www.svethardware.cz
>
>

USB 3.2 2x2 kontroler od ASMedia bude k dispozici v srpnu

USB 3.2 2x2 kontroler od ASMedia bude k dispozici v srpnu
, , aktualita
Základní desky chystané na podzim by už měly mít možnost využít nový kontroler ASM2364 od společnosti ASMedia, který je určen pro USB 3.2 2x2. Jde o zbrusu nové rozhraní dosahující propustnosti 20 Gb/s. 
K oblíbeným
reklama
ASMedia ASM2364 je tak označován za kontroler pro USB 3.2 2x2, což tak odpovídá novému standardu rozhraní USB 3.2 Gen2x2, jehož označení odpovídá dalšímu přeznačení původního USB 3.0. Nejdříve totiž přišlo prostě USB 3.0 s propustností 5 Gb/s. Poté jsme se dočkali 10Gb/s standardu, který byl označen nejdříve jako USB 3.1, jenomže pak bylo původní USB 3.0 přejmenováno na USB 3.1 Gen1 a 10Gb/s standard začal být označován za USB 3.1 Gen2. 
 
 
A aby to nebylo tak jednoduché, další přeznačení nastalo s nástupem USB 3.2. Základní USB 3.2 Gen 1x1 je tak to samé, co USB 3.0 a později USB 3.1 Gen 1. Pak to raději už vezmu v bodech: 
  • USB 3.2 Gen 1×2 - SuperSpeed+, 10 Gbit/s (1,25 GB/s), 2 linky s kódováním 8b/10b
  • USB 3.2 Gen 2×1 - SuperSpeed+, 10 Gbit/s (1,25 GB/s), 1 linka s kódováním 128b/132b (odpovídá standardu USB 3.1 Gen 2)
  • USB 3.2 Gen 2×2 - SuperSpeed+, 20 Gb/s (2,5 GB/s), 2 linky s kódováním 128b/132b 
Čili kontroler ASMedia ASM2364 odpovídá právě 20Gb/s nejnovějšímu standardu, který rozhraní USB dostává alespoň na polovinu toho, co zvládne Thunderbolt 3. 
 
 
Vývoj tohoto kontroleru už je dokončen a reálně bude k dispozici od léta, přičemž vzhledem k použitému rozhraní PCIe 3.0 x4 lze očekávat, že bude široce nasazen v nových základních deskách a jejich výrobci si na něj určitě už brousí zuby, aby měli další důvod k představení nových či inovovaných modelů. 
 
Kontroler tak využívá dvě linky pro dosažení 20Gb/s propustnosti, přičemž pro to už mají být připraveny dnešní kabely pro USB C, které dané vodiče jinak mohou využívat pro různé jiné alternativní režimy. Ovšem právě s takovými kabely se to má dnes všelijak. Existuje i řada ošizených modelů, takže taková funkčnost rozhodně není zaručena jen tím, že jde o kabel s konektorem typu C. 
 
Po USB 3.x by už brzy měla konečně následovat technologie USB4, a tedy snad i konec přeznačování starších standardů. USB4 bude vycházet právě z Thunderboltu 3, respektive to bude prostě jinak pojmenovaný a licencovaný Thunderbolt. Cílem je poskytnutí propustnosti 40 Gb/s. 
 
Zdroj: Anandtech


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Britská MET hackerovi zabavila Bitcoiny za 920.000 GBP, vrátí je obětem Britská MET hackerovi zabavila Bitcoiny za 920.000 GBP, vrátí je obětem
Mladý hacker Grant West souhlasil s tím, aby se jemu zabavené Bitcoiny prodaly a s jejich pomocí vyplatily prostředky zpět obětem, které hackersky napadl. Jinak by totiž ve vězení strávil ještě několik let navíc.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080 Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080
Ze všemožných výrobců grafických čipů pro PC nám zůstaly už jen dvě společnosti, které udávají krok a ty zde není třeba jmenovat. Nicméně jedna čínská firma se bude snažit o to, aby se mezi ne protlačila. 
Včera, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň
Společnost Lian Li specializující se na hliníkové skříně nám přináší v obvyklém černém a stříbrném provedení nové skříně, a to TU150. Jde o základ pro skutečně přenosné počítače, což poznáme dle vestavěného madla. 
Včera, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů
Superpočítač Ocelote na Univerzitě v Arizoně posloužil pro vytvoření tzv. Universe Machine. Ta vytvořila miliony virtuálních vesmírů a sledovala jejich vývoj, aby se výsledky daly porovnat s tím, co můžeme vidět na vlastní oči. 
Včera, aktualita, Jan Vítek6 komentářů
Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém? Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém?
Už od roku 2014 dodavatelé společnosti Microsoft, kteří měli co do činění s Xboxem, nahrávali audio záznamy pořízené v domácnostech herními konzolemi. To probíhalo ve snaze vylepšit funkce hlasových příkazů, ovšem ne vždy.
Včera, aktualita, Jan Vítek