reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
9.11.2015, Jan Vítek, aktualita
V poslední době se objevuje stále více přepracovaných her, které slibují především detailnější grafiku pro vyšší rozlišení. Zmínit můžeme třeba Heroes of Might and Magic III HD oznámené již v minulém roce. Ale co slibuje Blizzard?
Cemada (1210) | 9.11.201513:52
Jenom to ne! Tedy, ať tyhle klasiky předělají do novějšího a hezčího kabátu, ale hlavně ať nemění nic jiného! Diablo 2 je obrovská klasika a parádní hra. Teď jedu D3 a je to děs běs. Bezmyšlenková mlátička, která po 3 obtížnostech přestane bavit, protože vše je stejné....tedy tím myslím hlavně mapy. Vůbec se nemění. Jestli takhle zpackaj D2 tak nevím nevím.
Koukám, že předělávek klasik se chytnul další průmysl ­(po hudebním a filmovém­). Studia ­(lidi­) jsou asi líná vymýšlet nové věci. Přitom existuje spoustu krásných knižních předloh.
Odpovědět0  0
BlackRider (105) | 9.11.201512:04
Jelikoz Blizzard neni na Steamu, tak jako by uz ani neexistoval. A pokud chce predelavat klasiky, tak by mel predelat opravdovy klasiky jako Warcraft: Orcs & Humans, Warcraft II: Tides of Darkness.
Odpovědět0  0
Luk Skywalker (510) | 9.11.201512:48
Asi by si to ty starší hry zasloužily, jinak hratelnost a příběh byl skvělý, takže to obstojí i dnes a třeba mladší hráči si k tomu najdou cestu.
Odpovědět0  0
JUWARE (489) | 10.11.201510:45
Luk Skywalker: Hratelnost? Asi si už nepamatuješ pořádně první Warcraft, jinak bys o hratelnosti nepsal.
Tomu se snad ani nedalo říkat Real Time Strategy. Ovládat postavy šlo pouze každou jednotlivě a ne označit několik naráz, příkazy se dělaly přes příkazová tlačítka a nikoliv levým a pravým tlačítkem na myši a o nějakém bindování, nebo rychlém výběru raději ani nemluvě. Zábava to sice ve své době byla, ale ovládání bylo vysloveně toporné.
S příchodem druhého dílu to bylo o chlup lepší, ale stejně tam zůstal limit v označení maximálně 9 ­(slovy devíti­) jednotek naráz. S tím by fakt dnes už nikdo neuspěl. To už první Age of Empires z roku 1997 ­(pravda, jsou o dva roky mladší, než Warcraft II­) umožnily výběr tuším 20 jednotek a rychlý výběr přes alfanumerické klávesy. V podstatě AoE byly lepší strategií po všech směrech. Až s příchodem Warcraft III ­(2002­) Blizzard nabídl plně funkční RTS, ale zase v ošklivé 3D grafice, která ani ve své době fakt nepůsobila bůh ví jak např. oproti stejně starým Age of Mythology ­(2002­) byl vidět rozdíl, ale mohl bych jmenovat i další, jako např. C&C Generals ­(2003­), Earth 2150 ­(2000­) atd.
Blizzard však nabídl na svou dobu velmi povedené animované filmečky, kterými prokládaly příběh hry a samotný děj, který vtáhl hráče do hry. V tom byla síla těchto her, ale rozhodně ne v hratelnosti ­(Mluvím o 1. a 2. díle Warcraftu. Především tedy o tom prvním.)
Odpovědět0  0
BlackRider (105) | 11.11.201515:33
Hratelnost prvnich dvou WarCraftu byla skvela. Omezeni vyberu jednotek naopak hratelnost zvysovalo. Clovek musel vic premyslet jak jednotky kombinovat a ne ze tam poslal 100 stejnych jednotek najednou at si s tim nak poradej...
Odpovědět0  0
Sniper_ (46) | 9.11.201513:21
Kdyz neni na stemu jako by neexistoval ...... to je dobrej vtip :)
Odpovědět2  1
coremar (429) | 9.11.201518:00
To že by bez steamu Blizz jakoby neexistoval asi zapomněli říct těm milionům lidí, kteří si kupují jejích hry, hraji WoW a navštěvují jejich akce.
Blizzard má vlastní platformu a je totálně za vodou, nějákej Steam jim může být totálně u zadele.
Odpovědět0  0
JUWARE (489) | 10.11.201510:30
Rozhodně je to trápit nemusí, že na Steamu nejsou, ale kdyby na něm byli, vsadím se, že jejich hry by si koupilo větší procento lidí­/hráčů.
Odpovědět0  0
coremar (429) | 10.11.201515:47
Museli by ty hry přeprogamovat tak aby byly se Steamem kompatibilní a zároveň aby byly i nadále zcela pod jejich kontrolou. Museli by platit Steamu za to, že ho používají k distribuci svých her. Museli by se starat o dvě rozdílné distribuce atd. atd. Těch pár lidí na víc jim za to stát ani nemůže. Myslím si že by na tom nakonec spíš prodělali. Buďme upřímní, kolik lidí, kteří nehrají hry od Blizzardu, nebo o nich třeba neví, by se o ně najednou začalo zajímat, kdyby se objevil Blizzard na Steamu? Myslím, že drtivá většina uživatelů steamu už má s Blizzardem co dočinění.
Odpovědět0  0
JUWARE (489) | 10.11.201517:31
OK. Jako rozumím, že s tím je nějaká práce, ale přeprogramovávat hry fakt nemusí. V podstatě jde jen o to, že by se hra stáhla pomocí jiné služby, než Battle.net. Co se ceny týče, tak Valve si účtuje podle prodeje titulu na počet prodaných kusů s poměrem k ceně s tím, že má jakousi minimální marži a ta se nebojím, že by u Blizzardu nějak hrála velkou roli, když si to mohou dovolit i tak velké společnosti, jako je třeba Bethesda apod.
Nicméně bych se rád na to podíval z pohledu druhého a to hráče.
Já sám si rád zahraju nějakou tu hru a mám už několik her ve sbírce, ale upřímně mě fakt se*e, že musím mít na všechno nějakého pitomého klienta.
Jsem nucen mít Steam, Origin, Uplay, Battle.net, Social Club, teď ještě do toho Windows Market Place, dříve Games for Windows Live! a já nevím co ještě, abych si zahrál hru v singlu, která mnohdy ani nepodporuje multiplayer, ale přesto musím být nonstop online, takže si třeba na notebooku, když např. čekám v autě nic nezahraju, protože jsem tam offline. Nehledě na to, že všichni Ti klienti zpomalují běh počítače.
Když už, tak ať se všichni tvůrci dohodnou na používání jediné jednotné platformy, kde budou agregováni všichni distributoři, vývojáři a tedy i hry a klidně i software, aby byli pod záštitou jediné standardizované distribuce a bylo by. Navíc bych uvítal, když si člověk zakoupí hru, tak aby byl klíč multiplatformní s jednotným cloudovým úložištěm a tak bych mohl rozehrát hru na konzoli v obýváku a plynule přejít k PC, kde jí v klidu dohraju z načtených pozic v cloudu. Technicky to udělat není žádný problém, ten se skrývá jen v tom, že se nikomu nechce a všichni jsou hamižní. Nikdo nechce jen vydělat, ale každý se chce napakovat a vytřískat z toho každý peníz co lze.
Odpovědět0  0
coremar (429) | 11.11.20151:17
Že by se hra jen stáhla pomocí jiné služby není právě moc pravda. Steamové verze her jsou programově odlišné oproti jiným distribucím­(jasně gameplay a takové věci by se měnit nemusely­), proto taky ty hry bez steamu nejdou obvykle vůbec spustit. Už se mi u něčeho dokonce stalo že i uložené pozice byly totálně nekompatibilní­(a to claud vůbec nepoužívám­).
Blizzard by to takhle musel nejspíše předělat, navíc většina her Blizzardu je těžce integrovaná s jejich serverama, takže neexistuje možnost, jak byste je mohl hrát bez přihlášení do battle.net. A aby to po vás chtělo Steam a ještě přihlášení na Battle.net to by vůbec nic nezjednodušilo. A integrovat battle.net účty se steamem by podle mě byla hloupost. A jak už jsem říkal, myslím si že pro Blizzard na Steamu není moc velký potenciál na nové zákazníky a rozvrtání jejich stávajícího systému by je nejspíš stálo více, než kolik by získali z prodeje na Steamu.

Pokud je pro někoho problémem poklikat na ikonku nějakého klienta, nechat se automaticky přihlásit, vybrat hru, hrát a na konci klienta zase vypnout, tak je to pak těžký. Jasně, problém je s tím trvalým připojením, ale třeba steam se dá spustit i v offline módu, nevím jak u jiných.
Je taky potřeba si uvědomit, že Steam má právě díky tomu, že si za to v podstatě něco naúčtuje, často mnohem vyšší ceny, než když je to distribuováno jinak, protože bez tohoto zdražení to pak autorům hry negativně leze do zisků. A tím negativně myslím to, že si Valve bere z prodeje minimálně 30%, což je sakra hodně. A troufnu si říct, že to pro Blizzard hraje obrovskou roli, když mají vlastní a velmi dobře fungující systém distribuce, který mají zcela pod svou kontrolou a z prodeje jde všechno do jejich kapsy.
Pokud vytvořím hru a mám z prodeje jednoho kusu získat 1000 korun a nebo 700 s tím že těch 300 získá někdo, kdo pro vývoj hry neudělal absolutně nic, tak neváhám a volím první variantu, protože raději bych těch 30% ze zisků vrazil do reklamy.
Odpovědět0  0
BlackRider (105) | 11.11.201515:39
"Pokud vytvořím hru a mám z prodeje jednoho kusu získat 1000 korun a nebo 700 s tím že těch 300 získá někdo, kdo pro vývoj hry neudělal absolutně nic, tak neváhám a volím první variantu.­"

No to si ale jeste musis spocitat jestli jich prodas stejne jako kdybys je prodaval i na Steamu ;­).
Odpovědět0  0
coremar (429) | 11.11.20151:19
(nějak se můj předchozí komentář odeslal dvakrát a tohle už nemůžu smazat, pardon...)
Odpovědět0  0
BlackRider (105) | 11.11.201516:06
"Myslím, že drtivá většina uživatelů steamu už má s Blizzardem co dočinění.­"

To bych se dost divil. Steam je dnes vicemene standard pro nakup her na PC. Nekteri protrelejsi jeste pouzijou i GOG. Ale o nakym Battle.net vetsina lidi ani netusi ze existuje.
Steam by Blizzardu pritah spoustu novych zakazniku, ale na to je Blizzard moc hrdej aby pouzil konkurencni platformu. Uvidime jak dlouho jim to jeste vydrzi...
Odpovědět0  0
coremar (429) | 11.11.201516:46
Řekl bych že steam značně přeceňujete a o Blizzardu­/Battle.net vůbec nic nevíte. Brát vám to nebudu...
Odpovědět0  0
BlackRider (105) | 11.11.201515:39
WoW to jeste neumrelo?
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.