www.svethardware.cz
>
>
>
>

Přinesou příští Radeony Variable Rate Shading?

Přinesou příští Radeony Variable Rate Shading?
, , aktualita
VRS, čili Variable Rate Shading se týká grafické generace NVIDIA Turing, ovšem dle Tom's Hardware by si jej mohla osvojit také příští generace Radeonů. Ukazuje na to patent z roku 2017 a ostatně i to, že NVIDIA jej má také. 
K oblíbeným
reklama
Architektura Turing tak už zahrnuje podporu Variable Rate Shading a existuje slušná šance, že by tuto nebo srovnatelnou technologii mohly podporovat také příští Radeony, čili už generace Navi. VRS je technologie, která má za úkol zvýšit výkon výměnou za snížení obrazové kvality ve vybraných částech, čili takové, které hráč nepozná. Subjektivně by tak kvalita obrazu mohla být naopak vyšší, což se ale bude týkat spíše VR. 
 
Jde o možnost zvolit počet pixelů, které lze zpracovat v rámci jedné operace pixel shaderu. Ty tak mohou zpracovávat i celý blok pixelů najednou, pokud by byl výsledek při zpracování každého pixelu zvlášť stejný, nebo velice podobný. VRR pak má velký potenciál urychlit vykreslování obrazu pro VR headsety, kde může pracovat i s ohledem na to, co je v ohnisku záběru, co na okraji a co se může rovnou "vystřihnout". 
 
 
My v létě očekáváme nové 7nm grafické čipy AMD Navi a ty by dle Tom's Hardware měly také nabídnout podporu VRR. Zmíněný patent nikde neuvádí, jaké generace by se implementace VRR od AMD měla týkat, ale asi není důvod, proč by se s tím mělo čekat až na opravdový next-gen grafické architektury. 
 
Grafickým kartám se přitom takové ulehčení práce může velice hodit vzhledem k tomu, jak se prosazují monitory s vysokým rozlišením. Pokud si vezmeme přechod z Full HD na Ultra HD, ten znamená, že počítač musí zpracovat čtyřikrát více pixelů a na uspokojivý výsledek, čili 60FPS a víc, dnes musíme mít nejlépe naprostý herní hi-end. Tím samotné AMD ani nedisponuje, pokud akceptujeme to, že Radeon VII je konkurence nanejvýš pro RTX 2080. 
 
Pokud však AMD VRR zavede, je otázka, v jaké podobě, neboť neexistuje jediný způsob. Může se to provést velice jednoduše a s ohledem především na VR, a to vykreslováním středu scény s nejvyšší kvalitou, o něco dále pak s blokem 2x2 pixely a u okrajů obrazu s blokem 4x4. To je v podstatě jen variace na techniku NVIDIA Multi-Res Shading. Nebo může jít o techniku odpovídající NVIDIA Content Adaptive Shading, v níž se scéna rozdělí na čtverce o 16x16 pixelech a u každého se vyhodnocuje barevná složitost i změny oproti předchozím snímkům a dle toho se přistoupí ke kvalitě vykreslování. Popřípadě je to Motion Adaptive Shading, podobná technika založená zvláště na pohybu ve scéně, čili na změnách v obraze. 
 
Možností je tak více a dle patentu AMD by se dalo ukázat na variantu pro Content Adaptive Shading. 
 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Elon Musk slibuje delší testovací dráhu pro příští soutěže Hyperloopů Elon Musk slibuje delší testovací dráhu pro příští soutěže Hyperloopů
Elon Musk a jeho společnost SpaceX pořádá soutěž, ve které spolu soupeří vozy pro systém Hyperloop. Pro příští ročník se Musk rozhodl, že vybuduje novou a delší testovací dráhu. Ta by měla být dlouhá deset kilometrů. 
Dnes, aktualita, Kateřina Hoferková
Origin Big O: desktop kombinující PC, Xbox One X, PS4 Pro i Nintendo Switch Origin Big O: desktop kombinující PC, Xbox One X, PS4 Pro i Nintendo Switch
Origin Big O by se dal marketingovou řečí označit za ultimátní herní stanici, která v sobě kombinuje čtyři platformy, abychom se nemuseli rozhodovat, k čemu se posadíme. Máme tu tak jednak výkonné PC a k němu tři konzole. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
AMD Ryzen 5 3400G: nejvýkonnější APU v testu, vyplatí se? AMD Ryzen 5 3400G: nejvýkonnější APU v testu, vyplatí se?
Mezi novými 7nm procesory Ryzen 3000 byla do stejné série propašována také dvě nová 12nm APU, z nichž to lepší v podobě Ryzen 5 3400G je zároveň nejvýkonnější APU, jaké je k dispozici. Co nabídne?
Dnes, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Temné hvězdy: vodík a trošku temné hmoty jako zárodek supermasivních černých děr? Temné hvězdy: vodík a trošku temné hmoty jako zárodek supermasivních černých děr?
Teorie o mladém vesmíru zahrnují exotické objekty, mezi něž rozhodně patří i temné hvězdy. Tyto hypotetické objekty by se mohly stát zárodky pozdějších supermasivních černých děr jako vůbec první hvězdy vesmíru. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
AMD: NVIDIA nám spadla do cenové pasti AMD: NVIDIA nám spadla do cenové pasti
Dle vyjádření jednoho z vedoucích pracovníků firmy AMD byly ceny nových Radeonů s jejich pozdějším snížením ještě před vypuštěním na trh předem pečlivě připravená akce. Alespoň to se dozvídáme z úst Scotta Herkelmana. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek11 komentářů