reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Phil Spencer: úloha Xboxu se v Microsoftu změnila, nabyla významu

23.8.2018, Jan Vítek, aktualita
Phil Spencer: úloha Xboxu se v Microsoftu změnila, nabyla významu
Dle Phila Spencera byla donedávna xboxová divize pro Microsoft ošklivé káčátko, či, jak on říká, hudební skupina z garáže, které nebylo povoleno hrát moc hlasitě. To se však nyní mění, stejně jako se změnila Spencerova pozice. 
V divizi Xboxu patřící Microsoftu nastala před několika měsíci změna. Phil Spencer pracoval na pozici šéfa divize Xbox, ale nyní už jej můžeme titulovat výkonným viceprezidentem pro hry (Executive Vice President of Gaming), takže se sám už nyní pohybuje v nejužším vedení firmy a zodpovídá se přímo šéfovi celého Microsoftu. Už z toho je vidět, že herní konzole a hry obecně nabyly pro Microsoft na významu, což nyní potvrzuje i sám Spencer. 
 
 
Microsoft dostal mezi herní společnosti už dříve sám Bill Gates, který s podporou Steva Ballmera umožnili vznik celého projektu Xbox. Nicméně ten po dlouhou dobu dle Spencera spíše jen přežíval a nebylo mu dovoleno příliš vykukovat, což právě snese přirovnání ke garážové skupině - pokud nebudete hrát moc hlasitě, můžete si zkoušet. 
 
Nyní se ale v Microsoftu Xbox přesunul do mainstreamu a je otázka, co to s touto divizí provede. Spencer si přitom pochvaluje dlouhodobou podporu Gatese i Ballmera, kteří o Xbox vyjadřovali živý zájem. 
 
Phil Spencer nyní říká, že jeho divize dostala velkou příležitost a podporu přímo od vedoucích pracovníků firmy, v níž už tak hraní nemá být okrajové. Nyní se tak zvažují možnosti a posuzují prostředky a zdroje, které Microsoft může použít na expanzi do herního světa. Nečekejme tak zatím nic konkrétního, ale můžeme očekávat, že Microsoft vsadí i na cloudové a streamovací technologie. Jinými slovy, i Microsoft chce vedle Electronic Arts vidět budoucnost ve hraní her, které budou běžet na centrálních serverech a my se k nim dostaneme ve formě streamovaných dat z internetu. 
 
Ostatně před řadou týdnů se objevily spekulace, že Microsoft si v rámci další generace konzolí připraví dva velice odlišné produkty. Jedním bude výkonný nástupce dnešní Xbox One (X) a druhý bude slabý a levný hardware, který bude určen právě pro streamovací služby. 
 
Pak stojí za úvahu, kam to vše spěje. Poslední generace karet NVIDIA přinesla do jejích segmentů zvýšení cen a za cenu jedné RTX 2080 si můžeme pořídit rovnou dvě konzole PS4 Pro či Xbox One X. PC herní hardware je prostě drahý a pokud se herní streamovací technologie osvědčí, je možné, že do několika let se z hraní na PC opět stane okrajová záležitost pro nadšence, pokud jde o "lokálně" renderované hry. Uvidíme také, jak dobře se budou prodávat GeForce RTX. 
 
Zdroj: wccftech


reklama