reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Valve Index: unikly specifikace chystaného VR headsetu

2.4.2019, Jan Vítek, aktualita
Valve Index: unikly specifikace chystaného VR headsetu
Společnost Valve zrovna včera předběžně představila svůj VR headset, který dostal název Index. Teaser sliboval, že více informací se dozvíme v květnu, ovšem některé specifikace se nakonec dostaly na Steam podstatně dříve.
Valve Index se tak již dostal na stránky Steamu, odkud ale byl zakrátko odstraněn, ovšem informace samotné se samozřejmě neztratily, i když nejde o vyčerpávající specifikace. V prvé řadě můžeme očekávat, že headset bude představen 1. května a přijde na trh 15. června, a to společně se dvěma ovladači pro levou a pravou ruku a také se základními stanicemi. Tím se ukázalo, že headset nebude schopen se sám orientovat v prostoru a že k tomu bude zapotřebí hardware navíc, takže o to asi bude obtížnější jej zprovoznit. Ale počkejme si na podrobnější informace. Co tu máme dál? 
 
 
Máme tu také nový obrázek ukazující Index z čelní strany, takže jsou jasně vidět přední kamery, které snad zajistí i nějaké AR funkce (rozšířená realita) a vedle toho tu máme integrovaná sluchátka. Jasně je také vidět kabel, který bude headset propojovat s počítačem, takže nejde o zařízení, které si vystačí samo, nebo jen nabídne bezdrátové propojení s PC.  
 
Očekává se využití Fresnelových čoček a displeje, který nabídne rozlišení 1440 x 1600 na oko, a to při obnovovací frekvenci 90 Hz. To už je celkem slušné, ovšem potvrzeno to nemáme.
 
Stránky už nesly pouze informaci o tom, že pro využití tohoto headsetu budeme potřebovat alespoň 2C/4T procesor a kartu na úrovni GeForce GTX 970 nebo Radeon RX 480. Doporučená sestava už má obsahovat fyzicky čtyřjádrový procesor a kartu o výkonu GeForce GTX 1070, takže nejde o zrovna krvavé nároky, ale ty budou pochopitelně záviset především na konkrétním softwaru. 
 
A právě softwarové hledisko bude zajímavé. Valve bude mít přirozený zájem na tom, aby se na jeho Steamu objevilo co nejvíce obsahu a toho už těžko docílí sám jako studio, které samo na vývoj her v podstatě rezignovalo. Může se ale spojit s dalšími studii a společnostmi, které na Steamu prodávají své tituly a vytvořit jim podmínky pro inzerci svých VR her. 
 
Zdroj: KitGuru


reklama