reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
10.4.2022, Milan Šurkala, aktualita
Není vůbec výjimečné, že zaměstnanci nejrůznějších společností využívají počítačů firmy k těžbě kryptoměn. Něco takového se stalo i automobilce NIO, kde se k tomu uchýlil správce jejich serverů. Procházelo mu to několik měsíců.
thegrid (255) | 10.4.202222:51
Děkuji konečně za formátovací pro mobily. Troufnu si rypnout ze v roce 22 je trochu pozdě ale přeci.
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1065) | 11.4.20222:01
Myslím, že to rýpnutí je v tomto případě namístě. Ale jak píšete, je lepší pozdě, než nikdy. Každopádně to není konečný stav, s kterým už bych nechtěl nic dělat. Nadále to budeme ladit. Děkuji za zpětnou vazbu.
Odpovědět0  0
Simik (356) | 11.4.20227:08
Jsem línej se na to podívat z mobilu­/tabletu, ale předělávat weby na mobilní verzi v době, kdy i ty mobily mají stejný či větší rozlišení než monitory, mi už přijde skoro zbytečné. To mělo mnohem větší smysl, když mobily­/PDA měli rozlišení 320x240 nebo 640x480.

Ale pokud to vypadá stejně na tabletu jako na monitoru a je to v rámci nějaké celkové změny, tak proti tomu samozřejmě nic nemám.
Odpovědět1  2
wrah666 (6205) | 11.4.20227:54
Rozlišení není vše. Ono jde i o reálnou velikost. Na monitoru má písmenko řádově výšku centimetr. Pohoda. Na mobilu se stejným rozlišením to bude 2,5 nebo 3 milimetry, což pohoda rozhodně není. Tipnu, že naprostá většina lidí na něco takového potřebuje brýle, nebo si vrazit displej přímo před nos a je to minimálně otrava.
Odpovědět1  0
Karel Polívka (1065) | 11.4.202210:15
Je to přesně naopak právě proto, že rozlišení fyzicky malých displejů u telefonů jsou dnes už na stejné úrovni nebo dokonce převyšují rozlišení monitorů s mnohonásobně většími fyzickými rozměry. Zjistěte si, co to znamená velikost viewportu nebo CSS pixel nebo device pixel ratio. Fyzické rozlišení displeje nějakého zařízení je jedna věc, ale to, s jakými rozměry se na daném zařízení pak weby zobrazují, je věc druhá.

Já mám třeba mobilní telefon, který má fyzické rozlišení 2560×1440 px, nicméně CSS pixel ratio má 4, což znamená, že těch 1440 fyzických bodů na šířku znamená viewport o šířce pouze 360 px. Pokud web nastavení viewportu nezohledňuje ­(aneb jak vypadaly naše weby ještě donedávna­), bude při zobrazení na tak fyzické malé ploše s tak vysokým fyzickým rozlišením výrazně zmenšený a pro jakékoli čtení obsahu je nutné zoomovat, což značně zhoršuje uživatelskou přívětivost.

Kromě toho jsme weby na nějakou ­"mobilní verzi­" nepředělávali. Naše weby jsou nově upravené tak, aby byly responzivní pro různá rozlišení, přičemž nově zohledňují rozměry viewportu zařízení, na kterém se zobrazí, viz výše. Stačí si zmenšit okno prohlížeče. Na to, jak se to chovalo před změnou, se můžete teď podívat ještě na našem webu www.Svetmobilne.cz, který jsme do responzivního designu ještě nepřeklopili. Pokud zmenšíte na desktopu šířku okna pod 1000 px, dojde k uříznutí zobrazených informací. Pokud si web zobrazíte na mobilu s vysokým fyzickým rozlišením jako třeba 2560x1440 px, bude tak zmenšený, že musíte zoomovat.
Odpovědět0  0
Simik (356) | 12.4.202222:13
Právě proto jsem napsal tu poslední větu.

Pokud si myslíte, že zoomovat je problém, pak jste asi neměl to zařízení s těmi 240 či 480 řádky;­-)
Odpovědět0  0
honza1616 (3625) | 18.4.202212:42
je ale škoda že jste zde v diskuzi zrušil označení vláken podle předmětu,
v diskuzi kde je 90 komentářů těžko hledám konkrétní příspěvek na který chci reagovat, musím používat funkci prohlížeče ­"vyhledej na stránce­" a musím si z mailu zkopírovat část textu, frázi pak vložit do vyhledávání....
na počítači to ještě jakžtakž přežiju, ale na mobilu nebo tabletu je to otrava

je vidět že na tom stále pracujete, ted mám na mailu 3 verze notifikací
to co nám chodilo do mailu dřív bylo super, člověk se v tom rychle zorientoval,

1­)
v předmětu mailu byl předmět článku z diskuze na webu
a ve zprávě pak byl i nadpis­/ jméno článku ....­(zeleně podtrženo­)
....to bylo fajn, zvlášť když někteří lidé používají stejný předmět ve více článcích, například 3 tečky, apod.
jednoduše jsem koukl na obsah zprávy v pravo, tedy na nadpis článku a věděl jsem že jde o jiné vlákno v jiném článku
tedy že jste tam zachoval nadpis článku je fajn, ale k čemu to ted máme 2x ???

2­)
v té druhé verzi už předmět zmizel, orientovat jsem se mohl pouze podle nadpisu článku který je ve zprávě ...­(oranžově podtržené­)
3­)
v té nové verzi je v předmětu mailu název článku, stejně tak i ve zprávě
to je stejný případ jako v bodě 2. jen to tam vidím zbytečně 2x
místo hromady roztahaného textu který tam vidím 2x ­(červeně podtržený­) by se hodil nějaký identifikátor vláken

https:­/­/i.ibb.co­/k4byQ44­/image.png

Odpovědět0  0
Karel Polívka (1065) | 18.4.202213:58
Předmět v diskuzních vláknech je z principu fajn věc v případě obsáhlejších diskuzí. Ale ta dosavadní praxe u nás zase tak fajn nebyla, když se do předmětu často zadávaly nicneříkající řetězce znaků jen kvůli tomu, že bylo nutné do předmětu něco zadat ­(takže třeba ­"...­", ­"hmm­" apod.­), nebo když někdo začínal psát obsah sdělení přímo v předmětu a pak pokračoval v těle komentáře ­(tzn. pole pro předmět v takovém případě obsahovalo začátek sdělení a nikoli předmět­). Přičemž tento řetězec se v každé odpovědi stále opakoval. A zavádět pro tohle nějaká pravidla a ta následně kontrolovat­/vynucovat­/uplatňovat, aby to mělo jednotnou formu – to nemá smysl, když nejde o nic zásadního. Takže namísto skutečné funkce předmětu sdělení to většinou plnilo právě jen funkci identifikátoru, což lze řešit jednodušeji.

Původně jsem zamýšlel přestat zobrazovat předmět pouze u odpovědí, ale nakonec po průzkumu aktuálního trendu v této oblasti na jiných webech jsem zobrazování předmětu a nutnost jeho zadávání zrušil, jelikož jsem dospěl k názoru, že uživatele obecně psaní předmětu u komentářů spíše obtěžuje. Namísto toho zvažuji pro identifikaci jednotlivých diskuzních vláken v rámci diskuze zavést automatický číselný identifikátor ­- bude to ale někdy později, jelikož aktuálně jsou v procesu zase jiné úpravy.

Kromě toho na stránce https:­/­/www.svethardware.cz­/diskuze­/ došlo ke změně předmětu komentáře na nadpis článku, u kterého se komentář nachází, což právě na této stránce s výpisem nejnovějších komentářů ze všech diskuzí u všech článků dává větší smysl.
Odpovědět0  0
honza1616 (3625) | 18.4.202219:13
1.odstavec
ano chápu, ten řetězec znaku kdy bylo potřeba něco zadat, přesně na to jsem narážel, lidi to obtěžuje tak tam natukají pár teček, nebo jak zmiňujete už začnou svůj komentář psát rovnou z tohoto pole
na to jsem zde kdysi dávno upozorňoval že lidé nejsou schopní vyplodit nic víc než ­"...­" a hned pod tím ­".....­"
nebo ­"hm­" ­"hmmm­" ­"hmmmmm­"

každopádně, jak jsem napsal, stěžuje to orientaci,
v mailu mám nastavený filtr aby mi upozornění na diskuzi ze SHW, SvětMob. .....padalo do zvláštní složky
a jen za dnešek tady mám skoro 30 upozornění na komentáře pod 1 článkem a nevím jestli to patří k vláknu které mě zajímá nebo je to zbytek diskuze který mě nezajímá

2.odstavec
i já na to ted koukám na 3 dalších webech,
ani jeden nemá možnost napsat předmět,
těším se co vymyslíte s tím číselným identifikátorem, nebo něčím podobným

3.
ano tam to dává smysl, aspoň je tam vidět kam komentář patří

- ­- ­- ­- ­- ­- ­-
nebudu vám do toho kecat, je to váš web,
a pro nás to je o zvyku, přizpůsobíme se


- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­-
Pak tady mám ještě jednu otázku, když už web prochází úpravou
je nějaká šance odstranit reklamy, třeba přes Paywall, nebo něco podobného??
Zrovna Svět Hardware nebo obecně weby spadající pod Oxymedia jsem ochotný finančně podpořit.

Zase nechci říkat aby to bylo třeba jako na denik.cz
https:­/­/www.denik.cz­/regiony­/nechranice­-prehrada­-hladina­-pokles­-20220418.html
to by odradilo asi dost čtenářů když by se jim zobrazil jen perex,
nebo by se jim objevilo vyskakovací okno které nejde zavřít, dokud nezaplatí.

Takže by bylo super kdyby mi zmizely reklamy po přihlášení k účtu který má zaplacené předplatné.
A ostatním tam ta reklama zůstala
A nebo pokud by příspěvky byly dost velké, tak odstranit reklamu úplně, jako třeba zde...­->>
https:­/­/www.elonx.cz­/elon­-musk­-vlastni­-pres­-9­-twitteru­-a­-nyni­-firme­-nabidl­-ze­-odkoupi­-i­-zbytek­-akcii­-a­-prevezme­-kontrolu­/
a na konci článku mít malou zmínku o podpoře webu

Nevím jak je to ted na tom responzivním webu, když jsem na telefonu, ale dřív mi reklama zakryla zcela úplně display telefonu ­(ted ji blokuji­), na tabletu to nebylo o nic lepší,
dokonce EDGE mě upozorňuje ­"Tento web zobrazuje rušivé nebo zavádějící reklamy­"
...to jsou právě ty reklamy které překrývají velkou část displaye

Když pominu že SHW čtu většinou v práci na tabletu když nemám co dělat a reklamy mi tak zbytečně žerou data, dokonce víc než samotný web, tak hodně jich je překážejících, nebo jich je tolik že se na webu už dá těžko orientovat,
ted na PC koukám že je zde aktuálně 22 sledujících prvku ­(Privacy Badger­)
samotný uBlock Origin mi blokuje 27 prvků
samotný prohlížeč EDGE zmiňuje 62 cookies, po zapnutí striktní prevence sledování pouze 11 cookies a 4 sledovací moduly, přesto zde zůstává hromada reklamy
to je asi nejhorší bilance jakou jsem kdy viděl

Bylo by fajn kdybych otevřel web a načetla se mi jen bílá stránka s textem, modré pozadí po stranách
a vedle článku jen pár odkazu na nejčtenější a nejdiskutovanější články
...
před a po zablokování reklamy...
https:­/­/i.ibb.co­/89WBsMk­/image.png
https:­/­/i.ibb.co­/gd9RcJ1­/image.png
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.