www.svethardware.cz
>
>
>
>

Přinesou příští Radeony Variable Rate Shading?

Přinesou příští Radeony Variable Rate Shading?
, , aktualita
VRS, čili Variable Rate Shading se týká grafické generace NVIDIA Turing, ovšem dle Tom's Hardware by si jej mohla osvojit také příští generace Radeonů. Ukazuje na to patent z roku 2017 a ostatně i to, že NVIDIA jej má také. 
K oblíbeným
reklama
Architektura Turing tak už zahrnuje podporu Variable Rate Shading a existuje slušná šance, že by tuto nebo srovnatelnou technologii mohly podporovat také příští Radeony, čili už generace Navi. VRS je technologie, která má za úkol zvýšit výkon výměnou za snížení obrazové kvality ve vybraných částech, čili takové, které hráč nepozná. Subjektivně by tak kvalita obrazu mohla být naopak vyšší, což se ale bude týkat spíše VR. 
 
Jde o možnost zvolit počet pixelů, které lze zpracovat v rámci jedné operace pixel shaderu. Ty tak mohou zpracovávat i celý blok pixelů najednou, pokud by byl výsledek při zpracování každého pixelu zvlášť stejný, nebo velice podobný. VRR pak má velký potenciál urychlit vykreslování obrazu pro VR headsety, kde může pracovat i s ohledem na to, co je v ohnisku záběru, co na okraji a co se může rovnou "vystřihnout". 
 
 
My v létě očekáváme nové 7nm grafické čipy AMD Navi a ty by dle Tom's Hardware měly také nabídnout podporu VRR. Zmíněný patent nikde neuvádí, jaké generace by se implementace VRR od AMD měla týkat, ale asi není důvod, proč by se s tím mělo čekat až na opravdový next-gen grafické architektury. 
 
Grafickým kartám se přitom takové ulehčení práce může velice hodit vzhledem k tomu, jak se prosazují monitory s vysokým rozlišením. Pokud si vezmeme přechod z Full HD na Ultra HD, ten znamená, že počítač musí zpracovat čtyřikrát více pixelů a na uspokojivý výsledek, čili 60FPS a víc, dnes musíme mít nejlépe naprostý herní hi-end. Tím samotné AMD ani nedisponuje, pokud akceptujeme to, že Radeon VII je konkurence nanejvýš pro RTX 2080. 
 
Pokud však AMD VRR zavede, je otázka, v jaké podobě, neboť neexistuje jediný způsob. Může se to provést velice jednoduše a s ohledem především na VR, a to vykreslováním středu scény s nejvyšší kvalitou, o něco dále pak s blokem 2x2 pixely a u okrajů obrazu s blokem 4x4. To je v podstatě jen variace na techniku NVIDIA Multi-Res Shading. Nebo může jít o techniku odpovídající NVIDIA Content Adaptive Shading, v níž se scéna rozdělí na čtverce o 16x16 pixelech a u každého se vyhodnocuje barevná složitost i změny oproti předchozím snímkům a dle toho se přistoupí ke kvalitě vykreslování. Popřípadě je to Motion Adaptive Shading, podobná technika založená zvláště na pohybu ve scéně, čili na změnách v obraze. 
 
Možností je tak více a dle patentu AMD by se dalo ukázat na variantu pro Content Adaptive Shading. 
 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Epic ukázal ray tracing pod UE4 v traileru Fortnite X John Wick Epic ukázal ray tracing pod UE4 v traileru Fortnite X John Wick
Společnost Epic Games ukázala ray tracing pod UE4 v traileru Fortnite X John Wick, ačkoliv tato technika vykreslování obrazu se při prezentaci hry nedostala zrovna do popředí. A přitom je využita pro řadu prvků. 
17.5.2019, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
Adobe varuje zákazníky, že musí využívat nové aplikace Creative Cloud, aby jim nehrozil postih Adobe varuje zákazníky, že musí využívat nové aplikace Creative Cloud, aby jim nehrozil postih
Adobe je známý jako softwarová společnost, která si osvojila model předplatného a moderní pojetí "prodeje" softwaru. Zákazníci si nekupují kopii, nýbrž stornovatelnou licenci na využití produktu a co s tím může přicházet, nám nyní Adobe předvádí naživo. 
17.5.2019, aktualita, Jan Vítek
Hubble se podíval na galaxii, již kolize změnila v rodiště nových hvězd Hubble se podíval na galaxii, již kolize změnila v rodiště nových hvězd
Kdysi spirální galaxie NGC 4485 se v dávné minulosti téměř srazila s mnohem větší galaxií NGC 4490. Srážka nebyla přímá, ale i tak změnila menší galaxii v rodiště nových hvězd, na něž se nyní blíže podíval Hubble. 
17.5.2019, aktualita, Jan Vítek
AMD Ryzen "Picasso" odhalují své takty AMD Ryzen "Picasso" odhalují své takty
AMD už dokončuje svou novou generaci desktopových APU, což jsou čipy, které nesou kódové označení Picasso. A máme tu opět známého thajského leakera, který nám prozradí, jaké takty můžeme očekávat. O takty totiž zde půjde především. 
17.5.2019, aktualita, Jan Vítek
Přijdou Ryzen 3000 a Navi  už v červenci, nebo mnohem později? Přijdou Ryzen 3000 a Navi už v červenci, nebo mnohem později?
AMD dříve udávalo, že procesory Ryzen 3000 budou vypuštěny na trh v polovině roku, přičemž nyní se udává třetí kvartál, a my jsme tak uvažovali o jeho začátku. Zveřejněný program pro srpnovou akci HotChips ale vyvolává otázky.
17.5.2019, aktualita, Jan Vítek6 komentářů