reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Diskuze k článku: Ladíme výkon Athlonu 64
27.7.2005, Eagle , článek
Procesor Athlon 64 má řadu možností nastavení časování pamětí. Řada z nich je ovšem nedokumentovaná (podporované jsou neoficiálně). Dnes si ukážeme, jak měnit nastavení pamětí za chodu z operačního systému - včetně oněch nedokumentovaných nastavení jako například změny frekvence na 180 MHz. Mimo to si také povíme, jak zjistit maximální přípustnou teplotu čipu (TCaseMax).
RichardD | 26.6.200613:22
Nazev clanku ­"Ladíme výkon Athlonu 64­" nema s clankem nic spolecneho. Pokud nekdo potrebuje vedet co ktery register znamena tak prosim... V praxi ale spis nez ­"ladit­" bych pouzil slovo ­"zkazit­". Jestlize se po hodinovem hrabani v reg. doberu vysledku +100MB­/s tak to je smesne a nesmyslne rizikove
Odpovědět0  0
lex (3) | 12.9.20051:43
Mam v NB IP4 630 a chtel bych snizit FSB z 200 na 100 MHz. V biosu je toho velice malo. NB je HP Pavilion zd8000. Muze nekdo poradit ???
Odpovědět0  0
bYp (18) | 16.8.200516:27
Vím že na záčatku článku bylo napsané něco o tom že registry nastavení chipstetů nejsou volně dostupé, přesto kdyby někdo věděl kde se dá nastavt Vcore případně jiné napětí velice bych to uvítal. Případně jakýkoliv nápad jak by se to dalo zjistit? Napadlo mě třeba jeslti nejde udělat obrázek registrů a pak změnit v biosu nastavení Vcore a nějak to porovnat ale nevím jeslti by to bylo k něčemu...
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 16.8.200516:35
Napětí se nemění v registrech, ale přes SMBus zápisem do napěťového generátoru.
Odpovědět0  0
bYp (18) | 16.8.200517:32
Děkuji za odpověď. Našel jsem si co ten SMBus je, ale bohužel z toho nejsem moc chytrý. Taky jsem objevil že ve WPCREDIT je v devices položka SMBus. Taky jsem zjistil že třeba Speedfan funguje na totomo rozhraní. Znamená to tedy, že pokud něco nejde nastavit pomocí speedfanu tak to nepujde nastavit vubec?
Odpovědět0  0
Saker | 5.8.200513:16
Uz naozaj neviem, ako spocitat TcaseMax...

Podla obrazku je binarna hodnota napr. 1000 ­(A643200+­) TcaseMax = 49 + ­(28 az 25­)*2 teda 49 + ­(1000­)*2 = 49 + 2000 = 2049 !!! :­-­) taky procak by chcel asi kazdy...takze ako to spocitat?

Ja mam totiz tiez A64 3000+ Venice DH8­-E3 ale mam tam binarnu hodnotu 0100 tak by som chcel zistit ako z toho dopocitam tu teplotu...


Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 5.8.200513:52
49 + 1000b * 2 = 49 + 8 * 2 = 65 stupňů
Odpovědět0  0
Saker | 5.8.200515:12
Stale neviem :­-­( prevadzanie bitov do inych jednotiek mi nic nehovori, neviem ako sa z 1000 stalo 8...

Ak mozete, vypocitajte mi to prosim, mam tam hodnotu 0100... aka je to teda teplota?

Dakujem
Odpovědět0  0
ALF | 5.8.200515:52
Ale to neni 1000 jako 1000 ale jako 1­-0­-0­-0 binarne = 8...

abys to lepe pochopil dej si v widle kalkulacce vedeckou a napis tam 8 pak prepni na bin a budes tam mit 1000 :­)

0100 = 4 takze to je 49+4*2= 57°C :)
Odpovědět0  0
ALF | 5.8.200516:02
jinak pro fajnsmekry da se to taky spocitat jako
1000 = 2^3 + 0^2 + 0^1 + 0^0 coz se vlastne = 2^3 = 8 :­)
0100 = 0^3 + 2^2 + 0^1 + 0^0 = 2^2 = 4 :­)­)

atd atd ....

btw. bude to taky fachat u semprona DH8­-D0? :)
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 5.8.200516:07
Bude to pracovat u všech procesorů revizí D0 a novějších. Některé to ale mají nastaveno napevno, variabilní rozsah mají pouze Athlony 64 pro stolní počítače.

Ostatním, kdyby si stále nevěděli rady ­- Windows, Kalkulačka, nastavit věděcká, přepnou do Bin, zadat číslo, přepnout do Dec. Tuto hodnotu vynásobit 2x a přičíst k ní 49.

Už existuje i program, který to vypočte sám, ale pořád se ladí, takže nemůžu zaručit jeho 100% funkčnost. Ke stažení na http:­/­/www.thecoolest.zerobrains.com­/Hidden_Stuff­/A64MaxTemp.zip .
Odpovědět0  0
Saker | 5.8.200518:38
Vdaka, uz rozumiem ;­-­)

Zaujimave, ze moj ma 57C a ten v clanku ma 55C a pritom su to rovnake procesory...U mna sa pohybuje teplota od 45­-50, viac zatial nemal, pri starte ma 35 a potom to ide hore...
Odpovědět0  0
ALF | 5.8.200520:34
V podstate je to zrejme tim jak povedeny dany CPU je... muzu­-li tipnout tak cim nizsi bude frekvence cipu a cim povedenejsi kus to bude tim vyssi teplotu snese...
Za kalibraci kazdeho kusu zvlast stoji asi snaha AMD zajistit co nejvetsi spolehlivost vsech cipu...
Jinak muj Sempron 2600+ sck. 754 jadro DH8­-D0 mi hlasi 69°C coz bude zrejme pevna hodnota pro celou radu. Ale myslim ze uz tu nekde nekdo hlasil ze kdyz drzi sve CPU ­(A64???­) do 55°C tak je stabilni ale nad tuto hranici uz ne.. ze by to souviselo? :)
Odpovědět0  0
Saker | 5.8.200521:21
Neviem, co sa potom stane, ak tu teplotu dosiahnem :­-­/ Niekde na strankach AMD som nasiel rozdelenie procesorov a Venice revizia E3 tam mal 70 C...tak som myslel ze to je maximum.
Teraz mam najviac 50, mozem mat 57, to toho s BOX chladicom asi prilis nenataktujem...aspon na 2Ghz by som to dat chcel.
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 5.8.200521:30
Co se teploty týče, platí to, co je napsáno v Přehledu procesorů ­- teplota je kalibrována pro každý procesor individuálně, přičemž tato kalibrovaná hodnota je u modelů 3000+, 3200+ a 3500+ v rozsahu 49 až 65 stupňů, u modelu 3800+ pak v rozsahu 49 až 71 stupňů. Pokud je teplota překročena, ze strany AMD dochází k zániku záruky.
Odpovědět0  0
Maynun | 4.8.200513:52
Report poslu, jak se k tomu dosta nu, jinak tohle mi poslal jeden manik z DFI podpory: You will deff loosing some on either version of Everest. Winchesters will get more Mbs then SD at same speed. Yours is a bit far of though. I got 8000 on Winnie, 7450 with SD ­(both @10*270 2­-2­-2­-5 bio s 510­-2­).
Odpovědět0  0
eda.nezbeda | 4.8.20050:31
Lidem jako je pan Orel se rika bud Pane profesore nebo Pane redaktore ...., ale vzdycky s uctou a s velkym P.
Na ceskych IT webech se takove clanky moc casto nevidi a proto houst a vetsi kapky, at maji ostatni s cim porovnavat.
Diky
Odpovědět0  0
Trixi | 2.8.200511:53
Zdravim.

Mam MB ASUS A8V a nahral som tam nový BIOS 0210 zo vcerajska. Vsetky predosle BIOSy s vynimkou uplne prveho 0107 nefungovali na pretaktovanie. Mohol som nastavit cokolvek, a system startoval na default frekvencii 2 GHZ.­(3200+ Venice­). Tento novy BIOS uz funguje, ale co ma zarazilo je to, ze ked nastavim FSB na 220 MHZ, pamat na 333 MHZ ­( 5­/3 ­) tak by spravne mala byt vysledna frekvencia 183 MHz pre RAM. Ale vsetky diagnosticke utility mi hlasia 200 MHz. Nemyslim SPD udaje z cipu, ale realnu frekvenciu. Som z toho pako. Kde moze byt problem? Nema to nieco s tymi novymi delickami pre Venice?
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 2.8.200512:28
Jak jsem psal v článku ­- není vůbec rozhodující, co hlásí testovací programy.
Odpovědět0  0
rejdi | 30.7.20055:48
Mam MSI K8N Neo4 Platinum a chcel by som do nej vrazit bios z DFI. Samo sebou s rovnakym chipsetom nForce4 Ultra. Je s tym velky problem? MSIcka ma rozdielnu druhu sietovicu, druhy SATA radic a mozno aj audio a ma CoreCell. Problem je dlho omielany FSB219 bug. Proste s touto doskou nedam viac ako 219FSB. Snad len ked nastavim HT na 1x, ale to je nanic. Ked som sa hral s ClockGenom, tak som si vsimol, ze zrejme nefunguje PCI lock! Stale pouzivam bios 1.3, kedze zatial sa nezda, ze by 1.6 a beta 1.73 riesili 219 bug.

Tie vysledky v Evereste co tu citam su citanie s pamate? Nahodil som posledny Everest 2.01 a davam okolo 5600MB­/s. Pamate DDR400 CL 2.5 Apacer, Winchester 3000+.
Odpovědět0  0
mech13 | 30.7.20057:18
normalni cestou si akorat zg..vis MB. nekde tady na SHW byl clanek o vlastni modifikaci biosu­-puvodni soubor rozbalis a nahradis nektere balicek jinym.
Odpovědět0  0
rejdi | 30.7.200517:24
Uz si take skusal? Pripadne niekto iny... Ono ked je to jednoduche, tak sa divim, ze nevznika kopec mod biosov, lebo niektore bugy v biosoch niektorych vyrobcov su neprijemne. Mozno som len nenasiel tu spravnu sajtu.
Odpovědět0  0
mech13 | 30.7.200517:31
nezkousel sem to a ani nehodlam. zas tak jednoduce to neni, jinak by to delal kazdy. pohledej tady na SHW je to nejake clanek primo o tom.
pokud ti deska funguje bez taktovani stabilne a bez problemu tak bych na to nesahal a nechal to byt at to nezmrvis jeste vic. nic valim do sprchy...
Odpovědět0  0
zeky | 29.7.20050:57
Zdravim, mam tu dotaz od jinud.Nemohl by mi autor clanku prozradit jaky to mssstyle­/theme pouziva?Pripadne kde ho sehnat.Diky predem.
PS.predpokladam ze s.shoty jsou z jeho PC.
Odpovědět0  0
Patrik Steiner (31) | 29.7.20058:45
http:­/­/www.themexp.org­/ tady si urcite vyberete ;)
Odpovědět0  0
zeky | 29.7.200514:35
JJ diky ,znam ale tohle sem tam nevidel.Jinak moc dobty je taky http:­/­/www.deviantart.com
To jen na oplatku nechci tu rozjizdet diskuzi na toto tema ;)
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 29.7.200511:22
Theme Royale. Odkud se dá stáhnout, to netuším, používám ho už dobře rok.
Odpovědět0  0
zeky | 29.7.200514:37
Dekuji poohlidnu se po nem.
Odpovědět0  0
zeky | 29.7.200514:44
Odpovědět0  0
Joe Potomoran | 29.7.20050:21
38 stupňů je moc? U AMD Procesorů je to nádhera. Kde jsou ty časy kdy Barton 2,6 měla 65 stupňů a makala naplno. Jinak Winchester je vyráběn 13nm technologií, takže pochybuji o 35C s originálním chlaďákem. Standartně má cca 48­-49C. Chybovost Venice se pohybuje okolo 55­-60C, takže pokud koupíš pořádný chlazení, uděláš z ní dobrou 3500+. Také jde o desku a čidla. Kde máš zastrčený čídlo ty a kde ho má tvúj kámoš.
Odpovědět0  0
sirt2 | 5.8.200514:54
Joe Potomoran NEHLASEJ TADY BLUDY, tedy spravne :
-1­-Winchester byl prvni procesor AMD vyrabeny 90nm technologii
-2­-teplota 35C je ok ­(ja mam na Winchesteru v BIOSu cca 36­-39C s orig.chladicem­)
-3­-chybovost Venice bych meril v jinych jednotkach nez jsou stupne Celsia :­-­)

S deskou a cidly souhlasim ­( kam si strka kamos cidlo, to ale fakt nevim ;­-­) )
Odpovědět0  0
Saker | 28.7.200523:02
Prosim vas, mam teraz novy A64 3000+ s939 s jadrom Venice revizia E3 a ked som ho dnes prvy krat pustil a isiel som do BIOS­-u, teplota bola 38C a potom stupla a zastavila sa na 40C...myslite ze je to v norme? Bolo sice aj dost teplo...doma tak 28­-30C ale to by nemalo mat nejaky velky vplyv.

Kamos ma totiz A64 3000+ s939 s jardom Winchester pravdepodobne a vravel ze on ked pusti tak ma tak 35C...

Mam sa obavat? Pri instalacii som daval bacha, a vsetko je myslim dobre...bol to BOX, takze vsetko od AMD.
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 28.7.200523:32
Překračujete TCaseMax ? Pokud ne, tak si s tím nedělejte hlavu !
Odpovědět0  0
Pujda (8) | 16.4.200622:07
Některý procesory vydržej i přes 100°C takže na tohle se vybodni. Já mám taktlej A64 3000+ na 2250MHz, teplotu mám na 60°C a všechno je absolutně stabilní.
Odpovědět0  0
OBR | 28.7.200517:00
Takze jsem se i po peclivem procteni tohoto ­"navodu­" znovu utvrdil v tom ze jsem pri testovani procesoru s jadrem ­"San Diego­" nastavil vse skutecne spravne, pouzil jsem WPCREDIT a nastavil hodnoty jak jsem chtel a vysledek testu ­"Everest­" je skoro stejny, takze chyba je skutecne nekde jinde ne ve spatnem nastaveni, mozna ze procesor s jadrem ­"SD­" je preci jen horsi nez ­"Venice­", byl bych mozna ochoten zmineny CPU zapujcit na testy ­"Eaglovi­" aby to zkusil ON.
PS. Jinak A64Tweaker nabizi vse co WPCREDIT v prijemnejsim grafickem rozhrani, takze neni co resit.
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 28.7.200520:45
Pošli mi na mail textový výpis z GCPUID, podívám se na to, pak uvidíme. Když bych v tom nic neviděl a byla by možnosti si nějak předat paměti, tak bych to možná vyzkoušel ­(pokud budu mít náladu, což v současnosti nemůžu odhadnout :­-­) ­). CPU problém není, to si seženu.
Odpovědět0  0
OBR | 29.7.20058:13
Report poslu, jak se k tomu dostanu, jinak tohle mi poslal jeden manik z DFI podpory: You will deff loosing some on either version of Everest. Winchesters will get more Mbs then SD at same speed. Yours is a bit far of though. I got 8000 on Winnie, 7450 with SD ­(both @10*270 2­-2­-2­-5 bios 510­-2­).
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 29.7.200510:59
Tak si to porovnej. Moje výsledky: 5048 ­/ 5283 = 0.96%
Výsledky člověka z DFI: 7450 ­/ 8000 = 93%

A teď tvůj rozdíl: = 5394 ­/ 6749 = 80%

Zatímco moje výsledky a výsledky člověka z DFI jsou relativně podobné, pak tvůj výsledek je jasně mimo. Čili prostě musíš mít nějakou nekompatibilitu či špatné nastavení. A jen tak mimochodem ­- buffered test mi sice u Venice poklesnul o 4%, ale unbuffered o 4% vzrostl. A v praxi je důležitější výsledek unbuffered. I na výsledcích je místy vidět, že Venice je rychlejší ­- a kde je pomalejší, tam může hrát v jeho neprospěch vypnutý write combinning, který je ale u E6 již zapnutý. Čili podle mě je řadič pamětí ve Venice lepší.
Odpovědět0  0
OBR | 29.7.200511:43
Takze musim priznat chybu, bylo to verzi Everest, ja pouzival 1.51 a tam jsou vysledky mensi jak jsem psal, ted jsem nainstaloval verzi 2.1 a vysledky jsou jak maji byt, rozdil Winchester­/San Diego 7890 vs 7789 coz je asi 1% rozil, coz je asi chyba mereni.Takze sorry za blaboly, priste stahnu vzdy nejnovejsi benchmark!
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 29.7.200511:53
Hmm... takže nakonec to zvoral nějaký programátor, který evidentně zkopnul kód tak, že u nových jader nezapnul prefetch. V tomhle je aspoň Sandra zlatá!
Odpovědět0  0
PaSty | 23.8.200516:51
"Tak si to porovnej. Moje výsledky: 5048 ­/ 5283 = 0.96%
Výsledky člověka z DFI: 7450 ­/ 8000 = 93%­"

docela by mě zajímalo, co tyto hodnoty znamenají a kde je najdu ­(v Sandře­/everestu někde..?­). Díky
Odpovědět0  0
Waffer | 28.7.200512:56
Prosim vas mohli by ste mi poskytnut downoload link na ten detekcny software pod nazvom CPUID Dakujem:)
Odpovědět0  0
OMG | 28.7.200513:06
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 28.7.200513:10
CPUID je instrukce. Můžu vám na ní poskytnout leda tak OPcode ­- je to 0F A2.

Pokud jste myslel GCPUID, tak tady ­- www.thecoolest.zerobrains.com­/Hidden_Stuff­/GCPUID.zip
Odpovědět0  0
BObin | 28.7.200511:14
Díky.
B.
Odpovědět0  0
Martin F. (9) | 28.7.20059:13
Blahopřeji autorovi k napsání výborného článku. Pravděpodobně nejlepší článek měsíce na tomto serveru, možná i celém českém internetu.
Odpovědět0  0
Rafan (336) | 27.7.200516:41
Teda musím říci že zatím ač jsem tichý blázen do počítačů se takto dloubat v nastaveních nehodlám.Ale jak se říká nikdy neříej nikdy :­-­).Jinak článek hodnotím jako vše od pana Orla za velkou 1.
Odpovědět0  0
flegy_lama | 27.7.200520:25
ohle neni pro guru nadsence :­-­).vetsinu z toho co je zde popsane stejne musite nastavit v biosu ­(nevim proc autor volil zrovna tu tezsi variantu prez soft...­) ale na druhou stranu je zde i dost info o vecech ktere v biosu chybeji...

souhlasim s vami...za 1 :­-)
Odpovědět0  0
amoondre (88) | 27.7.200514:56
pri zmene 1T vs. 2T pri frekvencii pamati 167MHz ­(334dual­) som zaznamenal rozdiel v reade iba okolo 130MB­/s +­-10 co mi pride vykonovo zanedbatelne, alebo ma tento parameter este iny vplyv?
Odpovědět0  0
Shafa (20) | 27.7.200514:15
Je to sice dobrej programek, klobouk dolu, jenze ono se na jeho bezproblemovou funkci spolehnout neda ­(souvislosti nebudu rozebirat, nektere byly uvedeny­).

Pouzivam to uz nejakyten rok na nekolika PC, hlavne kvuli chlazeni ­(rozumejte STOP GRANT, Disconnect­) procesoru pri jeho necinnosti.
V zavislosti na cipove sade se systemy chovaji ruzne, pri prechodu do a z usporneho rezimu, do a z hibernace a pri rozjeti a zastaveni vypoctu co dlouhodobe procesor na 100% zatizi ­(WWW.BOINC.CZ­).
Jde o to, za pozadovane funkce se pri vyse uvedenych akcich nahodne ­(?­) prerusuji a dale jiz nenastartuji, je nezbytny reset. Coz by u hibernace bylo mozna pochopitelne, ale rozhodne ne jinde ­(jindy­).

Z toho duvodu jsem k tomuto programku zaujal podminenou neduveru a hrabat se v tom vice nemam z vyse uvedeneho duvodu a z obavy o stabilitu systemu zapotrebi.

Nicmene, pokud to nekomu tyto problemy nedela a veci dobre rozumi, pak mohu jen doporucit.
Odpovědět0  0
Sedlo | 27.7.200512:35
Dakujem za cenne rady, snad to vyskusam, aspon to bank interleave by som rad v BIOSe mal, pretoze na DFI to bolo a rozdiel pri zapnuti bol vo vykone pri testoch okolo +8%, co je myslim celkom dost. Myslim, ze BIOS MSI 7125 v1.5 z juna by mal mat najnovsi Microcode update, aspon dufam, aj ked neviem ako sa to da overit.
Odpovědět0  0
john.don | 27.7.200512:44
Rozbalit a zkontrolovat.

App třeba ta šhitovka má 4bank interleawe zapnutý.
Zkontroluj si to nějakou utilitou.
Sandra nebo ručně přes WCPREDIT.
Odpovědět0  0
john.don | 27.7.200512:33
Jinak než se do toho začnete hrabat projeďte si všechny 3 hlavní CZ servery co se tuningu týče.
A koukněte se na všechny testy pamětí.

Protože řada hodnot zvedá výkon jen o setiny což je 00 prd a přitom značně snižuje spolehlivost systému.

Jinak tenhle článek byl fakt dobrý!
Odpovědět0  0
aless (18) | 27.7.200512:09
Hezkej clanek ale hrabat se v tech registrech neni zrovna moc user friendly. TAky proč oběvovat veci který už dávno jsou vymyšlený. Přes utylytu A64 Tweaker kterou vytvořil jeden človek s Xtremsystems fora to jde delat všechno přehledne a ve většim rozsahu než je v tomto článku uvedeno tažke kdo chce ladit tak at si to tu přečet ale na WCPREDIT radši zapomene tot můj názor . tady je odkaz na 0.6beta verzi.
http:­/­/www.traumatic.de­/pphlogger­/dlcount.php?id=FalconFly&url=http:­/­/www.falconfly­-central.de­/downloads­/A64Tweaker_V0.6beta.zip
Odpovědět0  0
john.don | 27.7.200512:26
Už jsem o tom taky slyšel.
Ale prej to ještě není úplně good.
Furt beta a prý né zrovna dobrá.
Až bude ostrá verze tak to otestuju taky :­)­))
Odpovědět0  0
john.don | 27.7.200512:31
A neumí Bank Interlewave

http:­/­/www.overclockers.ru­/softnews­/17795.shtml

Ovšem na to samozřejmě musí být ovladač v systému nebo se to musí nastavit přes bios.
Hodnota zapsaná do registru se okamžitě vynuluju.
Odpovědět0  0
amoondre (88) | 27.7.200514:59
no to chcem vidiet ze A64 tweaker toho vie viac ako nastavenie konkretnych registrov....
Odpovědět0  0
Jmeno na 3 | 29.7.200516:21
Ano, A64 Tweaker je super. Editovat rucne registry je fajn laborovani, pokud clovek experimentuje, ale pokud uz vi nebo na hrube odladeni je to to nejlepsi. Umi menit delicku a vse podstatne, co se casovani tyce. Ano, jeste neni uplne odladeny, ale na nalezeni stropu pameti a procesoru a hrube odladeni je to to nejlepsi. S SG­-NF4 clockerem, tech softu je hromada. Kazdopadne A64 Tweaker je nejlepsi...
Odpovědět0  0
john.don | 27.7.20051:26
Bezva článek.
Fakt.

Jen ­(asi jsem slepec ­- znám to a možná jsem to přehlídl­),
jsem tam nenašel zmínku o Bank Interleave.

Pro neodborníky: Dobrá věc
Pro odborníky: paměť se musí refrešovat :­) můžeme buď všechny naráz refrešovat :o­) a nebo to dělat chytře některé refrešovat a z jiných číst. Odorněji viz GOOGLE

Rozdíl ve výkonu: CCA 20%

Nastavitelné WCPREDITEM: ANO ­- ovšem hodnotu si to nepamatuje, takže vlastně ne
Lepší možnost: prográmek nazývaný nějak jako: bank interleave enabler ­(napoví Google­)

Nebo profi možnost: vyeditovat si bios a patřičné hodnoty si změnit přímo tam
Zvládne to i cvičený orangután :­) ­- tedy třeba i já :)
Odpovědět0  0
john.don | 27.7.20051:29
Abych nezapoměl: vypnuto­/2 bank interleawe je naprd
Chce to pravý 4bank interleawe!!!

Opravdu pak může nastat rozdíl ve výkonu 20%
Mimochodem ten BankInterleave může být údajně tajemný důvod proč někdo naměřil na Venice o 20% méně výkonu s novým biosem. Holt někdy někdo usoudí že je lepší nastavit horší hodnoty a pak tu máme různá měření.

PS: Divíte se že nespím? v 1:28 Čert nikdy nespí >:­-­)
!!
Odpovědět0  0
john.don | 27.7.20051:32
Rozdíl ve výkonu 20% ­(čti jako rozdíl ve výkonu paměťového subsytému!­)
TZN: Ve výsledku třeba 1 FPS v nějaké hře :­)­)­)

APP: Měřil někdo z vás jaký je rozdíl ve výkonu pokud zapnete Fastwrites?
Já jo a naměřil jsem horší hodnoty :­)­)­) než bez této featůry :­)­)
Kterou už od pradávna nechávám vypnutou.
Jen mě zajímalo co to udělá na systému Athlon 64 ­- tak odlišném od starých.
Odpovědět0  0
Miko | 27.7.200511:55
jo, hodně vzdáleně si vzpomínám, že jsem si s tím hrál na MSI KT­-266ProA s MSI G4Ti4200­(128MB­) a rozdíl byl se zapnutým FastWrite pár procent navíc, ale fakt už nevím který 3DMark to byl ani čísla.
Odpovědět0  0
dan@as.kua | 27.7.20054:00
1:28 není tak pozdě :D
Odpovědět0  0
john.don | 27.7.20059:12
WCPR editem si můžete překontrolovat současný BI.
Někdy bios má volby: OFF,AUTO,Enable s tím že: OFF a AUTO jsou off :­)­) a Enable je Bank Interleave 2x

Pak to chce ten Bank Interleawe Enabler nebo si vyeditovat bios.
Není to tak hard jak to vypadá.
Odpovědět0  0
Sedlot | 27.7.200511:02
Pekny clanok. Google mi nasiel len Memory Interleave Enabler pre cipsety VIA, ale ja mam MSI nForce4 Ultra, takze to mi asi nepomoze. Aj ked by som v clanku prijal navod ako ho spojazdnit cez WCPR edit ­(zaujimave je, ze DFI doska to umoznuje nastavit v BIOSe ale MSI nie­).
Odpovědět0  0
john.don | 27.7.200511:07
Přečti si pořádně co jsem napsal.
WCPR editem to sice nastavíš, ale nastavení to okamžitě zapomene.
Takže to je naprd!

Potřebuješ tu utilitu a nebo si vyeditovat bios což není takový problém.
Odpovědět0  0
john.don | 27.7.200511:08
App MSI :­)­) co bys čekal žejo :­))
Odpovědět0  0
Sedlo | 27.7.200511:33
No hej lenze ta utilita je len pre VIA cipsety !!! :­-­( mas nejaky navod ako si editovat BIOS??? MSI ma fakt blbe BIOSy, myslim, ze doska je celkom slusna, ale BIOSy su nanic...Napr. nejde ovplyvnit otacky chladica cipsetu...na supporte mi poradili, aby som upgradol z BIOSu 1.3 na novy 1.5 a nainstaloval novy MSI Core Center 2.0.0.4, ktory som mal...samozrejme otacky sa nedali ovplyvnit ­(kupil som pasivny chladic na cipset ;­-­), ale navyse system nenastartoval na FSB viac ako 230, co predtym nebol problem...takze nejake tipy ohladom editacie BIOSu su vitane...BTW co sa stane ak naflashujem zly BIOS, alebo sa mi Flash zasekne...je doska odpisana al. sa to da nejako spravit??
Odpovědět0  0
john.don | 27.7.200512:20
Inu. Mám postupy jak editovat bios.

Obecně: vezmeš GOOGLa a dáš si hledat věci jako BIOS MOD, MOD BIOS :o­)­) MOD BIN BIOS EDIT, BIOS HACK a tak dále

Potřebuješ program který ti celý balík rozbalí a zase zabalí.
Tady se odpíchni, protože na českých webech jsou návody, jak editovat obrázek při startu biosu.

On ten balík s biosem obsahuje normální obrázek myslím BMP :­)­)
CPU microsode update
Boot Block
A samotný bios.

Na stránkách kde jsou návody jak změnit ten obrázek, najdeš nejlepší nástroje jak vybalit soubory z toho balíku.

Někde si stáhneš z jiného biosu nejnovější CPU MICROCODE update.
Každé CPU obsahuje nějaké bugy. Chyby. Obvykle se nejedná o nic drastického.
A dají se obejít. On CPU je dělaný tak aby různé chyby bylo možné obcházet.
Resp. už ož 486 protože pak nastala doba kdy CPU už bylo tak složité že tam vždy nějaká chyby byla. Ale proč o tom mluvím. Tyto chyby se opravují v MICROCODE.
Může to dramaticky zvýšit stabilitu celého systému.

Problém je že nekvalitní výrobci do svých biosů nedávají nejnovější CPU MICROCODE UPDATE. Prostě na to serou. A tak si ho musíš sehnat jinde. Viděl jsem nějaký Web na to zaměřený, ale nemám tady bookmarky. Navíc já stavím na ASUSech a ten tam nejnovější MICROCODE UDPATE dává. Když už se do toho pustíš byla by škoda se na to vyprdnout.

No pokud ho nenajdeš stáhni si nějaký fungl nový bios od ASUSU pro stejné CPU a ideálně i na stejném chipsetu ­- rozbal ho pomocí stejných nástrojů. A pak použij ten nejnovější CPU MICROCODE UPDATE.

Jinak pomocí těch MODů a Bios Editorů můžeš bios editovat velice kvalitně.
Vypadá to jako TOTALCOMANDER. Máš tam jednotlivé položky menu biosu.
Některé jsou zakázané úplně, některé mají zakázané nějaké vobly, nestavené defaulty.

Doporučuji ti ­- pokud jsi amatér ­- zapnout tu volbu­(měla by být jen vypnutá­) a v defaultu nastavit na OFF. Pokud to pojebeš tak můžeš dát reset CMOS a nic se neděje.
Na ON bude nejspíš 2way interleave. Zjisti si jakou hodnotu zapisuje 2way interleave a v instrukci MOVE něco,něco jí změň na tu tvojí hodnotu.

Pokud něco pojebeš nenajede ti systém.
Proto ti doporučuji to nedělat pokud máš šiťovou desku s připájeným biosem.

Já na své ASUSce mám bios v patici.
Kdyš se v něm hrabu a něco pojebu, vyndám ho z patice a dám ho do starší ASUSky.
Pak pomocí programu UNIFLASH do něj hodím nový bios.

Jinak program UNIFLASH je ultimátní nástroj.
AWDFLASH i AMIFLASH se dost často brání pokud chceš flashovat na desce která není zrovna ta na kterou je ten bios. Pak se hodí prográmek UNIFLASH.
Protože ten poslouchá.

Jinak to chce mít GOOD SKILL v HW i SW
Bez toho se do toho nepouštěj.

APP když už máš ten bios rozbalený změň si i to debilní logo co tam najíží na startu.
Třeba si tam hoď nějakou pěknou COURU ;­))
Odpovědět0  0
Orgic (47) | 27.7.200519:31
Ja nez se rozkoukam tak logo je davno fuc, myslim ze to s tim nebude tak horky;)
Odpovědět0  0
john.don | 27.7.200520:00
:­) mňojo :­)­) není ale když už to děláš tak celý ne?
Odpovědět0  0
Kall Ell | 28.7.200516:08
Hele Sedlo, mel bych na tebe dotaz. Mam CPU Barot2500+@3200+ a FSB nastaveny na 200, AGP­-6 a PCI­-33. V AGP mam GF4TI4200 a v PCI mam WinfastTV expert, SB 5.1 a Kouwell radic na kterem me bezi RAID ve strip modu, 2x80GB. No a chci se zeptat, co se stane kdyz dam FSB na 233?? Jelikoz predpokladam ze PCI bude nekde kolem 40Mz a AGP cca kolem 80Mhz, a jelikoz mam na tom raidu dost dat tak se chci prijit, tak se chci zeptat jestli to nebude nestabilni. A jestli s tim nebude met radic, grafika a zvukarna problem.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.