reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

MSI GeForce 6800LE: odemykáme pipelines

23.11.2004, Zdeněk Kabát, návod
MSI GeForce 6800LE: odemykáme pipelines
S menším zpožděním oproti trendu Vám přinášíme recenzi nejlevnějšího člena rodiny GeForce 6800, karty MSI NX6800LE-TD128. Tato verze se vyznačuje především tím, že má vypnutých 8 pixel pipeline a 2 vertex shadery. Díky RivaTuneru jdou ale znovu aktivovat a my Vám přinášíme výsledky mnoha testů s různými kombinacemi.
Nechci se zde podrobněji rozepisovat o výsledcích karty v herních testech, ty můžete najít mimo jiné i v recenzi 6600GT AGP z minulého týdne, ale spíše o odemykání. Proto se podívejme na výsledky v hrách jen stručně.

Quake 3 Arena


Graf 5 - Quake 3 Arena

Wolfenstein: Enemy Territory


Graf 6 - Wolfenstein: Enemy Territory


Graf 7 - Wolfenstein: Enemy Territory

V Quake 3 enginu se zkrátka kartám GeForce 6 daří. Odemčená GeForce 6800 se zde dostala i před Radeon X800Pro, který má nejen velký frekvenční náskok, ale i jeden vertex shader navíc. Rozdíly po odemčení ale nejsou nijak obrovské.

UT2003


Graf 8 - UT2003 Flyby

UT2004


Graf 9 - UT2004 Flyby


Graf 10 - UT2004 Flyby

V testech Unreal Tournament 2003 a 2004 se GeForce 6800LE řadí na druhé místo od konce, ale s otevřenými pipeline zaznamenává nárůst výkonu o 10% až o 50%. Tím opět šlape na paty Radeonu X800Pro, který lze odemykat jen spojením můstků.

Halo: Combat Evolved


Graf 11 - Halo: Combat Evolved

Halo by se dalo zařadit ještě k polosyntetickým testům, a tak je nárůst výkonu slušný. Výsledky si můžete rozebrat sami.
reklama