Star Citizen Alpha 3.0 přijde možná v říjnu, ale nedoufejme
13.9.2017, Jan Vítek, aktualita
Cloud Imperium Games by možná udělali nejlépe, kdyby příchod alfaverze 3.0 hry Star Citizen nespojovali s vůbec žádným datem, ovšem lze jen těžko odolat tak velké a tak moc natěšené komunitě. Nyní tak můžeme jen doufat, že se dočkáme v říjnu.
Star Citizen Alpha 3.0 měla původně přijít už v první polovině prázdnin a ještě donedávna platil předpokládaný termín začátku září, který již v podstatě padl. V každém případě, veškeré práce na této verzi z hlediska obsahu, funkcí a podobně už byly skončeny a nyní už se "pouze" vychytávají chyby. Jenomže v procesu debuggingu je velice obvyklé, že vyřešením jedné chyby se objeví další, a to je přesně to, co se děje.
Vývojáři této hry se tak už od zklamaných nedočkavců dočkali mnoha rozhořčených reakcí. Někdo vyhrožuje, že se Star Citizenem rovnou končí, další nadává, ať už alfaverzi 3.0 konečně vydají bez ohledu na její stav, ale většina trpělivě čeká na to, až samotní vývojáři usoudí, že tato důležitá verze je připravena pro veřejnost.
První vložené video zahrnuje celou prezentaci Star Citizenu na letošním Gamescomu, kde se jasně ukázalo, proč vývojáři pod vedením Robertse ještě nechtěli novou alfaverzi vypustit, neboť hra jednomu ze zúčastněných v prezentovaném multiplayeru spadla, ostatní nemohli zaujmout jeho místo, a tak se muselo jet znova od nastartování serveru. Je ale otázka, zda daná chyba vůbec měla co do činění právě s alfou 3.0.
Z prezentace jsme se dozvěděli také to, že s využitím prosté webkamery (nebo speciální k tomu určené) se budeme moci na své herní kamarády virtuálně pitvořit. Kamera totiž bude zachytávat grimasy a ty pak aplikovat na herní postavu (viz uvedené video od cca 25. minuty).
Pak tu ale máme další video, a to ze známého seriálu Around the Verse, které se týká právě i procesu vychytávání chyb. Vývojáři už nikde neudávají datum, kdy by alfa 3.0 měla přijít na svět, ale informují o chybách různé závažnosti, které zbývá vyřešit. Eric Kieron Davis (Studio Director) prozradil, že před několika týdny existovalo celkem 94 známých chyb k odstranění a z toho 9 nejzávažnějších (tzv. blockers), 62 kritických a zbytek s nižší závažností.
Sami se můžete přesvědčit, jak na tom vývoj z tohoto hlediska aktuálně je. Okolní obrázky ukazují, že tu je celkem 76 chyb, takže jejich počet výrazně klesl. Jenomže graf ukazující vývoj jejich počtu už moc pozitivně nevyznívá.
Ukazuje totiž přesně ten případ, kdy se vyřešením nějaké chyby přijde na další. Na samotném konci srpna tak jejich počet prudce narostl až na 100 a nikde není řečeno, že další debugging už bude přinášet jen postupné snižování počtu chyb. Jedna z již vyřešených chyb byla například ta, že se kolem jistých zdrojů světla objevovaly černé artefakty, které byly způsobeny tím, že renderer efektu mlhy dělil nulou.
Budeme tedy čekat a doufat, že počet "Must Fix Issues" se bude prudce snižovat.