reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Nejen Ubisoft s Genba Digital chce brzy zastavit prodeje her na šedém trhu

3.5.2019, Jan Vítek, aktualita
Nejen Ubisoft s Genba Digital chce brzy zastavit prodeje her na šedém trhu
Společnost Ubisoft se spojila s Genba Digital, a to ve snaze ukončit přeprodávání aktivačních klíčů k PC hrám. Jde tak o šedý trh, na němž jsou nabízeny dané klíče za nižší ceny, než za jaké si můžeme hry koupit v oficiálních obchodech.
Zrovna nedávno jsme se podívali na to, jak firma Deep Silver v případě titulu Metro Exodus deaktivovala mnohé klíče, které byly získány ilegálně. Takovéto klíče jsou běžně prodávané na šedém trhu, čili v různých internetových obchodech, kde bývají podezřele levné, respektive prostě výrazně levnější, než kolik dané hry stojí třeba právě na Uplay, pokud nám nyní jde o Ubisoft. 
 
 
O co se tedy Ubisoft bude snažit, když proti prodeji klíčů na šedém trhu bojovalo v průběhu předchozích let už více firem? Chce využít systém, který označuje za Silent Key Activation", v jehož rámci už v prvé řadě nemá dojít k tomu, aby klíče vůbec šlo přeprodávat. A k tomu pomůže partnerství s firmou Genba Digital, díky níž se změní způsob prodeje herních klíčů. 
 
Právě Genba Digital vymyslela systém Silent Key Activation, jenž pracuje tak, že se vytvoří jakási banka klíčů, k níž nemají samotní prodejci přístup. Takže pokud si půjdeme k některému prodejci koupit hru od Ubisoftu, budeme se muset při samotném prodeji přihlásit ke svému účtu na uPlay, aby celá transakce vůbec mohla proběhnout. Čili, ve výsledku se k samotnému klíči nedostane ani třetí strana v podobě prodejce a v podstatě ani my a je jasné, že v takovém systému nepůjde klíče přeprodávat. 
 
Matt Murphy, CEO Genba Digital, k tomu uvádí, že jejich metoda umožňuje nakladatelům zcela kontrolovat prodeje svých her oproti tomu, jak je to zařízeno dnes. Murphy to doslova označil za "házení velkých excelových tabulek s klíči po prodejích". Vydavatelé sami také budou moci snadno a velice pohotově pracovat i s cenami svých her, takže pokud se je rozhodnou třeba v rámci akce zlevnit, projevit by se to mělo hned a všude. 
 
V podstatě by to tak mělo znamenat, že z hlediska ceny už asi nebude záležet na tom, kde si hru koupíme. Ostatně Ubisoft se chystá k tomu, že své hry umožní prodávat buď prostřednictvím nové metody, nebo vůbec. Genba Digital také vyjednává s dalšími velkými vydavateli her, takže můžeme očekávat, že se postupně přidají i ostatní. Však ti o to jistě budou mít také velký zájem.
 
Otázka je, jak to celé bude zařízeno v případě krabicových her a lze si představit, že pro ně by to mohla být konečná rána, která přinese jejich konec.
 
Zdroj: KitGuru


reklama