Microsoft přidá do DirectX 12 podporu Variable Rate Shading pro vyšší výkon

Microsoft přidá do DirectX 12 podporu Variable Rate Shading pro vyšší výkon
, , aktualita
Na GDC 2019 vystoupil s novými informacemi také Microsoft, od nějž jsme se dozvěděli, že jeho API DirectX 12 nově obsahuje také podporu Variable Rate Shading. Ta bude sloužit především navýšení výkonu. 
K oblíbeným
reklama
Variable Rate Shading (VRS) je technika, která vznikla čistě za účelem navýšení výkonu a máme ji spojenu především s architekturou NVIDIA Turing, ale pak se o ní začalo mluvit i ve spojitosti s Radeony chystanými na tento rok. To je ostatně nyní ještě o něco pravděpodobnější vzhledem k tomu, že VRS se už stalo součástí API DirectX 12. 
 
 
VRS rozdělí celý obraz na čtverce či případně obdélníky, jimž se pak přiřadí různá priorita a dle ní se pak upravuje kvalita shadingu. Čili v takovém případě lze ušetřit výkon, a to dle ujištění NVIDIE a nyní i Microsoftu bez pozorovatelného dopadu na kvalitu obrazu, přičemž můžeme očekávat slušný nárůst snímkovací frekvence, a to vyjádřeno procenty ve dvoumístném číslu. Z toho se ale moc nedozvíme, protože to může znamenat cokoliv v rozmezí 10 a 99 %. Máme tu ale i konkrétní čísla díky demu Civilizace, jejíž FPS šly díky VRS nahoru o 14 až 20 %. A to není vůbec špatný nárůst v případě, že neztratíme nic z obrazové kvality. 
 
Civilizace s VRS (vlevo) a bez VRS (vpravo) - klikněte pro zvětšení - 
 
Technika VRS byla přitom při nástupu generace Turing zastíněna ray tracingem a DLSS, a to z pochopitelných důvodů, nicméně pokud ji začne podporovat i AMD v generaci Navi a to vše zastřeší Microsoft v DirectX 12, mohla by se prosadit. Problém je samozřejmě ale už ten, že samotné API DirectX 12 není zrovna rozšířené a určitě ne tak, jak jsme před lety doufaly, že dnes bude. Však počet herních titulů s jeho podporou zrovna neroste a přinejlepším stagnuje, co se týče každoročního přírůstku. 
 
VRS přitom nemusí sloužit pouze ke zvýšení výkonu omezením pozornosti na ty části obrazu, které si ji nezaslouží a nepotřebují ji. Funguje to i naopak, takže může jít i o zvýšení kvality ve vybraných částech obrazu a jak už bylo mnohokrát řečeno, VRS bude velice užitečný také ve vykreslování grafiky pro VR headsety, kde je důležité mít ostrý a kvalitní obraz uprostřed a na okrajích vnímaných spíše periferním viděním může být méně kvalitní obraz. 
 
Microsoft se také chlubí tím, že VRS v DX12 bude velice snadno využitelný a vedle toho také rozděluje hardware pro VRS do dvou skupin. První zahrnuje většinu dnešního hardwaru pro DX12 a druhá pak generaci NVIDIA Turing, která má podporu VRS přímo v sobě. Pak ještě Microsoft prozradil, že bude v příštích měsících experimentovat s VRS i v iGPU Intel 11. generace, která se dostane do 10nm procesorů. 
 
 
Nakonec tu máme obrázek s vývojáři, kteří měli Microsoftu přislíbit podporu VRS. 
 
Zdroj: Hexus.net 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
NASA pátrá po zbytcích Beresheet, přežít mohlo laserové "zrcátko" NASA pátrá po zbytcích Beresheet, přežít mohlo laserové "zrcátko"
Beresheet narazil do Měsíce rychlostí, že neměl šanci přežít v celku, ovšem NASA předpokládá, že zařízení Lunar Retroreflector Array (LRA) přežít mohlo. Jeho úkolem je odrážet laserové paprsky a přesně tak se jej NASA pokusí najít.
19.4.2019, aktualita, Jan Vítek
Sega Mega Drive Mini jsou k předobjednání Sega Mega Drive Mini jsou k předobjednání
Nedávno byly představeny nové mini-retro konzole Sega Mega Drive Mini, které mají dorazit na trh během letošního září. Sega přitom změnila vývojářský tým, který na nich pracuje a slíbila další hry nad rámec těch původně slíbených. 
19.4.2019, aktualita, Jan Vítek
NASA konečně detekovala nejstarší typ molekul vesmíru NASA konečně detekovala nejstarší typ molekul vesmíru
Už dlouho se předpokládá, že pravděpodobně nejstarší typ molekul ve vesmíru byla HeH, čili prostý dvouprvkový hydrid helia. Je to celkem logické uvažování, když helium a vodík jsou nejstarší prvky. Až nyní to ale máme potvrzeno pozorováním.
19.4.2019, aktualita, Jan Vítek
Jiří Olšanský 'Rik_Leah': co to znamená být streamer? Jiří Olšanský 'Rik_Leah': co to znamená být streamer?
YouTube je sice coby platforma pro upload videí nadále velmi populární, ale v případě pravidelného streamování (živého vysílání i několik hodin v kuse) se těší větší oblibě Twitch.tv. Přinášíme vám tak rozhovor s někým, kdo se tomu už delší dobu věnuje.
19.4.2019, rozhovor, Karel Polívka
Video: Kolik robotů SpotMini od Boston Dynamics utáhne náklaďák? Video: Kolik robotů SpotMini od Boston Dynamics utáhne náklaďák?
Společnost Boston Dynamics, která je známá svými pokročilými roboty, zveřejnila na YouTube krátké video, ve němž předvádí další kousky, které jsou její stroje schopné vykonat. Tentokrát se zaměřila na celou smečku robotů SpotMini. 
18.4.2019, aktualita, Kateřina Hoferková