reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

YouTube umožnil prohlédnout si více reklam předem, aby jich ve videu bylo méně

23.11.2018, Jan Vítek, aktualita
YouTube umožnil prohlédnout si více reklam předem, aby jich ve videu bylo méně
Google pozměnil způsob, jakým se na YouTube ukazují reklamy. Nabídl nám možnost jich ještě před přehráváním videa vidět dvě a o to méně jich budeme muset přetrpět v průběhu přehrávání samotného videa.
Na YouTube se tak pomalu mění způsob, jakým nám jsou servírovány reklamy, přičemž samotní uživatelé si mohou v tomto ohledu vybrat. Je běžné, že se nám před samotným videem zobrazí reklama, ať už krátká nepřeskočitelná, nebo delší, kterou můžeme po chvíli vypnout. Nyní si ale budeme moci vybrat, zda chceme před videem zobrazit jednu, nebo rovnou dvě. V druhém případě získáme to, že video samotné pak bude méně přerušované. A nejde pouze o to, že se reklama přesune před video. 
 
 
YouTube alespoň zatím nabízí zvýhodněný režim pro ty, kteří jsou ochotni si prohlédnout před videem dvě reklamy. Lze totiž očekávat, že ty získají více pozornosti, protože jednak čekáme na start samotného videa a pak už může být jedno, zda video samotné dokoukáme i s dalšími reklamami, nebo ne. 
 
Čili pokud bychom v klasickém režimu viděli jednu reklamu předem a tři během videa, můžeme to vyměnit třeba z dvě reklamy předem a pouze jednu během videa. Viceprezidentka YouTube Debbie Weinstein to označila za inovace, které ukazují na to, že její firma jedná za účelem poskytnout uživatelům co možná nejlepší podmínky. Nicméně my můžeme předpokládat, že za tím jsou především pečlivé analýzy toho, jakým způsobem lidé sledují videa na YouTube a jakou pozornost mají reklamy přehrávané v různých částech těchto videí. Společným jmenovatelem toho všeho pak bude zisk z reklam. 
 
Analytik Jim Nail z Forrester Research také YouTube kritizuje za to, jak se takovými kroky začíná přibližovat klasickému televiznímu vysílání, od nějž se právě kvůli velké míře reklam odvrací mnozí lidé. 
 
Nový formát reklam na YouTube začíná na desktopech a postupně se rozšíří do mobilních aplikací a verzí webových stránek. YouTube přitom dle dostupných informací letos značně navýší příjmy z reklam, alespoň v USA, a to na odhadovaných 3,4 miliard dolarů, což bude o 17 procent více než loni. Vedle toho můžeme připomenout, že se do jeho oficiální nabídky dostávají i hollywoodské filmy, a to zcela legálně, zdarma, ale opět s tunou reklam. Nicméně tato nabídka není kvůli právům určena pro Českou republiku, takže je u nás nedostupná. 
 
Zdroj: Hexus.net


reklama