www.svethardware.cz
>
>
>
>

Toshiba a WD chystají 128vrstvé NAND Flash s rychlejším zápisem

Toshiba a WD chystají 128vrstvé NAND Flash s rychlejším zápisem
, , aktualita
Toshiba a Western Digital si připravují 128vrstvé paměti 3D NAND Flash, s čímž se ostatně dalo počítat a je jisté, že v tom tyto firmy nejsou samy. V portfoliu firmy Toshiba půjde o paměti s označením BiCS-5. 
K oblíbeným
reklama
Toshiba a Western Digital jsou strategičtí partneři na trhu s paměťmi NAND Flash a drží se v popředí, co se týče dostupných technologií. Už v minulém roce přitom nastoupily paměti s 96 vrstvami buněk, přičemž tehdy šlo ještě o TLC se třemi bity na buňku. Letos už nastupují 96vrstvé paměti se 4 bity na buňku (QLC), ovšem jejich rozšíření může zkomplikovat udávaná nízká výtěžnost. 
 

Paměti s QLC mohou být v podstatě ty samé co paměti s TLC buňkami. Závisí pouze na způsobu jejich využití, však oba typy pamětí mohou být koneckonců využity i jako SLC s jedním bitem na buňku. Však v moderních SSD dobře známe SLC cache, což je jen část hlavní paměti využívaná v SLC režimu pro rychlý zápis, který TLC paměti (natož pak QLC) moc dobře nezvládají. 
 
Pokud se tedy výrobci trošku děsí nízké výtěžnosti QLC pamětí, znamená to, že ty nejsou vyrobeny dostatečně kvalitně tak, aby se daly využít pro bezpečný zápis čtyř bitů do jedné buňky, což znamená nutnost rozeznávat šestnáct úrovní elektronového náboje oproti osmi v dnešních TLC. A možná že právě proto mají být 128vrstvé pamětí BiCS-5 stále typu TLC. 
 
Když srovnáme 96vrstvé QLC a 128vrstvé TLC, pak z hlediska kapacity na stejné ploše vyjdou zcela stejně. Nicméně 96vrstvé QLC mají být už v podstatě realitou prodávanou na trhu, zatímco 128vrstvé TLC se chystají na výrobu přinejlepším v příštím roce a možná až v roce 2021. 
 
 
Důležitá zpráva je, že Toshiba s WD se chtějí zaměřit také na problém s rychlostí zápisu, kterou dnes musí řešit právě obezlička v podobě SLC cache. Chystají se tak 128vrstvé paměti s jistým 4-plane design, což znamená, že paměťový čip je rozdělen na čtyři sekce, ke kterým může být nezávisle přistupováno, což má navýšit zapisovací rychlost na kanál na 132 MB/s, více než dvojnásobek dnešních 96vrstvých pamětí. 
 
Krom toho už také má jít o paměti s designem CuA (Circuitry under Array), což některé firmy začaly nazývat 4D paměťmi. To v tomto případě ušetří asi 15 % prostoru čipu, takže zvýší paměťovou hustotu. 
 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Neschopnost Facebooku: síť ukládala hesla v plaintextu Neschopnost Facebooku: síť ukládala hesla v plaintextu
Sociální síť Facebook má za poslední rok opravdu hodně obrovských průšvihů a očividně to jen tak neskončí. Nyní se zjistilo, že stovky milionů uživatelů mělo svá hesla uložena v plaintextu a zaměstnanci společnosti k nim mohli mít přístup.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
NVIDIA vypustila první Creator Ready Drivers: více výkonu pro práci NVIDIA vypustila první Creator Ready Drivers: více výkonu pro práci
NVIDIA už dlouho nabízí své Game Ready Driver, které vždy ve své nové verzi reagují na nabídku nejdůležitějších herních novinek. Nyní tu máme Creator Ready Driver a je jasné, že půjde o stejnou věc, jen ne pro hry, ale pro jiné aplikace. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Facebook ohlásil nový Oculus Rift S pro PC, přijde na jaře Facebook ohlásil nový Oculus Rift S pro PC, přijde na jaře
Na GDC byl představen další model headsetu Oculus Rift, který dostal prosté označení S. Jde o přímého následovníka původního modelu Oculus Rift, který stále vyžaduje kabely, ale nabízí vyšší rozlišení a schopnost se sám orientovat v prostoru. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Intel GT2 Gen11 v detailech, aneb 64 EU v mainstreamu Intel GT2 Gen11 v detailech, aneb 64 EU v mainstreamu
Intel se odhodlal po řadě let zásadním způsobem vylepšit své běžné integrované grafické čipy. Chystá si 11. generaci grafické architektury a pro běžné GT2 to bude znamenat především jednu věc. Počet jednotek EU se navýší z 24 na 64. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
GPU Intelu dostala nové Graphics Command Centre GPU Intelu dostala nové Graphics Command Centre
Intel se také účastní GDC a je připraven se s námi podělit o své inovace v oblasti PC grafiky. Dozvíme se tak o Graphics Command Centre, které bude sloužit nastavení grafiky ve hrách či o komunitě The Odyssey nebo programu GameDev Boost.
Dnes, aktualita, Jan Vítek4 komentáře