www.svethardware.cz
>
>
>
>

Přinesou příští Radeony Variable Rate Shading?

Přinesou příští Radeony Variable Rate Shading?
, , aktualita
VRS, čili Variable Rate Shading se týká grafické generace NVIDIA Turing, ovšem dle Tom's Hardware by si jej mohla osvojit také příští generace Radeonů. Ukazuje na to patent z roku 2017 a ostatně i to, že NVIDIA jej má také. 
K oblíbeným
reklama
Architektura Turing tak už zahrnuje podporu Variable Rate Shading a existuje slušná šance, že by tuto nebo srovnatelnou technologii mohly podporovat také příští Radeony, čili už generace Navi. VRS je technologie, která má za úkol zvýšit výkon výměnou za snížení obrazové kvality ve vybraných částech, čili takové, které hráč nepozná. Subjektivně by tak kvalita obrazu mohla být naopak vyšší, což se ale bude týkat spíše VR. 
 
Jde o možnost zvolit počet pixelů, které lze zpracovat v rámci jedné operace pixel shaderu. Ty tak mohou zpracovávat i celý blok pixelů najednou, pokud by byl výsledek při zpracování každého pixelu zvlášť stejný, nebo velice podobný. VRR pak má velký potenciál urychlit vykreslování obrazu pro VR headsety, kde může pracovat i s ohledem na to, co je v ohnisku záběru, co na okraji a co se může rovnou "vystřihnout". 
 
 
My v létě očekáváme nové 7nm grafické čipy AMD Navi a ty by dle Tom's Hardware měly také nabídnout podporu VRR. Zmíněný patent nikde neuvádí, jaké generace by se implementace VRR od AMD měla týkat, ale asi není důvod, proč by se s tím mělo čekat až na opravdový next-gen grafické architektury. 
 
Grafickým kartám se přitom takové ulehčení práce může velice hodit vzhledem k tomu, jak se prosazují monitory s vysokým rozlišením. Pokud si vezmeme přechod z Full HD na Ultra HD, ten znamená, že počítač musí zpracovat čtyřikrát více pixelů a na uspokojivý výsledek, čili 60FPS a víc, dnes musíme mít nejlépe naprostý herní hi-end. Tím samotné AMD ani nedisponuje, pokud akceptujeme to, že Radeon VII je konkurence nanejvýš pro RTX 2080. 
 
Pokud však AMD VRR zavede, je otázka, v jaké podobě, neboť neexistuje jediný způsob. Může se to provést velice jednoduše a s ohledem především na VR, a to vykreslováním středu scény s nejvyšší kvalitou, o něco dále pak s blokem 2x2 pixely a u okrajů obrazu s blokem 4x4. To je v podstatě jen variace na techniku NVIDIA Multi-Res Shading. Nebo může jít o techniku odpovídající NVIDIA Content Adaptive Shading, v níž se scéna rozdělí na čtverce o 16x16 pixelech a u každého se vyhodnocuje barevná složitost i změny oproti předchozím snímkům a dle toho se přistoupí ke kvalitě vykreslování. Popřípadě je to Motion Adaptive Shading, podobná technika založená zvláště na pohybu ve scéně, čili na změnách v obraze. 
 
Možností je tak více a dle patentu AMD by se dalo ukázat na variantu pro Content Adaptive Shading. 
 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Neschopnost Facebooku: síť ukládala hesla v plaintextu Neschopnost Facebooku: síť ukládala hesla v plaintextu
Sociální síť Facebook má za poslední rok opravdu hodně obrovských průšvihů a očividně to jen tak neskončí. Nyní se zjistilo, že stovky milionů uživatelů mělo svá hesla uložena v plaintextu a zaměstnanci společnosti k nim mohli mít přístup.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
NVIDIA vypustila první Creator Ready Drivers: více výkonu pro práci NVIDIA vypustila první Creator Ready Drivers: více výkonu pro práci
NVIDIA už dlouho nabízí své Game Ready Driver, které vždy ve své nové verzi reagují na nabídku nejdůležitějších herních novinek. Nyní tu máme Creator Ready Driver a je jasné, že půjde o stejnou věc, jen ne pro hry, ale pro jiné aplikace. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Facebook ohlásil nový Oculus Rift S pro PC, přijde na jaře Facebook ohlásil nový Oculus Rift S pro PC, přijde na jaře
Na GDC byl představen další model headsetu Oculus Rift, který dostal prosté označení S. Jde o přímého následovníka původního modelu Oculus Rift, který stále vyžaduje kabely, ale nabízí vyšší rozlišení a schopnost se sám orientovat v prostoru. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Intel GT2 Gen11 v detailech, aneb 64 EU v mainstreamu Intel GT2 Gen11 v detailech, aneb 64 EU v mainstreamu
Intel se odhodlal po řadě let zásadním způsobem vylepšit své běžné integrované grafické čipy. Chystá si 11. generaci grafické architektury a pro běžné GT2 to bude znamenat především jednu věc. Počet jednotek EU se navýší z 24 na 64. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
GPU Intelu dostala nové Graphics Command Centre GPU Intelu dostala nové Graphics Command Centre
Intel se také účastní GDC a je připraven se s námi podělit o své inovace v oblasti PC grafiky. Dozvíme se tak o Graphics Command Centre, které bude sloužit nastavení grafiky ve hrách či o komunitě The Odyssey nebo programu GameDev Boost.
Dnes, aktualita, Jan Vítek4 komentáře