reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Tobii Spotlight dokáže sledováním očí ulehčit práci GPU

6.8.2019, Jan Vítek, aktualita
Tobii Spotlight dokáže sledováním očí ulehčit práci GPU
Tobii Spotlight realizuje to, o čem se především ve spojení s headsety virtuální reality mluví už dlouho. Můžeme o tom uvažovat jako o značně zdokonalené funkci NVIDIA Multi-Res Shading, která využívá sledování očí. 
Společnost Tobii už známe jako výrobce zařízení, které dokáže sledovat oči a využít to ve hrách třeba pro automatické zobrazení jinak schovaného menu. NVIDIA Multi-Res Shading jsme si zase dříve zkoušeli jako techniku, která má u okrajů obrazu snížit kvalitu a rozlišení renderovaných snímků, díky čemuž můžeme získat vyšší snímkovací frekvence. To se ale bude hodit pouze v případě, kdy neustále koukáme do středu obrazu, kde jsou detaily nejvyšší, respektive prostě plné. To ale řeší právě Tobii Spotlight, který sleduje, kam jsou naše oči zaměřeny a právě tam nechá kartu vykreslovat nejkvalitnější obraz a může být přitom i radikálnější než Multi-Res Shading. 
 
 
Základní předpoklad toho je pochopitelně to, aby byl systém Tobii Spotlight velice pružný a aby uživatel v ideálním případě neměl šanci poznat změny v kvalitě, ať bude očima těkat seberychleji. Tomu ostatně nahrává samotná funkce, díky níž by měla grafika nabídnout vyšší snímkovací frekvenci a čím vyšší ta je, tím rychleji se obraz bude moci obnovit. Pak je i zřejmé, že se k tomu mohou hodit především synchronizované monitory přesahující 60 Hz obnovovací frekvence. 
 
Tobii Spotlight je přitom spojen s využitím funkce NVIDIA VRS (Variable-Rate Shading), která je podporována už také v DirectX 12. Celek byl pak i se systémem pro sledování pohybu očí prezentován letos na SIGGRAPH, kde bylo využito PC s kartou NVIDIA GeForce RTX 2070 a headset HTC Vive Pro Eye, na čemž běžel titul ShowdownVR od Epic Games. Benchmark pak ukázal, že zátěž GPU klesla o 57 procent, takže grafická karta může prostě jen šetřit energií, vrhnout své shadery na něco jiného nebo prostě a jednoduše zvýšit FPS. 
 
Společnost Tobii přitom nechce svou technologii využít pouze s hrami, ale třeba také při přehrávání multimédií, kde by se zase mohlo značně ušetřit na datech obrazových streamů. To se má týkat nastupujících 5G sítí. Ovšem co se týče her, firma uvádí, že by Spotlight či nástupnická technologie mohla zařídit i zobrazení v rozlišení 15K. 
 
Zdroj: Hexus.net


reklama