www.svethardware.cz
>
>
>
>

Microsoft uvádí bezdrátový HoloLens 2: lepší zpracování i hardware

Microsoft uvádí bezdrátový HoloLens 2: lepší zpracování i hardware
, , aktualita
Microsoft na MWC 2019 představil HoloLens 2, v jehož případě slibuje především pohodlí v kombinaci s podstatně vyšší kvalitou obrazu. Krom toho se představí také profesionální verze toho, co jsme znali jako Kinect.
K oblíbeným
reklama
Z technického hlediska je nejdůležitější to, že HoloLens 2 od Microsoftu oproti první verzi nabízí dvojnásobné rozlišení na oko, a sice 1440p, a díky tomu si mohl výrobce dovolit nabídnout i "více než dvojnásobný" úhel pohledu, který bude pokrytý právě displejem.  
 
 
Microsoft vedle toho HoloLens 2 vybavil také hloubkovým senzorem, který umožní sledovat pohyby rukou, vylepšil možnosti využití umělé inteligence Azure a také přidal funkci pro rozpoznávání duhovky, čímž může zařízení ihned rozpoznat toho, kdo si je nasadil. 
 
Nový design headsetu má vyhovovat i při dlouhodobém nošení, protože se předpokládá, že půjde především o pracovní nástroj, který mohou využít inženýři, designéři, lékaři, atd. Patří k tomu i to, že HoloLens 2 pracuje bezdrátově a že funkce pro sledování pohybů ruky umožní do ní uchopovat virtuální předměty či prostě ji použít jako ovladač. Další možnosti nabídne sledování pohybu očí a rozpoznávání hlasu, za čímž stojí právě i Azure. 
 
 
Výpočetní výkon poskytne SoC Qualcomm Snapdragon 850, pro napojení do sítě postačí 802.11ac 2x2 a vedle něj nesmí chybět ani Bluetooth ve verzi 5.0 a pro detekci polohy pak akcelerometr, gyroslop a magnetometr. Veškeré specifikace jsou k dispozici zde
 
 
HoloLens 2 tak stále není a možná nikdy nebude zařízení, které by mělo být k dispozici pro masy a prostou "konzumaci obsahu". Bude ale možné ho využít jako kancelářské zařízení díky aplikaci Spatial, která nabídne virtuální tabuli, u níž mohou lidé s sebou na dálku diskutovat a prohlížet si své prezentace či náčrty. Nicméně, HoloLens 2 bude podporovat i Firefox a Unreal Engine 4, ovšem to samo o sobě neznamená, že vzniknou i hry. Pro aktuální verze těžko vzhledem k tomu, že HoloLens přijde v Enterprise Edition na 3500 dolarů a bude k dispozici jen v Japonsku, Číně, Německu, Kanadě, Velké Británii a Irsku, Francii, Austrálii a na Novém Zélandě. Za dalších 399 se bude dodávat zařízení Azure Kinect, čili jakási profi verze původního Kinectu obohacené i AI senzory.
 
 
Vedle společností jako Airbus, Honeywell, Pearson a Saab chce Microsoft spolupracovat také s americkou armádou a podobně jako v případě firmy Google to velice špatně nesou někteří zaměstnanci. Ti požadovali zrušení kontraktu, který se týkal využití HoloLens jednak pro trénování vojáků, ovšem vedle toho i v boji. Vedení Microsoftu tak dostalo petici podepsanou více než 250 zaměstnanci, dle jejichž představ by se firma měla vzdát kontraktu Integrated Visual Augmentation System (IVAS) v hodnotě 479 milionů dolarů. 
 
Uvidíme, jak se zachová Microsoft. V podobném případě, kdy zaměstnanci Googlu protestovali proti zapletení firmy do vývoje AI pro Pentagon, vedení nakonec ustoupilo. Jenomže to šlo o AI, která mohla být nakonec použita přímo pro zabíjení, což působí poněkud děsivěji než VR headset na hlavě vojáka. Více o HoloLens a U.S. Army zde.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
NVIDIA vypustila první Creator Ready Drivers: více výkonu pro práci NVIDIA vypustila první Creator Ready Drivers: více výkonu pro práci
NVIDIA už dlouho nabízí své Game Ready Driver, které vždy ve své nové verzi reagují na nabídku nejdůležitějších herních novinek. Nyní tu máme Creator Ready Driver a je jasné, že půjde o stejnou věc, jen ne pro hry, ale pro jiné aplikace. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Facebook ohlásil nový Oculus Rift S pro PC, přijde na jaře Facebook ohlásil nový Oculus Rift S pro PC, přijde na jaře
Na GDC byl představen další model headsetu Oculus Rift, který dostal prosté označení S. Jde o přímého následovníka původního modelu Oculus Rift, který stále vyžaduje kabely, ale nabízí vyšší rozlišení a schopnost se sám orientovat v prostoru. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Intel GT2 Gen11 v detailech, aneb 64 EU v mainstreamu Intel GT2 Gen11 v detailech, aneb 64 EU v mainstreamu
Intel se odhodlal po řadě let zásadním způsobem vylepšit své běžné integrované grafické čipy. Chystá si 11. generaci grafické architektury a pro běžné GT2 to bude znamenat především jednu věc. Počet jednotek EU se navýší z 24 na 64. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
GPU Intelu dostala nové Graphics Command Centre GPU Intelu dostala nové Graphics Command Centre
Intel se také účastní GDC a je připraven se s námi podělit o své inovace v oblasti PC grafiky. Dozvíme se tak o Graphics Command Centre, které bude sloužit nastavení grafiky ve hrách či o komunitě The Odyssey nebo programu GameDev Boost.
Dnes, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
Deepcool představil svou technologii proti úniku kapaliny z vodních chladičů Deepcool představil svou technologii proti úniku kapaliny z vodních chladičů
Společnosti Deepcool se povedlo patentovat svou technologii, která má zabránit úniku chladicího média z uzavřených okruhů vodních chladičů, a tak už se odhodlala ji i blíže představit. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek