reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Facebook prý chce zpět do Číny a vyvíjí pro ni cenzurovací nástroj

24.11.2016, Jan Vítek, aktualita
Facebook prý chce zpět do Číny a vyvíjí pro ni cenzurovací nástroj
Zaměstnanci Facebooku, z nichž někteří od firmy sami odešli, obviňují její vedení, že se chce tak moc vrátit na čínský trh, že spustilo vývoj nástrojů využitelných pro cenzuru. Ty by měly být určeny pro čínské úřady.
V posledních dnech se média zajímala o Facebook především v tom ohledu, jakou roli mohl společně s jinými sociálními sítěmi hrát při volbě amerického prezidenta. Pod to všechno se ale schoval vývoj něčeho jiného, a sice cenzurovacích nástrojů, které dle aktuálních i bývalých zaměstanů Facebook připravuje společně s návratem na čínský trh. Ty by měly být využitelné pro dohled nad příspěvky čínských uživatelů a jejich případné blokování či odstraňování.





Za těmito informacemi mají stát přinejmenším tři současní i bývalí zaměstnanci Facebooku, kteří chějí zůstat v anonymitě, neboť vývoj cenzurovacích nástrojů má probíhat tajně. Mark Zuckerberg se dle zaměstanců chce dostat zpět do Číny, odkud byl jeho Facebook vystrnaděn v roce 2009. Nicméně ve zprávě je také zdůrazněno, že tento cenzurovací projekt Facebooku je pouze jeden z aktuálně vyvíjených (což je samozřejmé) a nemusí být nikdy nasazen v provozu.

Je také vhodné poznamenat, že by to nebylo poprvé, co by Facebook souhlasil s blokováním obsahu. Vyhověl už vládním požadavkům v Pákistánu, Rusku i Turecku, kde úřady požadovaly, aby měly možnost umlčet kritiku. Dle statistik měl Facebook blokovat asi 55.000 příspěvků v celkem 20 různých zemích mezi červencem a prosincem 2015.

Jenomže do této doby blokoval obsah samotný Facebook, zatímco díky novým nástrojům by nyní poprvé přenechal třetí straně. V Číně by tak neměl ani kontrolu nad tím, co bude a nebude blokováno na jeho vlastní sociální síti a právě v tomto by se mohly zhlédnout i vlády dalších zemí, které by rády chtěly regulovat to, co se objevuje na sociálních sítích.

Zdroj: New York Times
reklama