reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Microsoft zintenzivňuje marketingovou podporu své sociální síti Yammer

3.2.2016, Michal Hala, aktualita
Microsoft zintenzivňuje marketingovou podporu své sociální síti Yammer
Yammer je firemní sociální síť, která vznikla jako produkt stejnojmenné společnosti v roce 2008. Postupně si nacházela své zákazníky, až ji v roce 2012 koupil Microsoft. Ten nyní zintenzivňuje své snahy na její prosazení v podnicích.
Microsoft koupil aplikaci Yammer před téměř čtyřmi lety za 1,2 miliardy dolarů. Od té doby se ji snaží prosazovat u svých zákazníků. Intenzita podpory Yammeru kolísá, ale aktuálně docela nabrala na síle. Pokud jste s Yammerem nepřišli do styku, představte ji jako jakýsi podnikový Facebook. Mimochodem, právě samotná společnost Facebook se svou aplikací Facebook at Work je zřejmě tím hlavním důvodem, který teď popohnal Microsoft k intenzivnějšímu protěžování Yammeru.

V červenci 2014 byl vývojový tým Yammeru začleněn do týmu pro vývoj Office 365 a začala těsnější integrace s ostatními aplikacemi rodiny Office. Microsoft se postupně snaží přetvořit Yammer v nástroj pro týmovou spolupráci a stále těsněji ho provazuje se svými dalšími aplikacemi. Například propojuje Yammer se Skypem pro firmy, tak aby šlo plynule přepínat mezi komunikací v rámci Yammeru a hovory a videohovory na Skypu. Také propojuje Yammer více s cloudem, třeba s úložištěm OneDrive.


Yammer - podniková sociální síť


Pokud vám vrtá hlavou, v čem může být Yammer (nebo samozřejmě jakákoli jiná podobná aplikace) přínosný pro podnik, tak na úplně obecně psychologické úrovni se dá říct, že zefektivňuje a zřejmě může i zintenzivňovat interní (nejen) pracovní komunikaci. Větší intenzita vzájemných kontaktů může také zlepšovat vzájemné vztahy na pracovišti, což vede ke zlepšování klimatu v celé organizaci. Lepší vztahy a klima pomáhají zlepšovat pracovní výkon, což je v psychologii práce dobře teoreticky vysvětleno i prakticky doloženo.

Z hlediska řízení znalostí se dá říci, že podniková sociální síť může napomáhat tomu, aby se problémy dostávaly k těm specialistům, kteří mají nejvhodnější potenciál a znalosti (vědomosti a dovednosti) pro jejich řešení. Druhá možnost je, že se po sociální síti mohou sdílet specifické znalosti (vědomosti, pracovní postupy a know-how) i mezi geograficky vzdálenými lokalitami. Jak lepší komunikace, tak efektivnější sdílení a řešení problémů se odehrávají horizontálně, vertikálně i diagonálně napříč organizační strukturou. V jistém smyslu tak dochází k bourání hierarchií a „zplošťování“ organizační struktury.

Tak teď už zbývá dodat, v čem spočívá intenzivnější prosazování Yammeru ze strany mateřské společnosti. Microsoft začíná od včerejška defaultně zapínat Yammer všem oprávněným komerčním uživatelům Office 365. Tento proces bude probíhat po dobu několika měsíců. Upřímně řečeno, nejsem si jist, že zrovna tohle bude stačit.

Být na místě Microsoftu, tak bych především zdůrazňoval přínosy podnikové sociální sítě pro mateřskou organizaci, které jsem byť velmi stručně popsal výše. Domnívám se, že řadě podniků nedochází, že interní sociální síť není jakýsi Facebook na hraní, ale moderní a seriózní pracovní nástroj – navíc s velkým potenciálem.

Trochu mám pocit, že Microsoft poslední dobou, když chce prosadit nějaký svůj softwarový produkt (ano, myslím na Windows 10), tak začne vnucovat zákazníkům jeho instalaci, místo aby vysvětlil jeho silné stránky a jeho přínos uživateli. Ale to je jen taková kousavá poznámka na závěr.

Zdroj: ZDNet
reklama