reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

PlayStation 4 "Neo" má dostat Polaris s 2304 shadery

19.4.2016, Jan Vítek, aktualita
PlayStation 4 "Neo" má dostat Polaris s 2304 shadery
Už dříve v tomto roce se objevily první informace o tom, že Sony chystá vylepšenou konzoli PlayStation 4. Ta byla nyní identifikována pod kódovým označením Neo a přinést má mnohem vyšší výkon než původní model díky modernímu SoC od AMD.
Inovovaná konzole PlayStation 4 už byla označena za PS4.5 nebo PS4K, ale ještě není jasné, s jakým názvem nakonec přijde na trh. Dle různých zdrojů ji ale samotná firma Sony interně označuje jako Neo a proslýchá se, že se ji chystá prodávat za 399 dolarů. To by byla vzhledem k udávaným specifikacím přívětivá cena vzhledem k tomu, že třeba na Amazonu se aktuálně PS4 prodává od 348 dolarů. Samotná společnost Sony ale informace o nové konzoli oficiálně nijak nekomentuje, takže jde stále o nezaručené údaje.





PlayStation 4 Neo má využívat stejná procesorová jádra, ale s vyšším taktem a především má využít podstatně vylepšené GPU s výkonem, který by měl být více než dvojnásobný. K tomu patří také rychlejší paměti GDDR5, ovšem základní výbava bude obsahovat ten samý pevný disk, takže by mělo jít o 500GB model. Konzoli můžeme očekávat snad ještě v tomto roce, neboť od října má každá nová hra pro PS4 umožnit provoz ve dvou režimech: Base Mode pro původní PS4 a Neo Mode pro novou konzoli. Když se také podíváme na rozlišení a framerate, v němž běží hry na aktuální PS4, jde často o 900p a ne plných 1080p a navíc v cca polovině případů 30 FPS. Tudíž už starší hry by mohly na nové konzoli běžet v plném rozlišení 1080p a při 60 FPS, neboť na to by mělo být výkonu dost.

Posuďte sami: aktuální PS4 má ve výbavě 8 procesorových jader Jaguar na 1,6 GHz, GPU s 18 CU (Compute Units, každá 64 Stream procesorů) na taktu 800 MHz a 8 GB GDDR5 s propustnostní 176 GB/s. Od PS4 Neo se očekává rovněž 8 CPU Jaguar, ale na 2,1 GHz, dále GPU generace Polaris s 36 CU na 911 MHz a 8 GB GDDR5 s 218 GB/s. Podporován bude také výstup rozlišení 4K, ovšem to automaticky neznamená, že budou v dohledné době k dispozici hry, které v tomto rozlišení nativně poběží. Sony zde nechává vývojářům volnou ruku, ale v možnostech nové konzole bude prý upscaling na rozlišení 4K. Ale co se týče snímkovací frekvence, zde Sony požaduje, aby hry na Neo v každém případě běžely alespoň tak, jako na původní PS4, čili přinejmenším na 30 FPS. Nemají také zatím být vypouštěny žádné tituly pouze pro novou konzoli, což je vzhledem k široké základně majitelů PS4 pochopitelné.

PS4 Neo také nemá na trhu nahradit starou konzoli, ale doplnit ji, takže lze očekávat, že její cena půjde dolů. Obě využijí stejný obchod PSN, stejné online komunity a uživatel pochopitelně nepřijde o možnost hrát dříve zakoupené tituly. Nesmíme ale také zapomenout na to, že tento výkon bude určen také pro hraní s VR headsetem Sony, ostatně Neo jde s Morpheem dobře dohromady. Zde je ale otázka, jak to bude s podporou PlayStation VR, neboť se proslýchá, že nová konzole nebude vyžadovat externí "breakout box".

První hry s režimem pro Neo mají tedy dorazit v říjnu, ale to neznamená, že už v tu dobu bude k dispozici samotná konzole. Vývojáři totiž budou moci přijít s hrami s Base Mode a Neo Mode již před vypuštěním konzole na trh, aby pak zbytečně nemuseli vydávat aktualizace. Pokud jde o starší tituly, pak zde je pouze a jen na jejich autorech, zda se rozhodnou vydat aktualizaci s podporou Neo Mode.

To vše vypadá už jako hotová věc, neboť zdrojem informací mají být interní dokumenty firmy Sony. Vypadá to tak, že PS4 bude brzy ještě mnohem výkonnější než Xbox One (aktuálně 1,84 vs 1,31 TFLOPS),, která zaostává již nyní. Microsoft se přitom už nechal slyšet, že žádnou Xbox 1,5 či podobný upgrade nechystá. Možná že ještě změní názor.

Zdroj: GiantBomb
reklama