reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA odstartovala nový program pro oživování starých her

14.10.2019, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA odstartovala nový program pro oživování starých her
Mnohé staré hry mají co říci i dnešním hráčům a větší šanci na to budou mít v případě, že budou zahaleny do modernějšího kabátku. A nejde jen o vizuální stránku, ale i o podporu nového hardwaru a vůbec schopnost na něm fungovat.
Staré hry z minulého století či začátku nového mohou poskytnout stále velice kvalitní zážitek, ovšem mnohé z nich nepodporují vyšší rozlišení, některé na novějším operačním systému ani nespustíme a jiné by si zase třeba zasloužily přepracovat ovládání, aby odpovídalo tomu, na co jsou hráči zvyklí dnes. Nemusí tak jít o kompletní přepracování se zbrusu novou grafikou, ale jen o dílčí úpravy, které hru přizpůsobí novému hardwaru. Ale o co jde NVIDII v rámci jejího nového remastrovacího programu pro hry? 
 
 
To už jsme měli šanci poznat třeba v případě titulu Quake II ve verzi pro RTX. Dá se říci, že taková hra je pro dnešní karty Turing naprosto ideální, neboť díky její celkové nenáročnosti na hardware se mohou vývojáři na implementaci ray tracingu vyřádit. A také že Quake II využívá kvalitnější a náročnější path tracing a na GTC 2019 byl přivítán s velkým nadšením. 
 
 
NVIDIA si toho pochopitelně všimla a chce si toto pozitivní PR pro své technologie RTX zopakovat. Začala tak nabízet pracovní pozici pro Lightspeed Studios, která bude zahrnovat i jistý "RTX remaster project". Dle dodatečných informací si chce NVIDIA pečlivě vybírat klasické tituly minulých dekád a upravit je do verze podporující ray tracing. Herní mechanismy jinak zůstanou zachovány, ale lze si představit, že nepůjde jen vyloženě o podporu RTX, ale celkově o adaptaci do moderního kabátku, což může čítat třeba podporu širokoúhlých monitorů, HDR, apod. 
 
Zatím ale můžeme jen spekulovat o tom, které hry si NVIDIA vybere. Studia Lightspeed mimochodem už pracovala na androidových verzích her Half-Life 2, Doom 3 a Portal, takže zvláště na tyto hry bylo nyní upozorněno. Sluší se ale dodat, že klíč pro výběr her pro RTX může být jiný než pro hry upravované pro Android. V jejich případě ale šlo jistě i o to, že Doom 3 je postaven na idTech 4 pro OpenGL a zbylé dvě na enginu Source, který má svou OpenGL verzi pro Linux, takže s ohledem na použité enginy a API by to skutečně mohl být podobný výběr, neboť staré hry podporující pouze DirectX (a těžko DirectX 12) se asi moc hodit nebudou. 
 
Zdroj: Hexus.net


reklama