reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
26.5.2006, Milan Šurkala, článek
Jednoho dne zjistíte, že vaše mašina už není to, co bývala, a je nutno ji vylepšit, nebo rovnou vyměnit. Máte-li tento problém, snad vám pomůže náš cenový přehled komponent s jejich stručným popisem. Najdete zde i vzorové sestavy pro 3 cenové kategorie.
Marek22.22 | 28.5.200613:28
3D mark je jako kazda jina aplikace specifickou implementaci nejakeho 3D enginu a nerekne toho tedy o nic MENE nez jakakoliv hra u ktere budete merit FPS ... to vase ­"3D mark ti toho o praktickém výkonu moc neřekne­" chapu jen jako pochopitelny argument kohokoliv ci kun zrovna v 3D marku nevitezi, ale neberu ho ani trochu vazne. ... A jeste jedna vec... graf o kterem hovorim zobrazuje vykony grafickych karet v jednotlivych 3D Marks proto mi pripada logictejsi radit jej prave podle vykonu a ne podle ABECEDY coz je razeni k nicemu.
Odpovědět0  0
Marek22.22 | 28.5.200613:30
tento prizpevek navazuje na vlakno ­"Re: Řazení GK v tabulce podle výkonu­" .. omlouvam se za spatne zarazeni.
Odpovědět0  0
FilipZalud (101) | 28.5.200611:08
U sestavy za 20­-tis. jsou paměti okolo 2400 Kč za 1GB při CL 3.0, což považuji za nevýhodné, když za značkové CL 2.5 dáte 2500 Kč. Neznačkové pomalejší RAM už nemá vůbec smysl dávat do ničeho, ušetřená stovka se nedá nikde jinde použít, až majitel PC ho v budoucnu bude chtít prodat bude se mu s lepšími paměťmi lépe prodávat.
Odpovědět0  0
Tomáš T | 27.5.200611:54
odmítám tvrzení, že: ­"U dvou disků je pravděpodobnější, že jeden z nich odejde.­" Diskové pole Reid 0 neovlivní možnost poruchy disku.
Samozřejmě pokud jeden odejde, odejdou neobnovitelně všechna data. Ale ruku na srdce kolik z Vás nechávalo po havárii samotného disku obnovovat data a za jakou cenu? Důležitá data zálohujeme a nenecháváme na RAIDovém poli.
Odpovědět0  0
Logout (91) | 27.5.200619:45
Ahoj,
pokud mas pravdepodobnost, ze Ti do roka odejde disk napr. 10%, a mas dva disky, tak pravdepodobnost ze Ti jeden z nich odejde je tusim ­(jestli si dobre pamatuju vetu o inkluzi­-exkluzi­) 19% ­(obecne, je­-li pravdepodobnost, ze odejde jeden disk a ­(od nuly do jedne, jedna je 100% selhani­), tak pro dva disky je to 2a­-a^2 ­- cili skoro dvojnasobna sance.
Zdravym rozumem ­(trochu to zjednodusuju, ale ne moc­), z vyrobenejch disku jsou nejaky vyrobeny tak, ze budou mit casem poruchu. Cim jich mate vic, tim je vetsi sance, ze budete mit zrovna ten spatnej.
Nebo jeste jinak. Co myslite, kdyz budete hazet dvema kostkama, mate stejnou sanci, ze hodite sestku jako kdyz hazite jednou kostou? Na kazde kostce zvlast samozrejme ne, ale Tim, ze mate dve, tak pravdepodobnost zvysite. ­(A jestli neverite, klidne si s Vami zahraju hru: Vy budete hazet jednou kostkou, ja dvema, a vzdy kdyz nekdo hodi sestku, tak mu druhy da stovku :­-­) ­- ale neradil bych Vam to :­-­) :­-­)­).
Hezky den Matyas
Odpovědět0  0
Tomáš T | 27.5.200620:01
Svým spůsobem máte pravdu. Z článku jsem pochopil že by měl mít RAID řadič nějaký vliv na hardware disků a zvišovat u nich riziko kolize. Nicméně za druhou částí příspěvku si stojím. Kdyby jsem měl u koupi disku pořád opakovat že může odejít, nikdy bych si velkej disk nekoupil, a nikdy bych na něj nic nezálohoval.
Odpovědět0  0
FilipZalud (101) | 28.5.200610:58
no pravděpodobnost poruchy u obou disků je 10% u každého zvlášť. Pokud byh měl 12­-ti kanálový raid tak podle Vašeho propočtu by byla jistota, že nikdy nebude fungovat. Neplatí, čím více disků tím větší pravděpodobnost poruchy, ta je stále stejná. Příklad, když si pořídím 1mil. disků tak z nich se porouchá právě oněch 10%, ale BTW reklamační statistika disků je obvykle 3% abychom tady nemátli neznalé uživatele.
Odpovědět0  0
Jeff M. | 31.5.20060:12
Kdybyste měl teoretický RAID­-0 o 100 discích, tak je prakticky jisté, že se během záruční doby cca 3 kusy porouchají ­(to jsou ty 3% reklamací­) a tedy přijdete o data na všech discích ­(uz při poruše prvního z nich­). Z toho tedy zcela jasně plyne, že u RAIDu­-0 se dvěma disky je větší riziko poruchy a ztráty dat než u jednoho samostatného disku. Prostě čím více disků v RAIDU­-0 tím větší riziko poruchy a ztráty dat! Proto se např. na serverech používá RAID­-5, kdy porucha jednoho disku neznamená ztrátu dat a přitom se zvyšuje diskový výkon
Odpovědět0  0
FilipZalud (101) | 28.5.200611:00
RAID ­- 0 čili STRIP je mnohem větší nápor na disk, pracuje v trochu jiném režimu, důrazně doporučuji aktivní chlazení v každém případě.
Odpovědět0  0
Tomáš T | 28.5.200613:21
No já osobně si myslím že disk pracuje stejně, pouze ­"proužkuje­" data dle nastavení. Jak jinak by měl pracovat disk náročněji? Pokud tomu tak je, tak RAID pole má vliv na hardware disku?
Jinak aktivní chlazení si zaslouží samozřejmě všechny disky.
Odpovědět0  0
Marek22.22 | 26.5.200617:38
Nebylo by možné na příště řadit grafické karty v tabulkách podle jejich přibližného výkonu ­(daného řekněme zprůměrovanými 3D marky­) ? ... Myslím že stávající řazení podle abecedy je naprosto k ničemu.
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 26.5.200622:00
problém je že 3D mark ti toho o praktickém výkonu moc neřekne :­)­) ... kromě toho v cenovém přehledu řadíš komponenty dle ceny :­) dle výkonu se řadí v recenzích a testech ne ? :­);)
Odpovědět0  0
KKaazz (10) | 26.5.200617:32
mě celý článek připadá zbytečný, mohlo tu být něco užitečnějšího, dlouho se neobjevilo nic o HDD například
Odpovědět0  0
NejchytřejšíČlověkNaSvětě | 26.5.200620:57
Autor nám všehovšudy vytáhl všelijaké ůdaje o komponentech,ale
na konci tohodle školního cvičení měly být 3 počítače ­- jeden za 20000,druhý za 30000,třetí za 40000.Prostě konkrétní sestavy..
Opravdu bych mu za to nedal ani zaplaceno :­-)
Odpovědět0  0
Jeff M. | 26.5.200621:52
Tak kdyby na konci byli tři konkrétní sestavy s konkrétními komponenty, tak by se zvedla opačná vlna kritiky, proč není použit jiný konkrétní procesor nebo jiná zaručeně lepší grafika, tato úloha totiž nemá jediné nejlepší řešení....
Odpovědět0  0
elben | 26.5.200614:05
Tohle neni clanek, ale elektronicke vydani knihy :­-)
Odpovědět0  0
Obelix0903 | 26.5.200613:52
Ja som kúpil za 3500 Sk vrátane DPH Sapphire ATI Radeon X800GTO ­- 128MB PCI­-E. Má jadro R430, ale nemá aktívnych 12 pipelines, ale 16. Je to overené 3D Markom Takže je to asi čip z X800 XL. GPU ide na 400 MHz, pamäte na 350 MHz ­( 700 MHz DDR ­) ale za tie peniaze je to bomba.
Odpovědět0  0
RainMakeR (32) | 26.5.200613:24
Proč tam zmiňujete ATi X300 ,X500 ,X700 nebo NV 6200 ??tyhle grafiky jsou už pasé.Pokud low end grafiku tak bud ATi X1300 Pro nebo NV 6600GT nebo 7300 ­(ikdyž ta ma zase 64 bitovou sběrnice že­).
nemyslim si je ještě nutnost o těhle grafikách mluvit.Protože takový integrovaný grafiky od Intelu , NV nebo ATI jsou na tom stejně jako tyhle vykopávky.A aspoň si neberou operační pamět když jim chybí.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4534) | 26.5.200615:36
Rekneme jako odstrasujici priklad aneb jak ziskat malo muziky za hodne penez.
Odpovědět0  0
Dr.Z | 26.5.200611:21
ty sestavy mi přidou divný, třeba na ddworldu mi přijdou lepší
Odpovědět0  0
RainMakeR (32) | 26.5.200615:16
přesně tak ddworld je fakt super! fakt tenhle článek se s tím na ddworld nedá srovnat
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 26.5.200616:01
Jako autor děkuji za uznání, zde jsou ty cenové doporučení dělané poněkud jinak, než je dělám já, takže z toho pramení rozdíly.

Já osobně si prostě netroufnu vybírat periferie, či OS.

1, myší, klávesnic atd. je celá řada a přitom je to až na vzhled to samé, navíc samozřejmé kdo chce kvalitu koupí kvalitu atd. takže periferie prostě do sestav necpu ...

2, z toho pramení i vůbec výběr komponent, třeba já bych si nikdy nedovolil doporučit EC case+ zdroj ­(KME atd. je to samé­), do jakékoli sestavy. Navíc mě to na tomto serveru, který nedávno dokázal, jak to s kvalitou zdrojů je upřímně překvapilo ... je mi jasné že to hraje na cenu, ale radši doporučím přidat, než se mermomocí snažit vejít za cenu snižování kvality atd. Dám na výběr všechny možnosti. Ale předem říkám, že ušetření stokoruny není mnohdy ušetření, takže já se nesnažím vejít, ale kolem té ceny poskládat to co nejvýhodněji, což pokud se snažíte vejít vás svazuje.

3, několik sestav se mi tu hrubě nelíbí, z cenové výhodnosti bych již v této chvíli rozhodně nedoporučil u Intela ­(u dražších sestav­) nic, než dvoujádro a to navíc, jen dvě. A to buď 805ku nebo rovnou 930. Doporučení jednojádra či dvoujádra typu 820 s haldou nevýhod považuji za takřka neznalost. U AMD při naprosto stejných cenách dnes již na s754 kromě 2800+ Semprona nanejvýše 3100+ se prostě nevyplatí ... naprostou kravinou je pořízení Venice s754 3000+ za stejnou cenu, co 3000+ s939 ... tohle prostě nelze vůbec doporučit a zde je to dokonce v tabulkách.

4, CRT monitor , OK, ale nový??? Za situace kdy se válí po bazarech skoro nové repasi špičkových 21“ Trinitron za supr ceny ?

.
.
.

Celkově bych zde mohl pokračovat dále, berte to prostě tak, že mám jiný názor ten prezentuji ve svých přehledech. Zdejší přehledy jsou koncipovány tak, jak se tomu já snažím vyhnout takže mají spoustu nedostatků z toho vyplívající. Teď si sami vyberte, co je lepší. Ale snaha se i tak musí ocenit, jen s tím doporučováním opatrně …
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4534) | 26.5.200617:54
Diky za nazor.
1, Periferie vybiram kvuli celkove cene sestavy. Lide si tak mohou predstavit, kolik kompletni sestava i s monitorem bude stat.
2, Doporucuji treba volbu skrine KME a jineho zdroje ­(napr. Fortron­). Eurocase tak mozna jako skrina beze zdroje, ale i kvalita skrini EC je dost spatna. KME povazuji za kvalitni lowend.
3, Ohledne jednojader Intel a dalsich sestav. Oproti vam mam tabulky koncipovane trochu jinak, na kazde platforme ­(patici­) se snazim postavit co nejlepsi pocitac. Tedy pokud mam Socket 754, tak vytvarim co nejlepsi sestavu pro Socket 754, to, ze Socket 939 je volba lepsi, je take nejenou zmineno. Stejna situace panuje u jednojadrovych Intelu. Proste vytvarim jednojadrove a dvoujadrove sestavy s procesory AMD a Intel. Tudiz je slozim, ale rovnez je zmineno, ze jednojadro je za dnesnich podminek zbytecna koupe.
4, V prehledu se bavime pouze o novych monitorech. LCD jsou v prehledu a tabulce taktez.
Ale jinak diky za vyjadreni.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4534) | 26.5.200615:33
Smim se zeptat co konkretne se vam nelibi? Snazil jsem se sestavy slozit co nejlepe za dane penize, urcite me vsak zajima i vas pohled na vec.
Odpovědět0  0
RainMakeR (32) | 26.5.200621:57
Mě osobně se tento článek zdá nepřehledný.Je sice fajn že ste začali dávat novinky na úvodní stránku.Ale pak to rezepisování do těch tabulek co vše je na trhu.No abych pravdu řekl zajímalo by mě kolik lidí si ty tabulky projde celý.Pak ty grafiky.Viz můj post níže.zbytečnost popisovat ty starší­(X300 X700 6200­) pokud je tento článek zaměřen na koupi počítače pro ty co HW moc nerozumí nebo nevědí co si přesně koupit do nového počítače.Tak moc moudří asi z vašeho článku nebudou.
To co je na trhu se můžou podívat na alzasoftu nebo czech computru.Tam maj nabídku myslím hodně širokou a u každé komponenty i solidní popisek.Spíš byjste tu měli vypsat míň PC komponent ale těch které se do počítačů opravdu vyplatí koupit.A ne vše co se dá na trhu najít.
Odpovědět0  0
Dr.Z | 27.5.200613:22
no mě třeba přijde lepší nepočítat do sestav klávesnici,myš,repráky,monitor ­(individuální věci..­), to si každý vyybere dle svého gusta ­(os bych tam taky nepočítal­). Na ddworld je prostě sestava, na které není co měnit­/řešit
Odpovědět0  0
SataN XerxeS (31) | 26.5.200610:59
no cekal bych ve 40000 limitu pouzitou nejakou opravdu high end grafiku....treba X1900XT ...a koukam kde nic tu nic
Odpovědět0  0
radekhulan (150) | 26.5.200610:48
" Dnes se dere pomalu na scénu dokonce Quad­-SLI ­(čtyři grafické čipy v počítači­), to je ale dle mého názoru úplná zbytečnost.­" ­-­- pro lidi s 24­" monitory bude QuadSLI požehnání z nebes :­-­))
Odpovědět0  0
Milan Rybak | 8.6.200619:37
Četl jste článek dost povrchně ;­-­)
Autor správně poznamenává, že je lepší jeden výkonnější VGA než dva VGA v režimu SLI ­(nebo CrossFire­) v jednom MB. Takže na co 4 VGA??
Monitor 24­" naprosto a s přehledem ­(a ještě s velkou rezervou výkonu­) zvládne obsloužit každý jeden VGA z low­-endu, k tomu není třeba více VGA :­-­)­)
Odpovědět0  0
ljelinek | 26.5.200610:36
Jen bych se chtel zeptat ­- je 380 W dostatecne? ­(vim, cislo 380 jeste nic neznamena, ale presto­).
Odpovědět0  0
wector (38) | 26.5.200610:10
Velmi špatný výběr, obzvláště do 20 a 30 tisíc. Doporučuju zkusit a zařadit do výběru case od GMC ­( http:­/­/www.hardware.cz­/shop.php?sekce=379&menu= ­) ­- oproti EC úplně někde jinde a navíc mnohdy ještě levnější.
Odpovědět0  0
snajprik | 26.5.20066:41
Inak pekne zostavy ale v hig­-end Intel Pentium 4 3,2GHz ? to si snať delaš prdel :­) nič v zlom ale ten by som nedal ani do low­-endu a hlavne keď intel ma PDXXX lacné, výkonne a hlavne dvojjadrové a ešte do hig­-endu dávať 17­"LCD ? taký 20­"LCD by vyzeral lepšie alebo 2x19­"LCD
Odpovědět0  0
Autor | 26.5.200610:02
Hned v hlavicce tabulky je napsano, sestavy s jednojadrovym procesorem a s dvoujadrovym procesorem. Nejaky jednojadrovy procesor jsem do single­-core sestavy proste vybrat musel, je jim prave 3.2GHz Pentium. Samozrejme, nyni je otazkou, zda je vyhodnejsi single nebo dual­-core.
Co se tyce LCD, mate pravdu, v high­-endu by to chtelo trochu vetsi, priste ­(mozna to upravim uz pro tento mesic­) se tam objevi minimalne 19­" LCD.
Odpovědět0  0
CRYSIS (72) | 26.5.200613:56
Ty ses hnup ani do low­-endu.....vzdyt to je stredni mainstream.
Odpovědět0  0
amoondre (88) | 26.5.20062:31
tento procesor rozhodne nestoji cez 7000 s DPH ;­-)
Odpovědět0  0
Autor | 26.5.20069:54
Ja vidim v tabulce hodnotu 5632KC s DPH. Jestli je hodnota 7000Kc nekde v textu, tak mi reknete.
Odpovědět0  0
Autor | 26.5.200610:04
Uz jsem nasel to, co myslite. Je to v tabulce z minuleho mesice, kterou jsem zapomnel smazat. Az se dostanu domu, hned tabulku smaznu. Pro tento mesic je platna tabulka s procesorem D930.
Odpovědět0  0
amoondre (88) | 26.5.200617:40
treba prerobit cely ten stlpec, pretoze s tou cenou nad 7000 kalkulujete aj pri konecnej cene celej zostavy
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.