reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Vývojář Gears 5 zmínil ray tracingová jádra v čipech AMD pro příští Xbox

11.9.2019, Jan Vítek, aktualita
Vývojář Gears 5 zmínil ray tracingová jádra v čipech AMD pro příští Xbox
V případě společnosti AMD máme zatím zafixován spíše nezájem o ray tracing v reálném čase v počítačových hrách. Ovšem pod tím se mohou skrývat horečné přípravy, které už dle více indicií vyústí již v příštím roce.
Prozatím táhne ray tracing do světa her pouze a jen společnost NVIDIA, která se očividně velice snaží spolupracovat s herními vývojáři. Je to pochopitelné, neboť kdo jiný by se měl zasadit o to, aby měl nový hardware v čipech karet GeForce RTX praktické využití? AMD však má možnost, kterou NVIDIA postrádá. 
 
 
Zrovna v příštím roce se na trh dostanou nové herní konzole, pro něž AMD připravuje speciální verze svých APU, které budou založené na architektuře RDNA a procesorové Zen. Otázka je především tak, co nabídne nová grafika apokud to bude podpora ray tracingu pro vykreslování grafiky v reálném čase, AMD tím v podstatě přenese povinnost zajistit softwarovou podporu na společnosti Microsoft a Sony. A ty už zase mají pod palcem řadu svých vlastních herních studií, která už nebudou mít jinou volbu než zahrnout potřebnou podporu do svých her, což se pak přinejmenším v případě Microsoftu přenese i do PC světa. 
 
Velká otázka je, v jaké podobě tato podpora přijde, jak se bude lišit od technologie firmy NVIDIA a kterých produktů se vůbec bude týkat. AMD se také už před necelým rokem nechalo slyšet, že o ray tracing zatím nemá zájem, a to dokud ten nezvládnou karty celého výkonnostního spektra. 
 
Názory a pohledy se mohou měnit, ovšem třeba také ne. Herních konzolí by se totiž takové vyjádření netýkalo, protože v jejich případě neexistuje hi-end a low-end, ale pouze jednotný hardware, který by ray tracing podporovat rozhodně mohl. Nyní o něčem takovém můžeme uvažovat i díky vyjádření Colina Pentyho, který pracoval na novém titulu Gears 5. Uvedl, že v Xboxu připravovaném v rámci projektu Scarlett budou zahrnuta specializovaná jádra pro ray tracing a že je sám velice nadšený z toho, co tento hardware zvládne. 
 
Z tohoto vyjádření však nelze v žádném případě usuzovat, že by něco podobného měly dostat i nové grafické karty AMD pro PC nebo snad také APU pro příští PlayStation, i když v případě PC jisté známky tu jsou. Mluvilo se o tom, že jej budou podporovat výkonné čipy Navi 20, ale to jsou zatím přinejlepším fámy. Ostatně konzole budou mít v každém případě speciální APU navrhnutá divizí Semicustom a tato APU až na základ v podobě architektur Zen a RDNA nebudou mít nic společného s produkty pro PC. Takže zatím nezbývá než čekat. 
 
Zdroj: Guru3D


reklama