Extrémisté dnes dost často rekrutují své bojovníky pomocí sociálních sítí. Facebook chce kvůli tomu rozšířit tým lidí, kteří mažou závadná videa, YouTube měl naopak problém s reklamami u nevhodných videí, což se pochopitelně nelíbilo zadavatelům reklamy. Proto u některých youtuberů zrušil reklamy a zavedl kontroly obsahu. Nově chce ale bojovat se silnějšími formami extrémních názorů, přesněji řečeno zejména s klipy, které chtějí propagovat terorismus a rekrutovat nové bojovníky.

Využije se Redirect Method od Jigsaw, která přesměrovává lidi zajímající se o závadná videa na speciální playlisty klipů, které jsou naopak protiteroristické a vysvětlují jak se věci ve skutečnosti mají. Otázkou je, jak něco takového bude vůbec účinné v praxi. Měření úspěšnosti nebude snadné, prozatím se hovoří alespoň o tom, jak moc budou vlastně předhozená protiteroristická videa sledována.
YouTube chce systém rozšířit i na další jazyky (zatím funguje pouze na klíčových slovech v angličtině), také chce vylepšit algoritmus strojového učení pro lepší automatickou adaptaci systému. Hovoří se také o větším cílení na Evropu, která je poslední dobou ve zvýšené míře sužována teroristickými útoky a rovněž chce rozšiřovat portfolio protiteroristických klipů. YouTube rovněž spolupracuje se společnostmi Facebook, Microsoft a Twitter v tomto boji a sdílí mezi sebou své zkušenosti, tedy co funguje a co nikoli.
Zdroj: googleblog.com, tubefilter.com