reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Microsoft kupuje LinkedIn za 26,2 miliardy dolarů

13.6.2016, Michal Hala, aktualita
Microsoft kupuje LinkedIn za 26,2 miliardy dolarů
V Redmondu mají evidentně dostatek volného finančního kapitálu, když si mohou dovolit dát za známou profesní sociální síť přes 26 miliard dolarů. LinkedIn má sice 400 miliónů uživatelů, ale i tak jde o strašně moc peněz.
Pokud to čistě náhodou nevíte, tak LinkedIn je profesní sociální síť, kde si vytvoříte svůj odborný profil (vzdělání, dovednosti, dosavadní praxe, kontaktní informace atd.) a propojíte se známými i dosud neznámými kolegy. Základní funkce sítě jsou neplacené (placená část se jmenuje LinkedIn Premium). S lidmi, s nimiž jste propojeni, můžete komunikovat a můžete si například vzájemně potvrzovat své schopnosti, znalosti a dovednosti.

LinkedIn využívají třeba personalisté a headhunteři, kteří hledají pracovníky na určité pozice, nebo konkrétní projekty. Propojení uživatelé také vidí kariérní průběh svých přátel a kontaktů a síť vás o všech změnách ve vašem propojeném linkedinovém okolí ad-hoc informuje e-mailem. Umí toho ještě víc, ale pro hrubou základní představu tohle snad stačí.

LinkedIn měl loni (2015) zhruba 400 miliónů uživatelů. A teď za něj tedy Microsoft nabídl oněch obtížně představitelných 26 miliard dolarů a vedení obou společností již celou transakci posvětilo. Není to sice první nákup nějaké sociální sítě Microsoftem, protože již dříve koupil Yammer (to je víceméně jakýsi interní Facebook pro podniky), ale tehdy šlo o transakci za „pouhých“ 1,2 miliardy dolarů.


Logo LinkedInu


Co má Microsoft v plánu a jak chce na celé záležitosti vydělat? Na první otázku se mi podařilo najít odpověď – Mary Jo Foleyová ze ZDNetu uvádí, že Microsoft LinkedIn propojí s Office 365 a s podnikovou aplikací Dynamics CRM/ERP. A možná (moje spekulace) nějak s již zmiňovaným Yammerem. Určitě by šly funkce obou pracovních sociálních sítí nějak kombinovat.

Na druhou otázku odpověď neznám a upřímně řečeno mě toho moc ani nenapadá, protože jde o největší nákup v historii Microsoftu a 26 miliard je opravdu hodně peněz, jež dostat časem zpátky nebude po mém soudu pro Microsoft vůbec jednoduché. A i již zmiňovaná Mary Jo Foleyová uvádí, že se „škrábe na hlavě“.

Nicméně Satya Nadella dnes rozeslal zaměstnancům Microsoftu v souvislosti s celou transakcí dopis, kde mimo jiné píše, že budoucí možnosti monetizace LinkedInu vidí v individuálním a organizačním předplatném a v placené cílené reklamě. Otázkou ovšem je, jak na tyto kroky Microsoftu budou reagovat dosavadní uživatelé LinkedInu. A jestli je 400 miliónů uživatelů dost, aby se vynaložená investice vrátila – všichni určitě ochotni platit nebudou.

Pár organizačních a finančních detailů: současné vedení LinkedInu v čele s Jeffem Weinerem bude zachováno, stejně jako dosavadní značka, přinejmenším prozatím jen dojde k onomu technologickému propojení funkcí LinkedInu s aplikacemi Microsoftu. Akcie LinkedInu se na burze obchodovaly za 131 dolarů, nicméně Redmond tuto cenu přeplatil a za jednu dá 196 dolarů.

Jak jsem už naznačil, mám z celé věci spíše rozpačitý dojem. A co vy? Neodepíše časem Microsoft tuhle investici jako nedávno Nokii?

Zdroj: ZDNet
reklama