Microsoft přidá do DirectX 12 podporu Variable Rate Shading pro vyšší výkon

Microsoft přidá do DirectX 12 podporu Variable Rate Shading pro vyšší výkon
, , aktualita
Na GDC 2019 vystoupil s novými informacemi také Microsoft, od nějž jsme se dozvěděli, že jeho API DirectX 12 nově obsahuje také podporu Variable Rate Shading. Ta bude sloužit především navýšení výkonu. 
K oblíbeným
reklama
Variable Rate Shading (VRS) je technika, která vznikla čistě za účelem navýšení výkonu a máme ji spojenu především s architekturou NVIDIA Turing, ale pak se o ní začalo mluvit i ve spojitosti s Radeony chystanými na tento rok. To je ostatně nyní ještě o něco pravděpodobnější vzhledem k tomu, že VRS se už stalo součástí API DirectX 12. 
 
 
VRS rozdělí celý obraz na čtverce či případně obdélníky, jimž se pak přiřadí různá priorita a dle ní se pak upravuje kvalita shadingu. Čili v takovém případě lze ušetřit výkon, a to dle ujištění NVIDIE a nyní i Microsoftu bez pozorovatelného dopadu na kvalitu obrazu, přičemž můžeme očekávat slušný nárůst snímkovací frekvence, a to vyjádřeno procenty ve dvoumístném číslu. Z toho se ale moc nedozvíme, protože to může znamenat cokoliv v rozmezí 10 a 99 %. Máme tu ale i konkrétní čísla díky demu Civilizace, jejíž FPS šly díky VRS nahoru o 14 až 20 %. A to není vůbec špatný nárůst v případě, že neztratíme nic z obrazové kvality. 
 
Civilizace s VRS (vlevo) a bez VRS (vpravo) - klikněte pro zvětšení - 
 
Technika VRS byla přitom při nástupu generace Turing zastíněna ray tracingem a DLSS, a to z pochopitelných důvodů, nicméně pokud ji začne podporovat i AMD v generaci Navi a to vše zastřeší Microsoft v DirectX 12, mohla by se prosadit. Problém je samozřejmě ale už ten, že samotné API DirectX 12 není zrovna rozšířené a určitě ne tak, jak jsme před lety doufaly, že dnes bude. Však počet herních titulů s jeho podporou zrovna neroste a přinejlepším stagnuje, co se týče každoročního přírůstku. 
 
VRS přitom nemusí sloužit pouze ke zvýšení výkonu omezením pozornosti na ty části obrazu, které si ji nezaslouží a nepotřebují ji. Funguje to i naopak, takže může jít i o zvýšení kvality ve vybraných částech obrazu a jak už bylo mnohokrát řečeno, VRS bude velice užitečný také ve vykreslování grafiky pro VR headsety, kde je důležité mít ostrý a kvalitní obraz uprostřed a na okrajích vnímaných spíše periferním viděním může být méně kvalitní obraz. 
 
Microsoft se také chlubí tím, že VRS v DX12 bude velice snadno využitelný a vedle toho také rozděluje hardware pro VRS do dvou skupin. První zahrnuje většinu dnešního hardwaru pro DX12 a druhá pak generaci NVIDIA Turing, která má podporu VRS přímo v sobě. Pak ještě Microsoft prozradil, že bude v příštích měsících experimentovat s VRS i v iGPU Intel 11. generace, která se dostane do 10nm procesorů. 
 
 
Nakonec tu máme obrázek s vývojáři, kteří měli Microsoftu přislíbit podporu VRS. 
 
Zdroj: Hexus.net 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Colorful si připravil Micro ATX desku s AMD X570 Colorful si připravil Micro ATX desku s AMD X570
Společnost Colorful se chystá vypustit na trh menší základní desku formátu Micro ATX, která je založena na větší desce X570 Gaming Pro V14. Jedná se o model CVN X570M GAMING Pro, jenž také nese čipovou sadu X570. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
AMD Radeon RX 5500 otestován, půjde o modernější ekvivalent RX 580? AMD Radeon RX 5500 otestován, půjde o modernější ekvivalent RX 580?
Nikdo nemůže očekávat, že grafické karty Radeon RX 5500 nám nabídnou z hlediska výkonu něco, co tu dosud ještě nebylo. Jde tak především o to, za jakou cenu nám AMD daný výkon nabídne a zda to bude výhodné. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Ohvězdičkovaná jádra v Ryzen Master neodpovídají nejlepším jádrům dle Windows Ohvězdičkovaná jádra v Ryzen Master neodpovídají nejlepším jádrům dle Windows
Nové Windows 10 mají s využitím CPPC2 (Collaborative Power and Performance Control 2) přednostně využívat ta nejlepší jádra v procesorech AMD i Intel. Odpovídá to ale tomu, co nám ukazuje Ryzen Master? A je to vůbec problém?
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Valve ukázalo Half-Life: Alyx, půjde o revoluční titul pro VR? Valve ukázalo Half-Life: Alyx, půjde o revoluční titul pro VR?
Virtuální realita do světa her dosud nezasáhla nijak zásadním způsobem, nicméně společnost Valve to chce evidentně změnit. Využije k tomu přitom svou herní řadu Half-Life, na jejíž pokračování množí toužebně čekali.
Dnes, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
Bill Gates podpořil Heliogen: solární energie a software pro boj s CO2 Bill Gates podpořil Heliogen: solární energie a software pro boj s CO2
Miliardář Bill Gates je znám také jako velký filantrop a podporovatel projektů pro záchranu planety. Jedním z dalších je projekt Heliogen, který má pomoci nahradit fosilní paliva díky solární energii i využití pokročilého softwaru.
Včera, aktualita, Milan Šurkala6 komentářů