reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

VW Project Trinity nabere 2-4 roky zpoždění, nová továrna možná ani nebude

22.11.2022, Milan Šurkala, aktualita
VW Project Trinity nabere 2-4 roky zpoždění, nová továrna možná ani nebude
Automobilka Volkswagen začíná přehodnocovat své elektromobilové plány. Nový vůz známý pod kódovým označením Project Trinity nabere patrně několik let zpoždění a připravovaná továrna ve Wolfsburgu nakonec možná ani nebude.
Lidé si většinou dělají legraci z Tesly, že její projekty mají obrovská zpoždění, a ve většině případů mají pravdu. Jako skoro ve všem, totéž se může týkat i její konkurence, což nyní ukazuje německá automobilka Volkswagen. Ta totiž připravuje novou elektromobilovou platformu a jedním z vozů měl být Project Trinity. Tento vůz se ale rozhodně neukáže na světlu světa v roce 2026, jak plánoval někdejší CEO společnosti, Herbert Diess. Vedení Volkswagenu se ale nechalo slyšet, že vůz bude odložen minimálně o 2 roky, ne-li více. Pravděpodobnější roky uvedení tak dnes jsou spíše 2028 až 2030.
 
VW ID.Vizzion Concept
 
Dalším krokem zpět je plánovaná továrna ve Wolfsburgu. Sám Diess před půl rokem přiznal, že Tesla jde kupředu 2krát rychleji než konkurence. Jedním z kroků, jak ji dohnat, mělo být postavení nové továrny za 2 mld. EUR, která by odstranila nevýhody té původní. Zatímco Gigafactory Tesly (neplatí tedy pro Fremont, který převzal po GM a Toyotě) jsou celistvé továrny, kde se vše děje jednoduše pod jednou střechou, starší automobilové továrny jsou obvykle složeny z mnoha různě rozesetých celků v komplexu více budov, což komplikuje výrobu. Ta je pomalejší, dražší a méně efektivní.
 
Jenže to vypadá, že díky přechodu na elektromobilitu VW utlumí výrobu vozů se spalovacími motory, takže ve starých původních továrnách zbyde více místa pro výrobu elektromobilů. Nová továrna, která se měla začít stavět v příštím roce a být hotova v roce 2026, tak nejspíš vůbec stát nebude, a Volkswagen bude nadále vyrábět vozy ve starších a méně efektivních továrnách.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama