reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Kauza Mironet: Robert Novotný odpovídá na naše otázky

17.9.2003, Štěpán Mrázek, článek
Kauza Mironet: Robert Novotný odpovídá na naše otázky
V předchozích dnech jste si mohli přečíst informace o patnácti pobočkách společnosti Mironet, které se odtrhly a zformovaly do nové společnosti Orange & Green. Na naše otázky k tomuto tématu odpovídal přímo ředitel společnosti Mironet s.r.o., Robert Novotný.
Q1: Můžete se našim čtenářům na úvod představit?
A1: Jmenuji se Robert Novotný a ve společnosti MIRONET s.r.o. pracuji jako ředitel.



Obr. 1 - Robert Novotný, Mironet s.r.o., ředitel

Q2: V posledních dnech je společnost Mironet spojena zejména s odtrhnutím 15 poboček. Vaše tisková zpráva to prezentuje jako "…výpověď z důvodu nedodržení přísných kvalitativních podmínek…". Generální ředitel společnosti Orange & Green zase tvrdí "…tak jsme se my, prodejní a servisní síť na straně jedné, a vlastník značky Mironet na straně druhé, rozešli.". Můžete nám o způsobu rozchodu a důvodech které k němu vedly říci něco bližšího?
A2: K rozhodnutí, že ukončím smlouvy s velkým počtem franchisingových poboček, mě vedla na jedné straně neschopnost některých jejich majitelů dostát finančním závazkům (stále se zvětšující a v poslední době až hrozivé dluhy po splatnosti poboček) a na straně druhé nedodržení kvalitativních závazků plynoucích ze smlouvy. Rozhodnutí je razantní, uznávám, nicméně bylo nutné a je dobře promyšlené.

Q3: Počet poboček společnosti Mironet s.r.o. se snížil na cca jednu třetinu. Jak si z tohoto pohledu představujete další fungování firmy a péči o stávající zákazníky z regionů, kde nyní nebudete mít přímé zastoupení?
A3: Přestože v MIRONET group již není takovéto množství poboček, jejich celkový obrat tvořil okolo 20% skupiny a to je stav (jistě uznáte) udržitelný. Situace se dostala tak daleko, že některé pobočky zkrátka již nebyly schopny na sebe vydělat a začaly žít na dluh. V současné době se společnost výrazně transformuje, kdy z modelu klasických kamenných obchodů přechází na model internetového objednávkového systému v kombinaci se špičkovými servisními středisky, které budou zajišťovat v jednotlivých lokalitách servis u zákazníků (firemních i soukromých). V původních lokalitách, kde jsme měli zastoupení, zajistíme lokální MIRONET do konce roku, pokrytí v dalších 24 plánovaných lokalitách vybudujeme v příštím roce a síť MIRONET bude kompletní.

Q4: Předpokládám, že pobočky, které se "odtrhly" nebyly součástí společnosti Mironet s.r.o., ale jednalo se o franchising. Fungují v této chvíli ještě nějaké vaše pobočky na bázi franchisingu?
A4: Fungují, v MIRONETu zůstala jen malá část dobře fungujících poboček. Pokud navštívíte pobočky v Mladé Boleslavi nebo v Hradci Králové a poté ty "odešlé", pochopíte o čem mluvím. A není to jen o reprezentativních prostorech, ale i o přístupu k zákazníkům. Zkrátka MIRONET, to musí být homogenní pojem.

Q5: Vidíte franchisingový model vzhledem k posledním událostem i nadále jako perspektivní nebo se budete snažit vybudovat spíše "klasické" pobočky ?
A5: V Brně a ve velkých lokalitách nyní budujeme 100% vlastněné pobočky MIRONET s.r.o., v menších městech zůstáváme u modelu franchising.

Q6: V tiskové zprávě píšete "Předpokládáme, že pobočková síť se do začátku roku 2004 rozšíří na 50 servisních míst a přes 60% objednávek bude uskutečňováno přes internet…" Předpokládáte že tento rozvoj bude financován z vlastních prostředků (ať už formou bankovních úvěrů či vlastního kapitálu) nebo vstupem vnějšího investora ?
A6: MIRONET zajišťuje nyní velmi silný kapitál. Ten je nutný k tomu, aby jsme svůj závazek nízkých cen a lepších služeb byly schopni ustát. MIRONET má nyní ambici se stát č.1 na českém trhu SOHO (řešení pro domácí kancelář a malou až střední firmu).

Q7: Budete uplatňovat vůči pobočkám, se kterými jste se rozešli, nějaké smluvní sankce?
A7: Je jisté, že budeme žádat penalizaci za pozdní platby.

Q8: Plánujete nějaké změny v současném pozicování Mironetu jako koncového prodejce a THD jako jeho "dvorního dodavatele" ?
A8: Nejsem schopen odpovědět.

Q9: V diskuzních fórech na českém internetu se poslední dobou objevují příspěvky o vysokých neuhrazených závazcích Mironetu. Chtěl byste se zde k tomu vyjádřit ?
A9: Byla to pravda a situaci řešíme razantně.

Q10: Chcete něco na závěr vzkázat našim čtenářům?
A10: MIRONET je nyní společností, která je omlazená a má jasné směřování a cíl. Být jednička v poskytování "General IT servis". Nabízíme perfektní řešení těch "obyčejných" každodenních starostí s výpočetní technikou, kdy tato je pak uživatelem používána jako dobře fungující pracovní nástroj.

za Svět hardware se ptal
Štěpán Mrázek
reklama