reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
18.3.2011, Miroslav Jindra, návod
Máme tu další měsíc, takže přinášíme nové doporučené sestavy. Intel začal dodávat opravené revize chipsetů pro Sandy Bridge, a tak začínají být k dostání i nové revize desek. Pro tento měsíc očekávejte jen mírně doladěné sestavy z února.
sasa69 (1) | 19.4.201115:02
Ahoj všem,
chtěl bych poprosit,zda by mi někdo odpověděl,jako neodborníkovi na otázku,že když si zakoupím SSD disk a nahraji na něj OS a hry typu Call of duty,Arma a jim podobné,tak jestli budu mít při hře online ­( například při zaměřování a střelbě ­) nějakou znatelnou výhodu oproti protivníkovi.Děkuji za slušné odpovědi a předem se omlouvám těm,kterým se mé otázky zdají hloupé.
Přeji příjemný den Sasa.
Odpovědět0  0
yazzzerrr | 15.4.201113:09
Dobrý den, zajímalo by mě jestli jste měli top herní sestavu vůbec sestavenou, protože jsem dal na vaše doporučení a obědnal z ní vše kromě skříně. Jediný rozdíl je že jsem koupil i7 procesor, ale to by nemělo mít vliv..bohužel doporučený chladič mi nejde napasovat ani s přiloženým příslušenstvím na doporučenou základní desku. Konkrétně při montáži backplate nesedí díry na backplate s dírami na základní desce... ale i když má chladič na výběr bohaté příslušenství backplate nelze nasadit ani jeden...Tudíž ještě zkusím nasadit bez backplate rovnou chladič na desku což vypadá že lze, jen bude mezera mezi držákem chladiče a deskou ­- opěrná plocha bude tedy pouze procesor. Doufám že to nebude plandat, nebo něco podobného a nepoškodí to desku.
Pokud jste tento problém neměli zajímalo by mě jak jste postupovali při instalaci nebo kde konkrétně dělám chybu.
Za odpověď předem děkuji.
Yazzzerrr
Odpovědět0  0
yazzzerrr | 15.4.201113:37
Chyba nalezena. :­) Moc se omlouvám a příspěvek můžete klidně smazat. Byl jsem zvyklý montovat procesor a chladič až po přidělání základní desky. Což v tomto případě musí být provedeno před montáží základní desky. Docvaklo mi to poté co jsem se pokusil přišroubovat chladič k desce,ale nebylo do čeho. :­) Jdu pokračovat v montáži a až budu mít problém a budu se chtít projevit zase jako blb tak napíšu ;­).
Odpovědět1  0
jardaz12 (2) | 5.4.201112:00
Nechal jsem si postavit v CZC sestavu UNI­-2. Při provozu rezonují oba boční kryty a takže je to celé dost hlučné. Na dotaz v CZC odpověděli, že konstrukce skříně je příliš slabá a kryty příliš tenké !
Zkusili jste si to v redakci sestavit, nebo je to jen doporučení ad hoc ? A nebo to neumějí v CZC dát pořádně dohromady ?

Každopádně, může někdo poradit jak to odhlučnit ?

Dík, jardaz12
Odpovědět0  2
paia (12) | 5.4.201112:22
nalep tam antirezonanční desky, koupíš je buď v sekci tuning a modding u svého oblíbeného prodejce výpočetní techniky a nebo oslov firmy, které dodávají montážní materiál pro auto hi­-fi.
Odpovědět0  0
jardaz12 (2) | 6.4.201118:03
To: paia

Našel bez problémů, určitě něco aplikuji, THX
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (221) | 8.4.201119:20
Ahoj, podobných sestav jsem do centurionu naskládal celkem dost a rezonující bočnici jsem u nich ještě neměl. Pokud rezonuje, je potřeba identifikovat zdroj, vsadim kecky ze to bude nejspis disk... coz se obcas stava, ze nektery kousek malinko vic rezonuje. Zkusil bych disk dat do jine pozice, pripadne do boxu. Jako nereknu ze nekdo kritizuje tloustku bocnice u Elitu, ale Centurion je imho pro tyhle normalni sestavy v pohode.
Odpovědět0  0
Jergin | 24.3.201114:29
Rad bych se zeptal zda je tohle vhodna ­(alternativa­) k nedostupné MB u pocitace ­(UNI­­-1 březen­­)?¨
http:­/­/www.czechcomputer.cz­/product.jsp?artno=87737
Dekuji za odpoved.
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (221) | 8.4.201119:24
Je to deska, kterou by mel asus udajne podrobovat prisnym zatezovym testum a vice nez na pretaktovani je zamerena na maximalni stabilitu... Docela se mi libi. :­-)
Odpovědět0  0
paia (12) | 23.3.201112:56
Hned na úvod jsem se zarazil u pamětí. Nejsem si teď jistý, jak je to s kompatibilitou, ale zvolené 1600MHz Kingstony bych volil v okamžiku, kdy chci přetaktovat a deska tudíž umožňuje využít i vyšší takt pamětí. V opačném případě svou práci naprosto s přehledem zvládnou snad všude certifikované paměti taktované na 1333MHz ­(např. Kingston Value 8GB ­(2x4GB­) DDR3 1333­) = úspora 400,­-. Volba oddělené zvukovky by měla být spíše v doplňcích, ty integrované jsou z velké částo naprosto vyhovující i pro HTPC, zas tak často se v domácnostech nevidí high­-end zesilovač a kvalitní reproduktory, spíše tam bude nějaká 5+1 či 7+1 plasťáčková sestava. S povděkem kvituji tip na AMD desku s podporou USB3.0 a SATAIII v rámci HOME sestavy. V top sestavě by dle mě neměla chybět BR mechanika. Základní desku bych u WORK a UNI­-1 sestavy volil spíše levnější MSI P67A­-C45 ­(B3­) = úspora 1.300,­- , kde se nepředpokládá, že by bylo potřeba osazovat druhou grafickou kartu. Jakým problémem trpí ten Gelid a AC FP 7 rev. 2? Ta věta je trochu zmatená. V HTPC bych asi už neřešil analogový příjem, spíš bych myslel trochu dopředu na HDTV a vybral AVerTV TwinStar PCI­-E s duálním digi přijímačem, takže člověk může používat PIP nebo nahrávat jiný program, než zrovna sleduje. Výběr bezdrátového setu klávesnice+myš je taky tragédie, nejenže disponuje absolutně nespolehlivým přijímačem, ale klávesnice má navíc nestandardní rozložení prostředního bloku. Za to bych zabíjel, konečně si to uvědomili i u Logitechu, kteří houfně propagovali velký DELETE a začali se vracet ke klasice, zde je jasná volba ­- Logitech Wireless Combo MK520.
Odpovědět2  0
rob2004 (10) | 5.4.201111:27
100% suhlas...
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (221) | 8.4.201119:31
Dik za namet k premysleni oheldne klavesnic. Ja ten MS mam doma v obyvaku, na 2 metry bohate staci a to k ni vede 5 metru USB kabelu :­-­). Nespolehlivost jsem nezaznamenal.

Gelid a AC se daji namontovat na AM3 jen tak, ze foukaji bud na grafiku nebo do zdroje, coz neni dobre. Proto je tam CM, ktery jde montovat tak, aby foukal dozadu do outtaku.

Pokud je u PC nejake 5.1 sestava stredni tridy kolem 2000 Kč, bude oddělená zvukovka dost poznat. Sice neumím zpívat, ale slyším dobře.

Co se týká desek, nebylo skoro z čeho vybírat, jelikož B3 revize skoro nebyly, jinak souhlas.
Odpovědět0  0
Jergin | 22.3.201112:52
Na zaklade doporuceni jsem si chtel u CZC objednat pocitac ­(UNI­-1 březen­) a jake bylo me prekvapeni kdyz mi bylo oznameno, ze nemaji dily a tak bych na nej cekal 3 tydny.
Nevim jaka je domluva spoluprace sveta hardveru s CZC, ale ocividne nejak moc dobre nefunguje... :­-(
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (221) | 8.4.201119:32
Pravdepodobne zpusobeno nedostupnosti B3 revize zakladnich desek... to se ovsem dalo ocekavat.
Odpovědět0  0
pepitko | 21.3.201110:32
Chtel bych se zeptat proc doporucujete doplnkovou zvukovou kartu do game sestavy. Doporucena zakladni deska jiz ma integrovanou zvukovku Realtek ALC892 ­(8 kanálová­) ­(podpora Dolby® Home Theater­), je tato integrovana zvukovka nekvalitni? Jinak by se dalo tech 1710 Kc usetrit a cena by se dostala blize k 25 tisicum, coz je asi teoreticky rozpocet mnoha lidi.
Jinak skvely clanek, je to hodne dobre a inspirujuci cteni, jen tak dal.
Odpovědět1  0
Papik | 29.3.20118:13
Protože pokud máte jen trochu slušnější sluchátka nebo reprobedny a nezničený sluch, tak zjistíte, že všechny integrované zvukovky hrají mizerně, nehledě na elektronické rušení z desky. Již při koupi starého, bazarového sound blastera Live! 5.1 za 150 Kč, nejlépe spolu s nainstalovanými Kx ovladači je rozdíl skutečně markantní. Natož na novější Asus Xonar DX.
Odpovědět0  0
Boomy (13) | 19.3.201117:04
Nezlobte se na me, ale dat do HTPC kde se predpoklada prehravani youtube, haldy filmu, hudby na pozadi pri prochazeni webu a to vse s win764bit jen na 2GB ram? To beru jako dobrej vtip, kdyz tam je i 4x vic za zvukovku.
Odpovědět1  0
paia (12) | 23.3.201112:30
naprostý souhlas, vzhledem k ceně pamětí by si to minimálně 4GB zasloužilo.
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (221) | 8.4.201119:33
true...
Odpovědět0  0
Čestmír Srneček (4) | 18.3.201117:02
Ahoj Xube, nezlob se, ale i hraní počítačových her může, a je, koníček. A pokud jsi někdy hrál jakoukoliv hru na plný pecky v HD na 24 palcích, tak sám uznáš, že je to supr. Ber to tak, že nacpeš do PC tak jednou za dva roky cca 30 000 Kč. Ale máš téměř stoprocentní jistotu, že hry rozběháš na full a v HD. A těch třicet litrů není zase mnoho, když to srovnáš třeba s autotuningem, motorkářem, lepším cyklistou, prostě koníček něco stojí, a myslím si, že rozpočet na PC hraní není zase tak velikej. Jo a hry taky něco stojí, ale to gumy, benzín, iontové nápoje taky. Takže tady laskavě nepiš bludy o počítačích na hry. Každý má svůj koníček a myslím, že PC hráčů je spousta, co si koupí mašinu na hry.
Odpovědět3  0
GvH (19) | 20.3.201115:32
A co teprve na 30­" :­-)
Odpovědět1  0
xube (5) | 18.3.201112:56
Ja nechcem znieť sprosto, ale herné PC je najdrahšie? Iba somár by uvažoval vyhadzovať za herné PC takéto peniaze! ­(že ich je na svete veľa to mi je jasné­)

Ja som za posledných 8 rokov do počítača nedal viac ako 12 000 raz za 3 roky a hry mi vždy šlapali v dostatočnej kvalite bez problémov. Čiže si dovolím povedať, že toto pseudo­-teoretizovanie je k ničomu.

Ľudia, čo si kupujú PC na hranie a ešte k tomu takto výkonné by sa nad sebou mali seriózne zamyslieť. Je to plytvanie ­"zdrojmi­". V prvom rade ľudia, s takými PC je nedokážu ani len využiť na 40% svojho výkonu. A ja si viem využitie takého počítača predstaviť úplne inak! Keď sa už ľudia veľmi chcú hrať, tak nech si zaobstarajú Xbox, Wii, PS3... čokoľvek za menej s väčším zábavným faktorom ako PC.

Druhá a veľmi podstatná vec je, že žiadny z počítačov nemal zohľadnenú kompatibilitu s OS Linux. A to je pre mňa napríklad ako pre pracovné PC najpodstatnejšie. Tých 2100kč za Mrkvosoft produkt a to tam nemáme ešte zohľadnené ceny za iný software, nie som ochotný zaplatiť... Príde mi to značne násilné pchanie peňazí do PC. Celkovo tento článok beriem viac s rezervou ­- PR článok pre e­-shop?

Ale text o zdrojoch bol pompézny. Ďakujem ;)
Odpovědět1  7
Miroslav Jindra (221) | 18.3.201114:55
Diky za zajimavy prispevek, hodnotim jako dobry, pokusim se to kratce rozebrat.

1. Neni to PR clanek, CZC vyber sestav vubec neovlivnuje, na tom to i stoji. Pokud by mi nekdo zacal urcovat, ze nemam ve vsech kategoriich intel i amd a nvidiu i ati ­[amd­], a ze je tam ma mit apod., vubec bych takove clanky nepsal.
2. V oblasti linuxu se dostatecne neorientuji, pokud bude vetsi poptavka, dalo by se mozna s sefredaktorem uvazovat o nejakem rozsireni, ale moc bych to nevidel.
3. Faktem je, ze posledni stranka je vyhrazena bud lidem s nadstandartnimi pozadavky nebo ji muzete brat jako inspiraci, pri upgradech svych pc a podobne. Nicmene znam i lidi, co jsou ochotni do PC dat znacne sumy ­- zejmena do pracovnich, ale i hernich a hodlaji si doprat luxus plnych detailu a vseho na max. To ze ani ja tyhle sestavy moc neschvaluji je druha vec, priste to v textu vic zduraznim. Dost lidi skonci bud u dost vyhodne Home, nebo Uni­-2 sestavy, ti malinko narocnejsi treba u Uni­-1.
4. OS... vetsina populace jede na Woknech a podpora legalniho OS k novemu PC je urcite vhodna, protoze pak dost lidem odpadnou takove ty problemy jako ­- mam tu okno, ze je to nelegalni, nemam instalacku ani cislo a potrebuju to preinstalovat­/opravit apod.
Odpovědět5  0
xube (5) | 18.3.201115:57
Ja vás plne chápem, naviac vaše stanovisko zdieľam, ak by som bol nútený písať článok takéhoto druhu. No z hľadiska užívateľa mám v poslednej dobe nároky hlavne na ­"využiteľnosť­" a efektívne čerpanie zdrojov ­(najznámejšie hry efektívne zahrám na konzolách­). To však už je vyslovene môj pohľad na problematiku hospodárenia. Ale práve preto mi tu chýba nejaká ta informácia pre Linux Desktopy, u ktorých je zväčša podstatnejšie či je daný HW podporovaný, pretože dodávatelia akosi na túto efektínu platformu zabúdajú ­(licenčné ujednania a zmluvy s MS­). Dokonca si dovolím povedať, že do kancelárie alebo na pracovisko by som určite volil Linux.

Ešte do úplnosti a správnosti. Väčšina ľudí používa Widle práve preto, že s Linuxom nemali možnosť byť zoznámení a ak áno, tak len negatívne ­(neznalosť je najväčším faktorom­). Z verejného natáčania v Londýne, kde sa predstavoval Linux sa zistilo, že UNIX systém s KDE grafickým rozhraním je pre užívateľov atraktívnejšie ako Vista a dovolím si povedať, že aj 7. Dokonca mnoho OS X fanúšikov zaváhalo.

A mimoriadne si cením vašu ochotu a záujem odpovedať na reakcie. Veľké plus pre svet hardware.
Odpovědět1  2
martin 473 | 18.3.201118:32
Já jen k tomu Unixu nebo Linuxu chcete­-li, lidi ,kteří ten systém používají si obvykle budou schopni i comp postavit. Pokud budou chtít i speciální HW, ovladače si buď napíšou sami nebo si HW vyberou právě podle nich na Foru.
No, abych to shrnul, nechal bych to zde pro PC a Windows . Píšete celkem zají­-
mavě, tak přeji ať vám to vydrží.
Odpovědět0  2
GvH (19) | 20.3.201115:31
Dovolím si nesouhlasit.

1. Podívejte se někde na statistiku používaných OS na PC ­(tím nemyslím servery­). Linux má kolem 2%. Navíc ho používají nadšenci, kteří si nejspíš počítač dovedou postavit, kromě toho je jistě možné si koupit, tím spíše postavit, počítač bez OS, tuto možnost nabízejí i velké firmy jako např. Dell.

2. Luxus hi­-end sestavy si sice nemůže dovolit každý, nicméně nemůžete soudit finanční možnosti a nároky ostatních podle sebe. Například já se prací na počítači živím a jednou za 3­-4 roky si udělám radost a postavím si sestavu, která by i zde vypadala dost předimenzovaně. Přesto ji využiji a nemusím za pár měsíců řešit, že je pomalá nebo že mám málo místa. Kolega se živí něčím jiným a dělá to zhruba stejně, prostě pro radost, a to má doma i herní konzolu.
Odpovědět0  0
RedDwarf_CZ (7) | 18.3.201115:05
Tak možná pro tebe má toaster větší faktor zábavy. Mluv za sebe. Ta top sestava je fakt pro lidi, co neví, co s penězi, ale game sestava je normální herní PC. A pokud někdo nekupuje své první PC, tak cena udána u game sestavy bude nižší. Odečti case, mechaniku, chladič CPU, zvukovku, OS, To jsou věci, které si vesměs člověk nechá.
Odpovědět2  0
rob2004 (10) | 5.4.201111:27
to xube: tak ty si teda pekne mimo... co veta to PERLA... podla tvojich chabych narokov ­(a asi aj prijmov­) usudzujes KTO MA KOLKO dat za herne PC ?!? Ked hras tak max. Angry Birds tak sa teda necudujem, ale tipujem, ze si este poriadnu graficky vymakanu hru ani nevidel... a tie hovadiny ohladom konzol ci vyberu OS ??? radsej bez komentara... zaver: ten SOMAR si tu jedine tak ty ;­-)
Odpovědět0  0
ajb007 | 18.3.201111:16
Ještě mi v tom soupisu sestav chybí ­"Game Super High­-end­" sestava, aby bylo vidět kolik se dá za počítač utratit.
Odpovědět0  5
Miroslav Jindra (221) | 18.3.201114:57
U Alienware by se urcite jeste neco naslo :­-­).
Odpovědět3  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.