reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Podíl Edge na trhu prohlížečů pomalu, ale setrvale klesá

16.12.2015, Michal Hala, aktualita
Podíl Edge na trhu prohlížečů pomalu, ale setrvale klesá
Spolu s uvedením Windows 10 přišel prohlížeč Edge, bohužel v hodně ořezané verzi. Microsoftu se spěch nyní už zcela zřetelně nevyplatil, protože podle tří uznávaných metrik zastoupení Edge na trhu prohlížečů už třetí měsíc klesá.
Redaktor Gregg Keizer z ComputerWorldu si dal tu práci a vyšel z dat tří uznávaných zdrojů, které měří mimo jiné i zastoupení jednotlivých „značek“ na trhu prohlížečů. Konkrétně šlo o Net Applications, StatCounter a Digital Analytics Program. Zajímalo ho, jak se v posledních třech měsících vyvíjí tržní podíl nového prohlížeče Edge. Výsledky vidíte na obrázku níže a nevypadá to pro Microsoft vůbec dobře.


Vývoj zastoupení Edge - září až listopad 2015
Vývoj zastoupení Edge - září až listopad 2015 (zdroj ComputerWorld)


Edge dílem sám a dílem ve spolupráci s digitální asistentkou Cortanou mají „nahánět“ uživatele na vyhledávač Microsoftu Bing a zvyšovat pro změnu jeho tržní podíl, což pro Redmond už může znamenat konkrétní peníze. Jenže jak vidíte v grafech, podíl Edge nezávisle na zdroji měření ve všech třech (resp. čtyřech – StatCounter je použit pro globální i americká čísla) případech klesá.

Ač se jednotlivé metriky liší metodikou měření a tedy i výslednými čísly, trend je pokaždé stejný – zastoupení Edge jde vždy dolů. A pokud máte s novým prohlížečem Microsoftu osobní zkušenost, určitě se nedivíte, proč se tohle děje. Jádro Edge je sice rychlé a většinou stabilní, ale prohlížeč je celkově z hlediska funkcí velice osekaný a nejvíc ze všeho chybí podpora rozšíření (tj. doplňků). Ty jsou ve všech konkurenčních prohlížečích velmi populární, protože umožňují uživatelům upravit si prohlížeč sobě na míru podle osobních preferencí a potřeb.


Logo Microsoft Edge


Na tom všem mi nejvíc není jasná jedna věc – proč Microsoft prostě s uvedením Edge nepočkal, až bude v rozumně funkčním stavu? Model Windows jako služba k tomu přece přímo vyzývá. Vždyť Microsoft má už zkušenost s tím, co se stane, když určitý produkt získá stigma nepovedeného a už se ho nikdy nedokáže zbavit. To se stalo třeba v případě Windows Vista a už se to nikdy nepovedlo změnit.

Přece nemohou být v Redmondu takhle nepoučitelní? Stačilo Edge uvést o trochu později, protože podpora rozšíření v něm vypadá dobře. Pokud skutečně půjdou převzít s minimálními úpravami rozšíření určená původně pro Chrome od Googlu (čtěte tady), bude jich dost a navíc dostatečně kvalitních a osvědčených. To Microsoftu tohle všechno nedošlo?

Proč se jen Microsoft neumí poučit z vlastních chyb a dělá ty samé znovu a znovu? Moc rád bych věděl, kdo o uvedení nehotového Edge rozhodl a proč. Další věc, kterou nechápu, je, proč je Edge k dispozici jen pro Windows 10 (samozřejmě vím, že je to univerzální aplikace), když má uživatele přitahovat do redmondského ekosystému provázaných aplikací i služeb? To si Microsoft myslí, že Edge přitáhne uživatele k Windows 10?

Zdroj: ComputerWorld
reklama