reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

"Data jsou nová ropa", stanovil Brian Krzanich

16.11.2016, Jan Vítek, aktualita
"Data jsou nová ropa", stanovil Brian Krzanich
V 19. století to bylo uhlí, ve 20. století ropa a ve 21. zase dle CEO firmy Intel budou vládnout data. To přitom Brian Krzanich prohlásil na automobilové show v Los Angeles, ale pochopitelně tím nemíní, že se data stanou budoucím palivem.
Spíše jde o to, že data jsou stále důležitější pro zajištění zisku společností, ale podívejme se na to, co k tomu má říci samotný Brian Krzanich. Ten měl včera proslov na Automobility Conference v rámci LA Auto Show, kde obhajoval své rozhodnutí pustit se s Intelem do průmyslu s autonomními technologiemi pro řízení vozů a ohlásil počáteční kapitálovou investici čtvrt miliardy dolarů.





Krzanich k tomu řekl: "Bez ropy a oleje z ní se automobilový motor přehřeje, písty ve válcích se zadřou a celý blok motoru praskne a, pochopitelně, nebude také k dispozici žádný benzin. Mohli bychom říci, že nafta a její využití je klíčová věc, která umožnila, aby se automobilový svět dostal do stavu, kde je dnes. Pokud jde ale o automobily budoucnosti a automatizované řízení, právě data jsou doslova novou ropou". Zda to tak skutečně myslí, nebo se jen snaží zdůraznit roli, kterou Intel může v automobilovém průmyslu hrát, to už je jiná věc. Však můžeme obratem tvrdit, že data nemohou být novou ropou, neboť nedokáží automobily pohánět a pokud se něco takto dá označit, je to spíše elektřina.





Každopádně to také neznamená, že by data a jejich zpracování nehrálo klíčovou roli, a to zvláště v autonomních systémech řízení. Ty se budou muset spoléhat nejen na svá data generovaná různými senzory a kamerami, ale také na cloudová data informující o stavu vozovky, dopravě, atd. Krzanich přitom předpokládá, že jedno autonomní vozidlo bude generovat denně 4 TB dat a ta bude zapotřebí něčím zpracovávat. Přirozeně pak doufá v to, že to něco budou produkovat především továrny Intelu.

Brian Krzanich tato generovaná data rozděluje do tří oblastí. Jednak to jsou telemetrická data ze senzorů, jako je rychlost vozidla, informace o prostředí kolem něj a podobně. Pak to jsou právě sbíraná data o celkovém provozu či počasí a nakonec data o vnitřku automobilu, čili především o pasažérech. Sem patří zábava, cíl jízdy, sychronizace s různými zařízeními a třeba i sledování zdravotní kondice.





Právě do vývoje technologií pro zpracování těchto dat má jít investice 250 milionů dolarů, které najdou své uplatnění v příštích dvou letech. Intel chce dle slov svého šéfa "zrealizovat úplné autonomní řízení" pomocí nové generace zařízení pro komunikaci a propojení, sledování okolí, hluboké učení či bezpečnost. Z dostupných informací je tak patrné, že Intel ještě nemá v ruce nic konkrétního, nebo to alespoň není připraven představit.

Zdroj: Hexus.net
reklama