www.svethardware.cz
>
>
>
>

Zabila si NVIDIA vlastní technologii DLSS?

Zabila si NVIDIA vlastní technologii DLSS?
, , aktualita
NVIDIA v rámci nových ovladačů zpřístupnila funkci, která by mohla znamenat konečnou pro vyhlazovací AI technologii DLSS. My se můžeme podívat na to, jak je na tom odpověď NVIDIE na nové funkce Radeonů v praxi.
K oblíbeným
reklama
Jedná se o ovladače 436.02 uvolněné během letošního Gamescomu, dle nějž byly také pojmenovány. Dobře tak víme, co slibují za novinky vedle obvyklého slibu zvýšení výkonu v konkrétních hrách. Máme tu tak třeba novou funkci Integer Scaling pro retro hry nebo podporu 30bitových barev, jaká byla nabídnuta už v rámci nových ovladačů Studio. Máme tu také více monitorů s certifikací G-Sync Compatible a také dvě funkce, které tvoří protipól pro novinky od AMD. 
 
 
Jednak je to nová volba v ovladačích pro nastavení "ultranízké" latence, což je jednoznačně odpověď na Radeon Anti-Lag. Jde prostě o to, že se do zásoby renderuje co nejméně snímků, respektive o množném čísle se zde ani nedá mluvit, takže díky tomu může NVIDIA slibovat až 33% snížení zpoždění, což platí především pro hry, v nichž sestava dosahuje frekvence mezi 60 a 100 FPS. 
 
 
A pak je tu nový Freestyle Sharpening Filter, který stojí proti Radeon Image Sharpening (RIS) a k dispozici je prostřednictvím GeForce Experience pro více než 600 her pro DX9, DX11, DX12 a Vulkan. Stačí si přímo v prostředí hry otevřít kombinací Alt+F3 overlay pro Freestyle a dále pak samotný filtr pro zostření s nastavením pro každou hru zvlášť, přičemž Radeon nabízí jen jedno globálně aplikované nastavení. 
 
Zde můžete nalézt obrázek ve vysokém rozlišení z menu hry Metro Exodus, který srovnává zobrazení bez zostření s filtrem Freestyle na 50 %. Zvláště na mapě v horním rohu je znát, že zostření skutečně funguje a má svůj smysl. Zde se můžete podívat na starý filtr Freestyle porovnaný s novým, kde už jsou rozdíly menší, ale přeci jen tu jsou a nakonec tu máme srovnání nového Freestyle s konkurenčním Radeon Image Sharpening, z nějž je vidět, že obě funkce podávají velice podobné a z mého pohledu naprosto stejné výsledky. V případě jednotlivých her se ale může podání lišit už jen díky tomu, že NVIDIA umožní nastavit Freestyle Sharpening v každé hře jinak, jak už bylo uvedeno. 
 
No a pak tu máme jedno z mnoha srovnáních, kde figuruje nativní 4K, 4K vyhnané pomocí DLSS a pak Freestyle Sharpening po boku RIS. Právě poslední dvě funkce splňují to, co jsme si řekli už dříve, takže fungují dobře a s prakticky stejným výsledkem, zatímco v případě DLSS je vidět, že výsledek je mnohem horší. Zvláště vzdálené detaily jsou v podání DLSS rozmazané, což platí jak pro objekty, tak pro textury. 
 
Ale co výkon?
 
 
Nový Freestyle Sharpen není jen lepší, má i menší dopad na výkon, přičemž v Metru to představuje v podstatě stejné FPS jako s DLSS a v Battlefield je to jen o trošku horší. Nezbývá tak než se začít ptát, zda by to NVIDIA neměla s DLSS opravdu zabalit a vydat se jinou cestou. 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Doporučené PC sestavy: září 2020 Doporučené PC sestavy: září 2020
V tomto článku se podíváme na doporučené konfigurace vhodné pro různá využití. Od levných, malých a úsporných nettopů přes sestavy OFFICE a HOME až po herní a vysoce výkonné sestavy GAME a TOP.
Dnes, návod, Jan Vítek34 komentářů
Děravá herní myš Glorious Model O přichází v bezdrátové verzi Děravá herní myš Glorious Model O přichází v bezdrátové verzi
Ultralehká herní myš Glorious Model O, která si své zákazníky získala i na českém trhu, byla oznámena v nové verzi. Vzhledem k nízké hmotnosti jen 69 g nemohl výrobce použít příliš velkou baterii, přesto se výdrž podařilo dostat na 71 hodin.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Pevné disky WD Red Pro nově ve 16TB a 18TB variantách Pevné disky WD Red Pro nově ve 16TB a 18TB variantách
Společnost WD rozšiřuje nabídku pevných disků pro NASy řady Red Pro o další dva modely. Doposud bylo maximem 14 TB, nově však bude možné koupit i varianty s vyššími kapacitami 16 TB a 18 TB.
Včera, aktualita, Milan Šurkala9 komentářů
Starship SN8 poletí do nižší nadmořské výšky, než Elon Musk původně plánoval Starship SN8 poletí do nižší nadmořské výšky, než Elon Musk původně plánoval
Kosmická společnost SpaceX poslední dobou kromě jiného také usilovně pracuje na vývoji kosmické lodi Starship. Jednotlivé prototypy prochází různými testy, nyní je na řadě SN8 a jeho let do 15 kilometrů namísto původních 18 km. 
26.9.2020, aktualita, Kateřina Hoferková
PlayStation 5 jako multimediální centrum? Nabídne Netflix, Disney+ a další PlayStation 5 jako multimediální centrum? Nabídne Netflix, Disney+ a další
Pokud nehodláte používat PlayStation 5 pouze k hraní her, ale jako všestranné centrum domácí zábavy, potěší vás podpora populárních aplikací pro streamování hudby a videí. Nejasno zatím zůstává nad Dolby Vision a Dolby Atmos.
26.9.2020, aktualita, Jáchym Šlik