reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Gigabyte uvádí herní monitory Aorus FO27Q3 a FO32U2 s QD-OLED

28.2.2024, Milan Šurkala, aktualita
Gigabyte uvádí herní monitory Aorus FO27Q3 a FO32U2 s QD-OLED
Gigabyte rozšířil nabídku svých monitorů o dva nové modely s panelem QD-OLED. Jde o 27" monitor Aorus FO27Q3 s 360Hz frekvencí a 31,5" verzi Aorus FO32U2, která má rozlišení 4K a 240Hz frekvenci.
Letos bylo představeno mnoho nových monitorů s panely QD-OLED a nyní se k nim přidává i společnost Gigabyte. Ta uvedla dva modely s patrně stejnými displeji jako ostatní, máme tu totiž opět 27" QHD model s 360Hz frekvencí a ¨31,5" verzi se 4K rozlišením. Aorus FO27Q3 má tedy 27" panel OLED s rozlišením 2560×1440 pixelů, který může dosahovat frekvence až 360 Hz. Typický jas je 250 nitů, nicméně v HDR režimu dosahuje i více a splňuje certifikaci VESA DisplayHDR True Black 400. Dosahuje kontrastu 1,5M:1, odezva má činit 0,03 ms GTG a monitor má podporovat 10bitové barvy (1,07 mld. odstínů). Od výroby je kalibrovaný a pokrývá 99 % prostoru DCI-P3.
 
Gigabyte Aorus FO27Q3
 
Máme tu dva porty HDMI 2.1, jeden DisplayPort 1.4, jeden USB-C (DP-Alt, PD 18W), 2+1 USB 3.0 a dva jacky pro sluchátka a mikrofon. O ozvučení se pak stará dvojice 5W reproduktorů. Hráči mohou využít funkcí jako Tactical Switch, OSD Sidekick, Black Equalizer 2.0, Dashboard, Crosshair, Timer, Counter, Night Vision, Eagle Eye. Nechybí ani podpora pro PIP/PBP a KVM Switch. Spotřeba je 53 W. Monitor lze naklonit v rozsahu -5° až +20°, do stran o +/-20°, je zde funkce pivota, 130mm výškové nastavení a možnost montáže na zeď (VESA 100×100mm).
 
Pokud jde o Aorus FO32U2, ten se liší především v tom, že má 31,5" panel OLED s vyšším rozlišením 3840×2160 pixelů a naopak nižší maximální frekvencí 240 Hz. Pak se liší už jen ve vyšší spotřebě 70 W, neboť vypisování ostatních specifikací by bylo už jen kopírováním téhož.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama