reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
22.4.2002, Rostislav Hučka, článek
Technologie ADSL již pomalu klepe na dveře a tak jsme se na ni podívali poněkud blíže. Pokud vás tedy zajímá co se vlastně skrývá pod oněmi čtyřmi písmenky, naleznete to v tomto článku.
Aleš | 3.6.200213:42

Tisková zpráva

Monopolizace trhu ADSL poškodí zákazníky

Alternativní operátoři protestují proti zjevnému a záměrnému zneužívání dominantního postavení Českého Telecomu

Praha, 29. května 2002 - Alternativní operátoři Aliatel, Contactel, eTel, KPNQwest/GTS, Jet2Web Czech Republic, Telenor - NEXTRA a Tiscali protestují proti záměrnému a hrubému zneužívání dominantního postavení Českého Telecomu. Alternativní operátoři tak reagují na dnešní tiskovou konferenci Českého Telecomu, na které Český Telecom ohlásil skryté komerční spuštění služby ADSL - širokopásmového přístupu k internetu. Alternativní provozovatelé vnímají tento krok jako pokus Českého Telecomu ustavit nespravedlivým způsobem monopolní pozici na nově se rodícím trhu širokopásmových komunikací a vyhnout se konkurenci.

Český Telecom deklaruje tuto ryze komerční aktivitu zaměřenou selektivně na nejlukrativnější část trhu jako "pilotní" projekt, a to ve zjevné snaze zdržet nástup konkurence a vyhnout se případným námitkám konkurenčních subjektů a ÚOHS. Pilotní projekt totiž předpokládá neomezený počet uživatelů a je formálně deklarován jako služba přístupu kobsahu scílem získat velké zákazníky ve třech největších městech České republiky - vPraze, vBrně a vOstravě, a to výrazně dříve, než možnost oslovit tyto zákazníky získají alternativní provozovatelé. Český Telecom si od této aktivity slibuje zastavení rychlého poklesu svého podílu na trhu všude tam, kde je konfrontován snabídkami alternativních operátorů.

Alternativní operátoři ve svém dopisu zdnešního dne žádají Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a ČTÚ o zásah a vyzývají oba úřady, aby vmezích svých pravomocí sokamžitou platností nezákonný projekt zastavily a zahájily vyšetřování.

Vzhledem ktomu, že monopolistický přístup ČT je vpříkrém rozporu spravidly a zásadami kladenými EU na kandidátské země, obracejí se alternativní operátoři se svým protestem rovněž k Evropské komisi vBruselu.






Další informace Vám rádi poskytnou:

Martina Kemrová, manažerka Public Relations
Aliatel a.s.
tel/fax: +420 2 2525 3151
mobil: +420 777770020
e-mail: martina.kemrova@aliatel.cz
Romana Tomasová, External Communication Manager
Contactel, s.r.o.
Vinohradská 174, 130 19 Praha 3
tel.: +420-2-557 55 110
fax: +420-2-557 55 100
Mobile: +420-603-196059
e-mail: romana.tomasova@contactel.cz

Jakub Kvaček,
Jet2Web Czech Republic.
tel: 46 000 324,
fax: 46 000 118
mobile: 0603 460 293
e-mail: jakub.kvacek@jet2web.cz
David Duroň, Marketing Director
GTS-Czech, a.s.
Hvezdova 33, 140 21 Praha 4, Czech Republic
tel: + 420 2 96 157 111
direct line: + 420 2 96 157 376
fax: + 420 2 96 157 333
e-mail: David.Duron@GTSGroup.cz


Markéta Novotná, Marketing manager
eTel, s.r.o.
Burzovní palác - Rybná 14, 110 00 Praha 1
tel: +420 2 27 27 27 27
fax: 02-27 27 38 00
e-mail: marketa.novotna@etel-group.cz
Petra Zdeňková, PR Manager
NEXTRA Czech Republic s.r.o.
Millennium Plaza
VCelnici 10, 117 21 Praha 1
tel: +420 2 96 355 111
fax: +420 2 96 35 51 12
e-mail: petra.zdenkova@nextra.cz
Vladimíra Králíková, Marketing and PR Manager
Tiscali/World Online, s.r.o.
Dělnická 12, 170 04 Praha 7
tel.: +420 2 24590400
mobile: +420 602 664395
e-mail: vladimira.kralikova@cz.tiscali.com

Odpovědět0  0
Petr | 22.7.200213:57

... asi jak kde. Napriklad v Sacramento CA, stoji zakladni pripojeni $50 (384kbps download / 128kbps upload) limitovany je to 10GB ... http://www.su­rewest.net/products/dsl_residential.html. Asi hodne zalezi na tel. spolecnosti, ktera je v danne lokalite a na oblasti, kde se clovek nachazi.

Odpovědět0  0
Bizmark | 29.4.200219:18

*

Odpovědět0  0
Pinger | 29.4.200214:59

F()()K U Telekomunisti....v nemecku je dsl za 50 EU unlimited..

Odpovědět0  0
shapet | 25.4.20020:32

Rozhodne neni kabel tak rozsirenou soucasti nasich domovu,jak by se na prvni pohled mohlo zdat.S cenou bezdratu a kabelovym modemem(byt ve forme splatek)je schopna tvrde souperit kombinace ISDN+xDSL.Oboji zustava velmi dobre vyuzito a verze firmwaru umi pripravit ruzne varianty xDSL - temer zapomenuty model TELES ISDN/xDSL je toho dukazem.Podobne modely od AVM.Cena je stale kolem 6-7.000 Kc a behem "episody" v promo pripojeni to fungovalo bajecne,dokonce bez pingu vyssiho nez je v clanku uvedeny.
Cena za uzivani linky bude zcela jiste konkurencni ostatnim vysokorychlostnim pripojenim,velmi brzy uvidime.

Odpovědět0  0
Czech telecom | 25.4.200215:06

Tak panove s cenama jste vedle jako ta jedle a ten termin tez nesedi,nevim kam na to chodite?????

Odpovědět0  0
Chuanito23 | 25.4.200216:43

Na gamezone byl clanek o ADSL spolu s diskuzi. Par informaci co tam byly...
Pry jsou dva typy ADSL jedno pingy 80-190ms(levnejsi=cechy) a druha 20-80ms(zapad). Ceny jsou dost brutalni spolu s omezenimi. Neomezene = (zapad). Pry se telecom snazi vyhnat svoji cenu co nejvise nez mu skonci monopol. Pry hodne propoustel a tak dale. Rozvody jsou dost z prdele(zvonkove draty). Navic kdyz vam de do baraku digital jako koax, nic to neznamena. V byte mate porad zvonkove draty akorat je tam navic AD a DA prevodnik tzv.(digitalizace ceskych siti). Napriklad sidliste bude mit omezenou kapacitu, takze se muze stat, ze v dane lokalite uz ADSL mit nemuzete a nebo budete platit 256 nebo 1024, ale ve vysledku budete mit 56kb....Navic co treba SDSL?

Odpovědět0  0
P. Pastas | 29.4.200218:30

Ty jsi uz nekdy videl, aby CT neco opravdu zlevnil? Teda krome volani do Japonska. No nevolejte tam, kdyz je to tak levne.

Odpovědět0  0
Michal Rucky | 23.4.200219:20

Ani nutusite jakou mate pravdu. Je to strasne ale je to tak. Boze udelej neco se situaci v CR aby byla jako kdekoli v civilizovanem svete ( Nejlepe jako v USA :)

Odpovědět0  0
Slayer | 23.4.200221:24

Mám mikrovlnu, 256 / 256 vyhrazenou, platím 1000,- / měs. a muj provider se opravdu Robin Hood nejmenuje.

Odpovědět0  0
Slayer | 24.4.200214:48

Mno, kámoš slyšel od jednoho technika z CT, že předpokládaný datový limit bude 3 GB, rychlost 256 kb/s bude za 1600,- a 512 kb/s za 2500,- / měs.

Odpovědět0  0
Arny | 24.4.200216:08

To by asi zajímalo víc lidí, můžeš uvést konkrétní údaje? Například název tvého providera, jeho www stránky, zda se jedná o nabídku jen pro božskou Prahu nebo i "venkov" apod.

Odpovědět0  0
Arny | 24.4.200216:15

Herr Mrázek, stále čekáme na slibovaný článek o neslýchaně záporných skutečnostech týkajících se služby Mistral společnosti UPC. Stále kde nic tu nic.
Podezření o úplatnosti Světa hardware stále visí ve vzduchu, zatím jste se zmohl jen na rozhořčené protesty, ale skutek nějak utek...

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 24.4.200216:20

Mister Arny, já bohužel pořád čekám na slíbené podklady, jak již jsem zde mnohokráte uváděl... P.S. Možná se budete divit, ale redaktory internetových časopisů nikdo neuplácí.

Odpovědět0  0
Vita | 24.4.200219:41

no ja na GZ vidim spoustu kabelistu s pingem 20

Odpovědět0  0
Michal Rucky | 24.4.200220:02

Muzu odpovedet za Slayera, nebot ho znam. Je to lokalita Domazlice. tzn ze asi mate smulu pokud nejste odtud

Odpovědět0  0
modulátor | 24.4.200220:46

Ze zkratky QAM písmenoi M = Phase? Divné.

Odpovědět0  0
Slayer | 25.4.200219:11

Možná tak v klientovi, tam mam taky cca 14 ms, ale ne ve hře.

Odpovědět0  0
Henko | 27.4.20027:43

ja mam taky kabelovku a kdyby jste videli muj ping, tak se zeserete (500-10000ms). Stale mi nikdo nevysvetlil, proc tomu tak je, haaaa...

Odpovědět0  0
Mzik | 22.4.200221:42

Tak ja teda osobne nevim, ale tet mam obycejny modem a kdyz telecom da slusne ceny tak bych mozna do toho sel. Jeste jedna vec me docela zarazila ping 3x vetsi nez na kabelovce. Nevim jak tomu mam rozumet. Mezi kabelovkama jsou take docela velke rozdily. Ping by musel bych tak do 80-100 a to je uz mezni na hrani akcnich her po internetu. Proc to telekon netestuje taky nekde jinde nez v Praze?

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 23.4.20029:50

Nesouhlasím, ping na mém kabelovém modemu se běžně pohybuje pod 10 ms (Seznam, Svět hardware, Svět PDA, Živě a jiné české servery). Při hraní her je málokdy horší než 20 ms.

Odpovědět0  0
Konik | 23.4.200210:43

Dle internich informaci 15. kvetna

Odpovědět0  0
Konik | 23.4.200210:47

Cena bude ze zacatku vysoka (+-1500 za 200MB), pak bude postupne klesat.
Problem je v tom, ze SPT musi do 30 dnu od objednavky to pripojeni rozchodit! a kdyz se jim najednou v cele republice ozve 500tis klientu, tak by to nezvladli. proto budou zajem "regulovat" cenou.

Odpovědět0  0
Slayer | 23.4.200214:10

Tak to se mýlíš.
Hraní se věnuji několik hodin denně, a můžu říct, že lidi, se kterýma hraju, a jedou přes Mistral, mají ping mezi 35-60.
Tudíž se žádných pod 10 ms, ani pod 20 ms nekoná.

Odpovědět0  0
Zork | 22.4.200219:25

Zapmeňte na to že by si normální čovek mohl během 1-2let surfovat na inetu rychlostí aspoň 128kbps neomezeně. Tedy alespoň pokud není šťastný pražák žijící na správném místě ve správnou dobu a i tak počítejte s 1000Kč kabel, 5000,- mikrovlny (a to by se provider musel jmenovat Robin Hood).

Na DSL rovnou zapomeňte Inet je u nás drahý a providerum se tato situace líbí, takže zapomeňte na to že by se událo něco valkého.

Odpovědět0  0
P. Pastas | 22.4.200218:01

Po přečtení tohoto článku jsem nabyl dojmu, jako by v u nás byl ohromný výběr internetového připojení. Tipnul bych, že autor je pražák. Možná, že tam to tak skutečně je. Pokud vím, tak kabelový Internet je pouze v Praze a teď i v Brně. Jak je to s mikrovlnama to přesně nevím. Rád bych připomenul, že Praha není pupek světa. Já jsem ze Zlína a IMHO bude ADSL jedinou slušnou šancí, jak se dostat k rychlejšímu Netu.

Odpovědět0  0
Rostislav Hučka | 22.4.200218:12

Jsem z Brna a situaci kolem připojení na net znám docela dobře i v Ostravě a Olomouci. Kromě pevného připojení v práci mám doma ISDN.

Odpovědět0  0
Michal Rucky | 22.4.200219:05

Pokud tedy znáte situaci v Ostravě tak určitě víte že pro obyčejné domácí využití zde není žádný provozovatel vysokorychlostního připojení. Nejsrandovější se mi zdá nabídka firmy TelTech která má nabídku 64 kbps mikrovlna sdílená pro 4 rodiny!!! Jak uznáte tak v pátek večer je rychlejsí i 33 kbps modem

Odpovědět0  0
Filip | 22.4.200217:57

Jenom pro orientaci, v USA za 3 Mbit DSL platim 50 USD za mesic unlimited. "Zpomalena" 1.5 Mbit DSL linka je za cca 30 USD.

Odpovědět0  0
Jonny Q. | 22.4.200212:28

Klepe na dvere??? Spis uz nekolik let zoufale boucha na vrata... viz. severske zeme
Paprdove z Tc zjistili ze nebudou pod ochranou rukou statu vecne a ze by bylo zahodno prinest lidem nejakou tu "novou" sluzbicku.....

Odpovědět0  0
spajk | 22.4.200212:35

Pokud ceny nebudou nizsi nez ted v testovaci fazi tak se jim na to muzu vy.....
Holt v CR se jeste neda levne internetovat, pokud nemate pripojeni pres kabel. Tam jsou alespon rozumne ceny.
Omezeni 200MB, to je smesne, to me pomalu nestaci ani na emaily.

Odpovědět0  0
Coolio | 22.4.200214:08

V poslednim cisle Softwarovych novin vysel aprilovy clanek na toto tema - taky jsem nekolik dni veril ze co 1 kb/s to jedna koruna - bohuzel je to jen zert, Telecom jeste nic nezverejnil. A urcite to bude vic.

Odpovědět0  0
ERRA | 22.4.200212:25

Pokud zavedou pouze platby za přenesený data a nebude možno za pár set korun získat třeba i pomalejší (64kbit/s) ale datově neomezenou linku, pak u mne nemají šanci. To můžu zrovna zůstat na dial-upu. Nějakých 200MB máte se 64kou linkou stažený za chvilku, pokud jen nemailujete a nechatujete.

Odpovědět0  0
Tomáš Kapler | 22.4.200211:21

slyšel jsem, že 256 kb linka bude stát 256 Kč měsíčně a 512 kb linka 512 Kč měsíčně. Ale nevím kolik bude Mb v ceně (osobně mi stačí tak 200 Mb na měsíc a do té levnější bych rozhodně šel)
jo a ještě - datum ostrého nasazení je květen 2002, tj. máme to za pár

Odpovědět0  0
Rostislav Hučka | 22.4.200211:55

QAM znamená Quadrature Amplitude Phase. Takže česky modulace amplitudově fázová. Pokud jsem se v článku vyjádřil neobratně, tak se omlovám.

Odpovědět0  0
Rostislav Hučka | 22.4.200211:57

Pokud u vás nemáte agilní společnost, která zavádí internet pokabelovce nebo mikrovlně bude muset jít do ISDN. Pokud se vám nepozdává tarifikace za čas, přečtěte si můj minulý článek a možná změníte názor.

Odpovědět0  0
Petr | 22.4.20029:53

QAM bych spíše uváděl jako amplitudovou modulaci a ne fázovou... držel bych se anglic. názvu :)

Odpovědět0  0
W | 22.4.20029:26

Takze zase nic. Vesnice jsou stale dehet.

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.