Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia

Šéf VW přiznává, že Tesla jde kupředu 2krát rychleji než konkurence

, , aktualita
Šéf VW přiznává, že Tesla jde kupředu 2krát rychleji než konkurence
Tesla dělá vrásky na čele nejedné zavedené automobilce. Šéf Volkswagenu Herbert Diess se znovu vyjádřil pochvalně na adresu Tesly, která jde dle jeho názoru kupředu dvakrát rychleji, než se to daří konkurenci v tomto odvětví.
Šéf VW přiznává, že Tesla jde kupředu 2krát rychleji než konkurence
Můžeme si o Tesle myslet co chceme, její úspěchy ji ale nelze upřít. Zatímco tradiční automobilky to bezkoncepčně zkoušely s elektromobily už hodně dávno (VW s Golfem např. už v 1. generaci na počátku 80. let, BMW a Mercedes se svými základními modely na přelomu 80. a 90. let), Tesla byla v podstatě první, kdo s elektromobily opravdu uspěl. Důvodů může být hodně, které jsme podrobněji rozebrali v loňskému článku. Ve zkratce by to mohlo být např. to, že se nesnažila udělat lidový EV, což v podstatě není možné ani dnes, natož před 15 lety (částečně se povedlo Nissanu s Leafem), ale šla do high-endu, kde to jsou lidé ochotni zaplatit. Představila také koncepci nejen domácího nabíjení, ale také síť Superchargerů. Není divu, že se Tesly obávají i takoví velikáni jako Volkswagen.
 
Tesla Roadster
 
Herbert Diess z VW už loni přiznal, že tradiční výrobci včetně VW nestačí Tesle konkurovat, a obavy vyjádřil také z rostoucí čínské konkurence. Nyní se opět vyjádřil pochvalně na adresu Tesly, která dle jeho názoru jde v některých ohledech dopředu 2krát rychleji než konkurenční společnosti. Může to být trochu překvapivé zrovna v této době, kdy Tesla už nějakou dobu nic nového nepředstavila a uvedení nových modelů stále odkládá (mnohé už o několik let). Na druhou stranu to vypadá, že příští rok by to už opravdu mohlo vyjít (nová továrna v Texasu už funguje), takže se snad opravdu dočkáme smrště nových modelů, jako jsou Roadster, Semi nebo Cybertruck. Nezapomeňme, že Tesla už dnes vyrábí více vozů než Škoda (a to i bez nové texaské a berlíské továrny, které byly letos spuštěny), s čistě elektrickým portfoliem je na polovině výroby BMW nebo Mercedesu a dá se předpokládat, že za rok 2023 oba dva tyto výrobce dorovná, možná i některého z nich předběhne.
 
Volkswagen ID.3
 
Připomeňme však, že Elon Musk se včera vyjádřil, že má "super špatný pocit" z ekonomiky a hodlá propustit cca 10 % pracovní síly. Výroba Tesly by tak nemusela růst o tolik, kolik se dalo doteď předpokládat. Na druhou stranu, pokud by měl o ekonomice pravdu, nepříjemné dopady by pravděpodobně postihly i konkurenci. Včera byl na burze dost "červený" den (např. index NASDAQ Composite klesl o 2,5%), nicméně akcie Tesly patrně i v důsledku Muskova vyjádření spadly o více než 9 %.
 
Vraťme se ale k VW. Ten v Tesle spatřuje velký vzor a hodlá investovat 2 mld. EUR (téměř 50 mld. Kč) do vybudování nové továrny ve Wolfsburgu, která nebude trpět na tradiční zaostalost výroby a roztříštěnost výrobních procesů. Jeden vůz by měl být vyroben za 10 hodin, což je zlomek toho, co je dneska potřeba.
 


reklama