reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA s Microsoftem přinesou ray tracing do Minecraftu

19.8.2019, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA s Microsoftem přinesou ray tracing do Minecraftu
NVIDIA navázala spolupráci s Microsoftem ve snaze vylepšit jednoduchou grafiku Minecraftu pomocí technologií RTX. Sám Microsoft přitom nedávno zrušil přípravy nového grafického vylepšení této hry.
V případě takzvaného Super Duper Graphics Pack pro Minecraft ale šlo o něco jiného, a sice o vylepšení grafiky napříč všemi podporovanými platformami, zatímco RTX pro Minecraft se bude samozřejmě týkat pouze PC. A právě tato úprava má šanci zasáhnout nejvíce lidí ze všech titulů podporujících RTX, neboť Minecraftu se prodalo už přes 176 milionů kopií, i když je pravda, že ty jsou rozděleny mezi řadu platforem. 
 
 
Jednoduchá grafika přitom v PC verzi s RTX zůstane, ale tu velice změní hra světla a stínů zobrazená pomocí ray tracingu. 
 
 
Ostatně v původní hře se o něčem takovém vůbec nedá mluvit, ačkoliv by samozřejmě i rasterizace uměla vykouzlit daleko lepší výsledek. Výsledek se zapnutým RTX tak díky tomu vypadá mnohem lépe a ještě aby ne.  
 
Grafika se tak nezmění s ohledem na textury či složitost geometrie. Změní se ale to, jak budou zobrazovány různé materiály. Například bloky s lávou budou moci osvětlovat své okolí (totéž Glowstone), voda či sklo bude své okolí zrcadlit, zlato bude vypadat jako zlato a ne jako žlutá kostka a diamanty se budou třpytit. 
 
 
NVIDIA a Mojang přitom mohli díky nenáročné grafice využít o to lepší formu ray tracingu, a sice path tracing, ale o tom už nějaký ten pátek víme. Ten zajistí přímé osvícení od Slunce, oblohy a různých dalších zdrojů světla, realistické tvrdé i měkké stíny, difúzní globální osvícení, světlo se bude odrážet, lámat i rozptylovat a pak tu budou i atmosférické efekty, jako volumetrická mlha či světlo a vůbec reálně se chovající obloha. Díky tomu se vzhled hry promění velice výrazně, aniž by se byť jen sáhlo na samotné textury či modely. Kdy to ale bude k dispozici, to se zatím nedozvíme. 
 
Zdroj: Hexus.net


reklama