reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Microsoft zveřejnil specifikace chystané Xbox, zastíní i slušné herní PC

16.3.2020, Jan Vítek, aktualita
Microsoft zveřejnil specifikace chystané Xbox, zastíní i slušné herní PC
Phil Spencer dnes nejdříve prozradil, že nová Xbox se bude spoléhat na 320bitové rozhraní pamětí GDDR, což je už samo o sobě slušné. Později jsme se ale dozvěděli i další klíčové specifikace, takže co to bude? 
Šířka paměťové sběrnice nového Xboxu tak bude 320bitů, což už je téměř srovnatelné s kartou GeForce RTX 2080 Ti (352 bit), takže jde o velice potěšující informaci (alespoň pro budoucí zákazníky), dle níž by měl být výkon nových herních konzolí velice slušný. Na tuto skutečnost ukazuje následující obrázek, kde je APU obklopeno desíti paměťmi typu GDDR a lze očekávat, že to budou už GDDR6. 
 
 
Později byly zveřejněny další informace, dle nichž bude nová Xbox od Microsoftu velice zajímavá nabídka, zvláště pokud bude dodržena obvyklá cena. Microsoft už potvrdil, že hlavní SoC či APU bude (či je) tvořeno 7nm procesem (nejspíše TSMC N7P) a jeho jádro má velikost 360,45 mm2. Obsahuje celkem osm jader Zen 2 s SMT (8C/16T), přičemž právě SMT asi půjde vypnout. Dozvídáme se totiž o tom, že nominální takt bude 3,8 GHz a se zapnutým SMT pak 3,66 GHz. Co se týče kapacit pamětí cache, ty zatím známy nejsou. 
 

Klíčovou součástí bude ale stejně GPU jádro a to bude už založeno na RDNA2, přičemž AMD už prozradilo, že tato architektura nabídne stejný nárůst výkonu na takt jako RDNA oproti GCN, čili asi o polovinu. A samozřejmě tu také bude už dávno potvrzený hardware pro ray tracing kompatibilní s DXR 1.1 plus podpora variabilních shaderů. 
 
GPU pak nabídne 52 Compute Unit, což znamená nejspíše 3328 Stream procesorů, pokud jich má mít každé CU obvyklých 64. Toto GPU bude pracovat na taktu 1825 MHz a nabídne samo o sobě výkon 12 TFLOPS (jak bylo prozrazeno už dřív). Zobrazovací engine bude podporovat rozlišení až 8K, i když cílem bude spíše 4K při 60 až 120 FPS s podporou synchronizace s televizorem či jiným zobrazovadlem. 
 
 
O pamětech se pak dozvídáme, že skutečně půjde o GDDR6, a to s celkovou kapacitou 16 GB. Ovšem 10 GB z toho bude pracovat s propustností 560 GB/s a zbylých 6 GB s 336 GB/s. Data budeme obvykle ukládat na 1TB NVMe SSD, které nabídne propustnost až 2400 MB/s a dále se počítá s 10Gb/s USB 3.2 Gen2 a mechanikou pro Blu-ray. Pokud se toto všechno Microsoftu povede dostat na trh s cenovkou kolem 500 USD, pak to bude velice zajímavé, ostatně za takovou cenu bychom měli problém najít samotnou grafickou kartu s výkonem, který nám nový Xbox slibuje, však 12 TFLOPS překonává i výkon karty GeForce RTX 2080 Super.


reklama