Můžeme se tak pokochat videem ukazujícím průběžné výsledky trénované neuronové sítě Generative Adversarial Network (GAN), která tak byla v tomto konkrétním případě využita pro vykreslování tváří lidí, kde se NVIDIA inspirovala snímky celebrit.

Typická GAN se má skládat z generátoru a diskriminátoru, z nichž první tak jako klasická umělá inteligence tvoří a druhý tuto práci posuzuje a vyřazuje nepovedené výsledky, jež nepřekračují nastavenou kvalitativní laťku. Diskriminátor je zapotřebí pouze v průběhu trénování sítě, která po ukončení tohoto procesu jej už nepotřebuje.

Díky tomuto přístupu je dle NVIDIE možné vytrénovat neuronovou síť daleko dříve, než bylo možné předchozími metodami, a to tak, aby poskytla stejně dobré výsledky dva až šestkrát rychleji.
Umělá inteligence se nejdříve učí to, co se od ní bude žádat, čili v tomto případě generovat snímky vypadající jako vyfotografované celebrity. Učí se tedy z fotografií reálných celebrit, které jsou jí předkládány v pevném čtvercovém rozlišení 1024 pixelů. Video pak ukazuje různé metody pro AI, jež mají vylepšit výslednou kvalitu výsledků, která musí být především stabilně vysoká. NVIDIA doporučuje si toto video pustit v maximálním rozlišení na celé obrazovce.
Čili umělá inteligence dne už umí kopírovat hlas, animovat zvolené obličeje, aby mimika odpovídala prohlašovaným větám a nyní může také vygenerovat miliardy nových celebrit. Že by holywoodským hercům zvonila hrana? Zatím asi ne, tedy dokud nepůjde o opravdu sofistikovanou umělou inteligenci, která bude generovat také skandály a vzpomínat na to, kdo všechno jí před dvaceti lety zkoušel sahat na koleno.
Možná že už ale opravdu není daleko doba, kdy bude moci být počítačově vytvořen celý fotorealistický film, v němž nebudou herci figurovat ani audiovizuálně a ani nepropůjčí svá těla pro zachytávání pohybu. Ještě dříve by také AI mohly tvořit uvěřitelné NPC charaktery v hrách, anebo prostě krátká videa kohokoliv říkajícího cokoliv.
Pokud vám jedno krátké video nestačilo, pak zde je celý hodinový výstup, v němž se prolínají generované tváře.
Zdroj: NVIDIA (pdf)