NVIDIA odhalila fotorealistický generátor tváří

NVIDIA odhalila fotorealistický generátor tváří
, , aktualita
NVIDIA zveřejnila práci, která se týká nové AI genercující ve vysokém rozlišení falešné, ale fotorealistické snímky lidí, kteří tedy neexistují. Sleduje tím vývoj nové metodologie pro trénování sítí, to konkrétně GAN (Generative Adversarial Networks).
reklama
Můžeme se tak pokochat videem ukazujícím průběžné výsledky trénované neuronové sítě Generative Adversarial Network (GAN), která tak byla v tomto konkrétním případě využita pro vykreslování tváří lidí, kde se NVIDIA inspirovala snímky celebrit. 
 
 
Typická GAN se má skládat z generátoru a diskriminátoru, z nichž první tak jako klasická umělá inteligence tvoří a druhý tuto práci posuzuje a vyřazuje nepovedené výsledky, jež nepřekračují nastavenou kvalitativní laťku. Diskriminátor je zapotřebí pouze v průběhu trénování sítě, která po ukončení tohoto procesu jej už nepotřebuje. 
 
 
Díky tomuto přístupu je dle NVIDIE možné vytrénovat neuronovou síť daleko dříve, než bylo možné předchozími metodami, a to tak, aby poskytla stejně dobré výsledky dva až šestkrát rychleji. 


Umělá inteligence se nejdříve učí to, co se od ní bude žádat, čili v tomto případě generovat snímky vypadající jako vyfotografované celebrity. Učí se tedy z fotografií reálných celebrit, které jsou jí předkládány v pevném čtvercovém rozlišení 1024 pixelů. Video pak ukazuje různé metody pro AI, jež mají vylepšit výslednou kvalitu výsledků, která musí být především stabilně vysoká. NVIDIA doporučuje si toto video pustit v maximálním rozlišení na celé obrazovce. 
 
Čili umělá inteligence dne už umí kopírovat hlas, animovat zvolené obličeje, aby mimika odpovídala prohlašovaným větám a nyní může také vygenerovat miliardy nových celebrit. Že by holywoodským hercům zvonila hrana? Zatím asi ne, tedy dokud nepůjde o opravdu sofistikovanou umělou inteligenci, která bude generovat také skandály a vzpomínat na to, kdo všechno jí před dvaceti lety zkoušel sahat na koleno. 
 
Možná že už ale opravdu není daleko doba, kdy bude moci být počítačově vytvořen celý fotorealistický film, v němž nebudou herci figurovat ani audiovizuálně a ani nepropůjčí svá těla pro zachytávání pohybu. Ještě dříve by také AI mohly tvořit uvěřitelné NPC charaktery v hrách, anebo prostě krátká videa kohokoliv říkajícího cokoliv. 
 
Pokud vám jedno krátké video nestačilo, pak zde je celý hodinový výstup, v němž se prolínají generované tváře. 
 
Zdroj: NVIDIA (pdf)
reklama
Nejnovější články
Herní monitory čeká podstatné vylepšení podsvícení díky Mini-LED Herní monitory čeká podstatné vylepšení podsvícení díky Mini-LED
Společnost AU Optronics si dle Digitimes a LED Inside chystá velkou novinku týkající se podsvícení. Půjde o nasazení Mini-LED, které se mají představit především v herních panelech a výsledných monitorech. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
CERN odstartoval proces významného vylepšení Velkého hadronového urychlovače CERN odstartoval proces významného vylepšení Velkého hadronového urychlovače
Large Hadron Collider (LHC) je v provozu už od roku 2010 a nyní odstartoval proces jeho významného vylepšení, po němž budeme moci mluvit o HL-LHC, čili High-Luminosity. O co se v tomto případě jedná?
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Výrobci grafických karet očekávají v druhém pololetí výrazný pokles prodejů Výrobci grafických karet očekávají v druhém pololetí výrazný pokles prodejů
Tchaj-wanští výrobci a dodavatelé grafických karet musejí počítat s tím, že dodávky na trh budou mít v druhém letošním pololetí sestupnou tendenci. Důvod je naprosto zřejmý, a sice značně ochablý zájem těžařů. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek6 komentářů
External Funds Used ukáže celkovou útratu na Steamu External Funds Used ukáže celkovou útratu na Steamu
Pokud by vás zajímalo, kolik peněz už jste utratili na Steamu za hry či jiné zboží, dosud jste pomocí svého klienta neměli možnost, jak to rychle a přesně zjistit. Valve nám ale tuto možnost brzy dá a půjde o nástroj External Funds Used. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Tom Forsyth, architekt Larrabee, se vrací do Intelu pomoci s vývojem GPU Tom Forsyth, architekt Larrabee, se vrací do Intelu pomoci s vývojem GPU
Intel už se nijak netají s tím, že pracuje na vývoji samostatných GPU, které mají být dost výkonné i pro moderní hry. Ostatně proto si k sobě z AMD přetáhl Raju Koduriho a ten nyní rozšiřuje svůj tým. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek