku kapaliny z vodních chladičů Deepcool představil svou technologii proti úniku kapaliny z vodních chladičů
Společnosti Deepcool se povedlo patentovat svou technologii, která má zabránit úniku chladicího média z uzavřených okruhů vodních chladičů, a tak už se odhodlala ji i blíže představit. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek