reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
8.9.2016, Jan Vítek, aktualita
Elektromagnetický motor známý prostě jako EmDrive v minulých letech vyvolal velké pozdvižení. Popírá totiž jeden z Newtonových zákonů, a přitom dle testů funguje, a tak se brzy dočká svého prvního ostrého testu ve vesmíru.
pavel_p (62) | 16.9.201612:46
Není v tom skrytý nějaký princip, který zná autor a směje se, že na to nikdo nepřišel? Jako třeba, že motor funguje jen v magnetickém poli?
Odpovědět0  0
borekz (21) | 15.9.201611:38
Iontový pohon je také bez paliva, na tom není nic zvláštního a je to v souladu s fyzikálními zákony. Je rozdíl mezi anglickými slovy ­"fuel­" ­(palivo­) a ­"propelant­" ­(nepřeložitené­). EmDrive je zajímavý tím, že nepotřebuje fuel ani propellant.

Český překlad ­"pohonná látka­" se nesprávně používá jak pro fuel, tak i pro propellant. Ve skutečnosti je fuel chemický zdroj tepelné energie, zatímco propellant je hmota, jejíž hybnost nebo tlak se převádí na hybnost poháněného stroje. U raketového a spalovacího motoru je to asi jedno. V parním stroji je propellant pára a palivo uhlí. U iontového motoru je propellant Xenon a místo paliva elektrická energie.
Odpovědět1  0
Pate1973 (256) | 10.9.20169:45
Že to klapne miluju když jsou vědci v koncích a věci fungují ač by neměly.A i když jsem ateista nevěřím že by Bůh stvořil nekonečný vesmír abychom se na něj mohly jen dívat přes mříže času zamknutí svou smrtelností.
Odpovědět0  1
snajprik (1558) | 9.9.201620:19
Ked dobre pocitam tak 3KW energie vytvoria tah 0,001N = 1g Tak že na 1kg tah potrebujeme 3MW energie. Laicky vykon lokomotivy co na zemi potiahne 40 000t vo vesmire ma tah 1kg. Tak ze keby vesmirni modul mal hmotnost 1 kg a vykon 30MW tak by mal zrychlenie nasej gravitacie.
Tak ze keby s tymto motorom by som chcel odletiet do vesmiru s cca 1t raketou, potreboval by som zdroj +30GW :)
Odpovědět0  3
samboush (52) | 14.9.201613:12
Proto je to určeno k pohybu ve vákuu . A asi je klukum celkem jedno jestli se takovej objekt bude rozjíždět třeba rok nebo dva :­-­)
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 26.9.201721:25
To bude sranda až poletěj na Mars a v půlce cesty zjistěj že to neubrzděj. :­-D
Odpovědět0  0
maravac (8) | 9.9.201615:38
Dobrý den pane Vítku. Chtěl jsem se zeptat, zda čistě náhodou nejste příbuzný pana Antonína Vítka, autora knihy Stopy na Měsíci. Díky moc.
Odpovědět0  1
Jan Vítek (3360) | 10.9.201610:43
Pokud vím, tak ne.
Odpovědět1  0
borekz (21) | 9.9.20168:24
Není pravda, že z motoru nevychází nic. Vychází z něj EM vlny a ty hybnost mají.
Odpovědět0  2
vevericak (3) | 11.9.201617:37
V článku nie je napísané, že z motora nič nevychádza.
Odpovědět1  0
borekz (21) | 13.9.201617:06
Bylo to tam, větu změnili.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 13.9.201618:27
Článek byl naposledy upraven 10.9. dopoledne. Takže ne, nezměnili.
Odpovědět0  0
Jirka-77 (1118) | 17.9.201619:17
no právě, pokud vím, tlak záření taky existuje a to i když jde jen o fotony a ne sluneční vítr plný částic látky. např jsem viděl pokus kde ve vakuu svítili 3x silnějším světlem než slunečním na proužek hodně tenkého alobalu a ten díky tomu trochu vlál jako ve větru, ohýbal se tam a zpět. vycházející mikrovlny tak nějaký tah musí taky způsobit, tak není záhada spíš ve velikosti tahu, než v jeho existenci?
Odpovědět0  0
Eskymak (1057) | 8.9.201614:16
"720 mN ­(mikronewtonů­)­"
až na to, že ­"m­" je předpona pro ­"mili­".
Odpovědět2  0
Jan Vítek (3360) | 8.9.201614:25
to patřilo k uN, opraveno
Odpovědět1  0
Eskymak (1057) | 8.9.201615:10
A ­"uN­" je prosím co? Mikro má předponu ­"μ­".
Odpovědět2  0
Jan Vítek (3360) | 8.9.201615:16
Ano, správně je to písmeno mí, ale běžně se pro zjednodušení používá také u. Nejste už trošku hnidopich?
Odpovědět4  0
Eskymak (1057) | 8.9.201615:31
Ano, možná jsem hnidopich. A vůbec, odkud vlastně berete ty hodnoty? Na odkazovém KitGuru nic takového neuvádí.
Odpovědět0  1
Eskymak (1057) | 8.9.201615:46
Oceňuji Vaši trpelivost. Doporučím Vám odkazy na zdroje doplnit k článku.
Odpovědět0  1
Jan Vítek (3360) | 8.9.201615:51
Ale jistě.
Odpovědět2  0
lazywriter (10) | 8.9.201615:36
Ano, lze to brát jako hnidopišství, ale na druhou stránu, v době utf8, by to nemusel být problém, ale naopak frajeřina. Ostatně v dobách předKamenických by se jako běžné zjednodušení brala i absence diakritiky a článek tak ­"nezjednodušujete­".
Odpovědět2  0
Jan Vítek (3360) | 8.9.201615:40
To uN jsem napsal jen do diskuze, ve článku je od začátku správná jednotka.
Odpovědět1  0
Jirka-77 (1118) | 17.9.201619:11
Možná bych napsal uN i v článku, dokud nebyli počítače, psali jsme hezky správně µN všude. Nedokonalý hw, sw a znalosti nás naučili psát uN a snad se to díky lepšímu hw, sw a lepší počítačové gramotnosti změní zpět na µN, že tak bude psát většina lidí.
asi si budu muset nastudovat jak je to s tím UTF 8, abych nebyl tak blbej :­-D
Odpovědět0  0
Eskymak (1057) | 8.9.201615:43
Ano, chtěl jsem napsat s diakritikou to stejné. Příště třeba bude tažná síla zjednodušena ještě více a bude převedena na Fábie...
Odpovědět0  1
Jan Vítek (3360) | 8.9.201615:45
A preferujete tah Fabie 1,2 HTP, nebo 1,4 MPI? Abych dopředu věděl.
Odpovědět4  0
Eskymak (1057) | 8.9.201615:55
Fábiím bohužel nerozumím, ač se s nimi, jako s jednotkou lecčeho, často setkávám. Pokud se Fábie odlišují ještě jinak než podle barvy, například právě tažnou silou, můžete o tom na příští týden napsat článek. :­-)
Odpovědět1  1
zetde (3) | 9.9.201612:11
Haťapku nebrat. Nemám rád downšizuňk...
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 8.9.201613:51
Nejde o EM Drive ale o EmDrive.
Mají to špatně i ve zdroji, ale dle stránek http:­/­/emdrive.com­/ je správně EmDrive.
Odpovědět2  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.