NVIDIA chce zveřejnit Quake II RTX jako open source

NVIDIA chce zveřejnit Quake II RTX jako open source
, , aktualita
Nedávno se objevila ray tracovaná verze hry Quake II, která navíc pracuje pod API Vulkan. V tomto starém titulu je přitom paradoxně asi nejvíce znát přínos technologií RTX, a tak ani není divu, že NVIDIA jej chce vypustit jako open source. 
K oblíbeným
reklama
Quake II RTX se ukázal už před řadou dní ve videu a později jej prezentovala také samotná NVIDIA, která ukázala, jak velký rozdíl je mezi klasicky renderovanou verzí a zapnutým RTX. 
 
 
První snímek možná ukazuje až moc vybledlý a nekontrastní obraz, nicméně rozdíl mezi ním a verzí s RTX by byl propastný i tak. Může za to prostě ten fakt, že Quake II je stará hra, která moc hry světla a stínů nenabídne a když do jejího enginu pustíme ray tracing a navíc také HDR, projeví se to daleko více než v moderních titulech. 
 
 
Ve hře můžeme vidět ray tracované globální osvětlení i odrazy, dynamické přímé o nepřímé světelné efekty i volumetrická světla, takže na dnešní poměry již fádní Quake II je najednou velice živý a vypadá daleko lépe.
 
 
Demo je založeno na už dříve zmíněné modifikaci Quake II Pathtraced (Q2VKPT), kterou vytvořil Christoph Schied, doktorand na Karlsruhe Institute of Technology, který má za sebou praxi v NVIDII. V průběhu letošního ledna si jeho projektu všimla právě NVIDIA a začalo se mu věnovat 18 jejích vývojářů za účelem přetvořit kód Q2VKPT právě v novou verzi hry označovanou nyní jako Quake II RTX. Ta běží na NVIDIA VKRay, rozšíření API Vulkan, které umožní využívat ray tracing. 
 
Vývojáři Panteleev a Kaemer z NVIDIE se už nechali slyšet, že jejich cílem je vypustit otevřenou verzi Quake II RTX. I hra z roku 1997 tak dnes může být velice aktuální a v nové verzi může velice zaměstnat i výkonný hardware. Ostatně není jasné, zda ji vzhledem k ray tracovanému globálnímu osvětlení vůbec může pořádně zvládnout něco jiného než karty řady NVIDIA GeForce RTX. Ale o tom se budeme moci sami přesvědčit, ale zatím není jasné, kdy bude Quake II RTX uvolněn pro veřejnost. 
 
Zdroj: Hexus.net


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Populární Microsoft Teams nyní i pro Linux Populární Microsoft Teams nyní i pro Linux
Komunikátor a kolaborativní nástroj Microsoft Teams se těší velké popularitě a počet uživatelů se stále zvyšuje. Nově je k dispozici i pro operační systém Linux a doplňuje tak spoustu jiných operačních systémů, pro které je již k dispozici.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Avantek uvádí pracovní stanici s procesorem Ampere eMAG Avantek uvádí pracovní stanici s procesorem Ampere eMAG
I když serverovému trhu drtivě vládne Intel, drápky začíná vytahovat i AMD a snaží se i společnost Ampere Computing. Její procesor eMAG si právě našel cestu do pracovních stanic od Avanteku.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Intel uvádí RealSense L515: miniaturní laserový radar Intel uvádí RealSense L515: miniaturní laserový radar
Intel RealSense L515 byl výrobcem označena za světově nejmenší a energeticky nejefektivnější lidar s vysokým rozlišením. Jde tak o zařízení, které dokáže laserovými paprsky ohmatávat prostředí. K čemu přijde vhod? 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Half-Life Alyx bude dle vývojáře záležitost čistě pro jednoho hráče Half-Life Alyx bude dle vývojáře záležitost čistě pro jednoho hráče
Half Life: Alyx představuje návrat společnosti Valve na herní výsluní, i když pouze pro majitele příslušných VR headsetů a samozřejmě nemůžeme automaticky předpokládat, že to bude návrat úspěšný. Co nového se ale dozvíme?
Včera, aktualita, Jan Vítek
Jaká je budoucnost extrémní ultrafialové litografie? Jaká je budoucnost extrémní ultrafialové litografie?
Extrémní ultrafialová litografie (EUVL) přichází ještě včas na to, aby výrobci čipů už nemuseli využívat stále složitější způsoby obcházení limitů hlubokého ultrafialového spektra (DUV). Jaký dopad bude EUVL mít? 
Včera, aktualita, Jan Vítek