reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Loot boxy loni vytvořily trh o velikosti 15 mld. USD, Německo je omezuje

14.3.2021, Milan Šurkala, aktualita
Loot boxy loni vytvořily trh o velikosti 15 mld. USD, Německo je omezuje
Loot boxy jsou velmi kontroverzním tématem, které ale vydavatelům her přináší obrovské zisky. Podle Juniper Research to bylo jen loni zhruba 15 mld. USD. Opětovně je na vzestupu také skin gambling.
Vydavatelé her hledají další cesty, jak zpeněžit své hry. Vedle datadisků tu máme i jejich rozdrobení na menší části v podobě DLC, různých zpoplatněných skinů a v posledních letech to jsou především loot boxy, které jsou hodně kontroverzním tématem, neboť do hry vnášejí hazard. I proto je mnoho zemí zakazuje nebo omezuje. Tak se stalo např. v Německu před pár dny, kdy hry s loot boxy kvůli jejich hazardní podstatně budou už jen pro dospělé. Pokud tak vydavatelé her nezareagují, třeba taková FIFA 21 by mohla získat rating PEGI-18.
 
Loot Box
 
Společnost Juniper Research nedávno provedla výzkum a zjistila, že v loňském roce 2020 přinesly loot boxy do kapes vydavatelů her zhruba 15 miliard USD. Počítá se, že do budoucna to poroste v průměru okolo 5 % za rok a okolo roku 2025 by už tento trh mohl nabývat velikosti zhruba 20 mld. USD a účastnit se ho má na 230 milionů hráčů. Výrazně pomalejší nárůst než dosud má být zapříčiněn tím, že je tento koncept stále více a více omezován. Druhým důvodem má být i to, že se samotní hráči těchto loot boxů už přejí a budou jimi unaveni.
 
Přestože podobný osud postihl i skin gambling. Ten umožňuje např. vsadit skin na profesionální zápas (eSports) a v případě vítězství vyhrát skin s vyšší hodnotou. I zde ale dochází k blokování ze strany mnoha zemí, a tak se už rekordní hodnota z roku 2016 asi jen tak nezopakuje, nicméně po pádu zde Juniper vidí další příležitost na růst. V roce 2025 počítá s cca 321 miliony USD, což je o 100 milionů USD více než loni.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama