reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
22.9.2005, Milan Šurkala, článek
Jednoho dne zjistíte, že vaše mašina už není to, co bývala, a je nutno ji vylepšit, nebo rovnou vyměnit. Máte-li tento problém, snad vám pomůže náš cenový přehled komponent s jejich stručným popisem. Najdete zde i vzorové sestavy pro 3 cenové kategorie.
semian | 22.10.200512:25
Ahoj
Zacatkem pristiho roku ­(tj.3 mesic­) planuju kupit nove PC urcene vyhradne na 3D, 2D+video editaci ­(zadne hry!!!­) a uz tedka se koukam po komponetech a popravde se nemuzu rozhodnout do ceho jit ­(AMD 64 X2­/Intel Pentium D­) ­- ­(kolem 10.000 bez DPH­).
Predevsim kladu duraz na 1.spolehlivost 2.zivotnost 3.vykon 4.netaktovat!!!
Pro dvoujadrovy procesor sem se rozhod pro moznost regulovni pracovniho toku tj.1jadro=render,2 jadro=jina aplikace.
CPU favoriti = Intel Pentium D 840 a AMD Athlon 64 X2 3800+ kde pocitam s poklesem ceny D 840 s nastupem extreme edition.
Dalsi problem my dela vyber vhodne grafiky ­(kolem 6.000 bez DPH­)
Grafické karty ­\ PCI­-E favoriti=HP NVIDIA Quadro FX540 128MB PCI­-E
Sapphire Atlantis ATI Radeon X800 GTO Ultimate 256MB, PCI­-E
Sapphire Atlantis ATI Radeon X800 GTO Fireblade 256MB, PCI­-E
GigaByte MAYA GV­-3D1 128MB, PCI­-E
ale ty posledni 3 se tezko schani mozna vubec tak nevim
Tak my prosim pomuzte s konfiguraci.
Tymto prispevkem se obracim pouze na skusene uzivatele v teto oblasti a odborniky.
Nejsem zastancem ani AMD ani Intelu.
Odpovědět0  0
mandus | 22.10.200513:15
Tak s grafikou ti neporadim...ale podle zkusenosti..urcite intel... nas grafik v praci presel na intel a nemuze si to vynachvalit oproti AMD..SPOLEHLIVOST a VYKON ­(zivotnost fak nevim...ale myslim ze bude fungovat dyl nez bude pouzivan :­-­) to plati asi pro celou sestavu­)
/­/ zkus mrknout proc treba na http:­/­/hulan.cz­/blog ­/­/
/­/s grafickou kartou ti ale neporadim
Odpovědět0  0
clovek1 | 14.10.200520:06
SLI rozhodne nedoporucujem. Totiz pri cene 10­-12.000 Kc co je nieco cez 13.000 Skk je to aj tak nerealizovatelne.
okrem toho jedna high­-end karta je lepsia ako dve slabe SLI. cenovo aj funkciami, nove karty okrem rychlsoti maju vzdy aj nejake nove vylepsenie kvality.
Podla mna ak aj v buducnosti staru predas, tak novu kupis lacnejsie ako keyb si mal dokupovat druhu ­(a musi byt asi uplne rovnaka­) kartu.
Dnes maju SLI karty rozne obmedzenie ako napr. neda sa pracovat na bysokych rozliseniach, nefunguje vsetky druhy antoaliasingu atd.
A to neposminam, ze aj tak je SLI kombonacia asi len o 20% rychlejsia nez jedna karta ale o 100% drahsia
Odpovědět0  0
Fast | 14.10.200513:51
Chtěl bych poradit co si pořídit. Mám obstarožní PIII@1GHz, desku ani nevim, ale taktovat to nejde... :­-­( Pamětí mám 3x128MB, ATI 9100 128MB Saphhire, 80GB HDD, starej case, int. zvukovku. Chtěl bych něco, do čeho příští rok koupim ­"něco­" za 3.000,­- a sestavu to opet ozivi a budu moct hrat i nejnovejsi hry, i kdyz ne v nejlepsi kvalite ­(chci hrat hry, ne obdivovat obrazky ;­-­)­) Budget idealne +­-10000­-12000. Libi se mi spis ati a AMD, ale ucel sveti prostredky. Poradite?
Odpovědět0  0
clovek1 | 14.10.200519:00
Na zvysenie vykonu treba nove:
-zakladnu dossku
-procesor
-pamate
-graficku kartu
Momentalne sa procesory vyvijaju najpomalsie asi za 30r, napr. moj P4 3.0 mam uz vyse tri roky, predtym som kazde 2r kupoval nieco cca. 2 rychlejsie ako predtym. Do uvedenie hier optimalizovanych na 2 jadra je asi najvuhodnejsie kupit nejaky AMD 64 procesor.
k tomu ­"nejaku­" dosku, asi nie DFI ked to ma byt lacne ... Kvoli vykonu asi daku s nForce4 chipsetom, ale pri MAD v tom mozno ani nie taky rozdiel. v pretaktovatelnosti dosky uz asi ano. Mozno aj tie nove ATI chipsety by mohli byt zaujiamve, hlavne aby to malo PCI­-Express zbernicu kvoli upgradu v buducnosti.
najdolezitejsie na hry v dnesnej dobeje podla mna graficka karta. Nieco okolo Nvidia 6600GT by mohlo byt unosne.
pamati dnes staci vacsinou 512 MB. pamat sa da velmi jednoducho rozsirit dokupenim novej, pokila su este volne sloty v doske. grafiku ale treba kupit novu.
vseobecne plati zasada, ze by sa malo upgradovat ked je rozdiel medzi vykonom noveho a stareho aspon 100%. do 20% si to clovek nevsimne ludskymi zmyslami a nema to prakticky zmysel.

ak sa hras akcne hry s 3D zvukom, tak by pomohlo nejake SB Audigy.
Odpovědět0  0
dodo666 (8) | 14.10.200519:55
Jednoznacne socket 939 s nForce 4 ultra, AMD ATHLON 64 3000+*­/alebo lepsie­/,
najaka ta 6600GT­/MSI,ASUS,a pod.­/ a daj 2x512 DDR400 ­/kvoli :dvojkanalovemu pamatovemu radicu­/,Nezabudaj na aspon 400W zdroj,,,A porozmyslaj aj nad moznostou SLI,zacina to byt uz cenovo v pohode,a druhu kartu mozes kupit poznejsie,len pri tom rieseni treba fakt dobry zdroj.
Odpovědět0  0
Mr. Kvička (1) | 12.10.200517:46
Myslíte, že je lepší si pořídit Prescott, nebo Athlon 64 ­(s jádrem Venice, nebo San Diego­) ? ? ? V případě, že porovnávám nejlepší s nejlepším atd.
Odpovědět0  0
clovek1 | 12.10.200518:33
Prescott ako Pentium4 bude viac hriat, bude asi lepsi na spracovanie obrazu a zvuku kvoli hyperthreadingu. na vsetko ostatne vratane hier bude lepsi asi AMD 64. novsie jadro asi bude lepsie, resp to vyrabanme novsou technologiu ­(90nm­). ktore z tych dvoch to je z hlavy neviem.
odporucam pozriet www.anandtech.com kvoli serioznym recenziam
Odpovědět0  0
rookie@pobox.sk | 28.9.200515:18
Zdar, trochu po funuse, ale az teraz som sa k tomu dostal:­)
Dakujem autorovi za clanok, ktory odviedol kus dobrej prace v tomto zmysle, ze som mohol konfrontovat svoje nazory o PC zostavach. To, ze s niektorymi vecami nesuhlasim, neznamena, ze zacnem nadavat autorovi do debilov a pod. Skor sa skusim na vec pozriet z ineho uhlu, preco autor riesil ulohu typu ­" aj koza cela, aj vlk syty­" prave tymto sposobom. A odrazu cela vec nemusi byt az taka jednoznacna, ako by sa zdala na prvy pohlad. Ak aj urobil autor chybu, staci na to v diskusii upozornit, a nie si arogatnym sposobom dokazovat svoju ­"hardwarovu nadradenost­". A preto vyzyvam tych, co sa citia hardwarovymi guruami, aby na sebe zapracovali a stali sa skutocnymi majstrami aj vo vztahu k ludom, nie len k technike. Pretoze skutocny majster si nepotrebuje nic dokazovat, neposudzuje, neodsuzuje, pokorne a trpezlivo vysvetluje inym, v com je sila jeho cesty ­(riesenia­). Poculi ste slovo inzinierovo:­)

P.S. Autorovi clanku drzim palce, aby to nevzdal, a nedal sa znechutit. Aby odpustil tym prispievatelom, ktori su momentalne ovladani egom a negativnymi emociami. ­(lebo aj tí sa raz z toho dostanu, a snad este v tomto zivote)
Odpovědět0  0
DaveC (12) | 24.9.200517:44
Kua su debil,zapomel sem rict ze je to upgrade na socket 939 a tak grafika do AGP.Dik
Odpovědět0  0
DaveC (12) | 24.9.200517:31
Zdravim, potreboval bych poradit nedavno sem udelal upgrade pocitace z AMD Athlon 1700+,MSI KT3 ultra2, 512Mb 333 Mhz Ram,HDD WD 55.2 GB,Prolink Geforce FX 5500 na AMD 64 3200+­(Winchester­),K8T Neo2,2x256Mb 400Mhz a grafika a disk mi zustali,celkem sem do toho upgradu dal 6000Kc + prodej stare zakl. desky,procesoru a ramek.Do budoucna bych chtel koupit nejakou grafiku i kdyz do te doby prijdou novejsi chtel bych se zeptat jestli by melo cenu jit do 6600­/GT a nebo rovnou do 6800 z hlediska vykonu do budoucna­(nove hry co prijdou­)?..............Protoze se mi stalo ze sem vymenil svoji GF2 GTS za FX5500 a doufal ze aspon rok budu moci hrat hry v rozliseni 1024x748,ale omyl par tydnu na to vysel Doom3 a uz jenom 800x600 o FarCry radsi nemluvim a Half Life2 sem radsi nehral,tak nehci slapnout znovu vedle. Thanks za odpoved
Odpovědět0  0
clovek1 | 10.10.200518:09
No grafika asi nikdy nebude prilis silna. mne na ATI X800Pro­(P4 3.0GHz, 1GB ram­) taky Battlefield2 ide na medium detail, aj to sa mi zda dost pomale niekedy. odporucal by som pozriet niekde na webe vyhodnitenie vykon­/cena. miunle som sa velmi divil, ked z toho vyslo najlepsie nejake GeForce6800 !
ono ale teraz vyjdu nove grafiky a neskor aj stredna trieda ­(ati X1000­). podla mna sa uz tie spickove karty minulej generacie 6800ultra a X800XT neoplatia. nove za podobnu cenu budu mat lepsie vykony. a takisto sa neoplatia tie uplne najrychlejsie ani tie uplne najpomalsie karty. na rychlych clovek prilis vela zaplati za malu zmenu vykonu. na pomalych zase s usetrenymi peniazmi prilis straca vykon ­(karta o 20% lacnejsia a o 50% pomalsia)
Odpovědět0  0
kwoky | 23.9.200518:06
Předem chci naznačit, že jsem sekci 30 a 40 tisic necetl. Presto je pro mne clanek velkym prinosem ­(a autorovi skladam obdiv­). Pokousim se vejit do 12000 bez OS, monitoru, optickych mechanik a mysi+klavesnice. Myslim, ze v tomto segmentu jsem zmenil nazor na koupi graficke karty ­(puvodne jsem planoval X300, ale beru X550­). Cely clanek pak vlastne jen kopiroval to, co jsem si zjistil na desitkach ruznych for. Mam vsak jednu otazku... Jaky ma pro me ­(netaktovace­) vyznam deska od DFI. Jako mnohem lepsi se mi jevi Gigabyte GA­-K8NE ­- nForce4 4X : [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] Navic je o 500 levnejsi. Rad bych znal vas nazor. Diky
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4567) | 23.9.200518:19
Samozrejme, pokud netaktujete, deska DFI pro vas nema vyznam. Urcite usetrete a kupte si vami navrhovanou desku Gigabyte. Je to taktez velmi dobry vyrobce a 500Kc k dobru se take hodi. Navic, pokud o taktovani prece jen zacnete uvazovat, pujde to i na desce Gigabyte, mozna nedosahnete tak skvelych vysledku, ale melo by to bohate stacit.
Odpovědět0  0
baldrych (1) | 23.9.200516:06
vůbec se zde neobjevuje deska MSI K8N Neo4 ­- FI ­(nForce4 Ultra­)
Nemáte s ní někdo zkušenost ???
Jinak článek se vynikající ­- je přesně určen pro lidi, kteří se v tomto odvětví vůbec nevyznají ­- není pro zkušené borce, kterým to přijde ­"ulítlý­".
Odpovědět0  0
melias76 | 23.9.200514:39
Pánové, myslím že technik a tiež firma vyriešili danú reklamáciu absolútne fantasticky. Máte môj nehynúci obdiv, ja by som asi zinkfartoval pri takomto BFU. Odkedy môžu robiť BFU zásahy do hardwaru? Nech niekto, kto tomu nerozumie skúsi rozobrať mixér a zanesie ho na reklamáciu do Tesca :­)­) potom uvidí prístup k zákazníkovi....
Odpovědět0  0
kuges (5) | 22.9.200520:43
jeste si rejpnu

"Nicméně dnešní vydání se více zaměřuje na volbu vskutku ideálního počítače za dané peníze, z toho důvodu jsem úplně vypustil AGP karty, které sice nabízí slušný výkon, nicméně jsou v případě nové sestavy již značně neperspektivní­"

asus AX300SE je teda perspektivni jak pr..l,vyhazovat agp je desiva chyba , zvlast u komplu do 20 litru vcetne monitoru
nekde hore v diskusi jsem cetl , ze autor je blazen, musim se pripojit
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4567) | 22.9.200520:53
Ja tvrdil, ze Radeon X300SE je perspektivni? Kde? Prosim vas, co jste to cetl za clanek?
Rikam, ze PCIe sbernice je perspektivni. Tot vse. A u pocitace za 15000Kc se nekde setrit musi a dovolim si rict, ze integrovana grafika chipsetu Radeon Xpress na tom neni az tak spatne. Jiste, na hrani to neni vubec idealni, spis do kanclu, ale od pocitace za 15000Kc snad nebudete cekat zazraky. A ponevadz mate PCIe, muzete upgradovat. Davat tam integrovanou grafiku Intelu GMA950, pak bych vase vytky chapal.
Schvalne zkuste navrhnout sestavu do 15000Kc vcetne monitoru a deskou ktera bude mit volny PCIe slot. Jsem na vas vysledek nesmirne zvedav. A nezapomente na zdroj, bednu, klavesnici, mys a reprobedny. Ono se to zda byt prilis jednoduche, ale tyto polozky vam pridaji cca 1500Kc a hned je po srande.
Odpovědět0  0
kuges (5) | 22.9.200521:28
ale proc delat pc bez AGP ? kdyz je na trhu spousta cenove vyhodnych grafik do AGP slotu.
jsou sice kvuli mustku o par stovek drazsi , ale rozdil u PCIe desek a AGP desek v nejnizsich cenovych relaci a jeste relativne prumerne vybavenych , je vetší
dokud tu budou AGP verze 6800 a X8x0 ,tak je tu pci relativne na houby
Odpovědět0  0
rja73 (78) | 23.9.20058:08
Taky se pridam. AGP bych v nejlevnejsich sestavach takto nezavrhoval. Vzdycky muzu vymenit R9600Pro ­(coz je stale slusna GK s velmi nizkou spotrebou­) za X800pro, X800xl nebo GF6800, GF6800gt, ktere jsou dokonce nativne koncipovany pro AGP, takze jsou vetsinou i levnejsi nez pro PCIe. Az bude vyrazne vetsi vykonnostni rozdil mezi AGP a PCIe, nemam namitek, ale v soucasnosti me to prijde jen jako reseni pro reseni. Proste, Intel zase nevedel co roupama delat.
Odpovědět0  0
obchod@spk.sk | 22.9.200520:32
Dovoli by som si prirovnať MSI k ECS ­- sú to v podstate rovnake shity. Ja mám s MSI katastrofalne skúsenosti ­- asi v 50 predanych PC som musel menit kondiky !!!! ­- shitaci dali 20 kg zbytočných vecí a šetrili na kondíkoch. MSI sú podpriemerné dosky s 20 kg zbytočných CD a roznych ........ín. Super dosky robí napr. Intel ­- sice dávajú k doske iba káble a nálepku ale v živote sa nikto nesťažoval a PC už bežia aj 5 rokov. Chcel by som ešte poznamenať, že v našich končinách sa zabúda na veľmi kvalitného výrobcu dosiek a to je Aopen ­- hold škoda ­- sú to fakt veľmi kvalitné dosky. Este k Borecekovi ­- kúp si kvalitný monitor k takej zostave ­- určite nie BENQ. Dobré sú Samsung, IIYAMA, NEC, EIZO
Odpovědět0  0
qp | 23.9.20058:04
Plne s tebou souhlasim, desky MSI prodava vzhled krabice a dobre recenze jenze v praktickem provozu je to horsi ­- jsou velice casto nestabilni, obcas maji sve dny kdy nejedeou a pak najednou se rozjedou atd. Navic kdyz ji clovek reklamuje tak i ty reklamace byvaji horsi a delsi... Proste msi nebrat. asus, gigabyte bezproblemove desky samozrejme i tam se obcas najde nejaka spatna ale neni to tak strasne jak s msi....
Odpovědět0  0
Miko | 23.9.20058:25
kondíky jsou xlet stará záležitost, dnes MSI používá jedny z nejlepších co jsou na trhu.
Odpovědět0  0
BORECEK | 23.9.200512:28
Ja mel vzdycky desky od MSI a nemel jsem s nima zadny problem, je to velmi subjektivni takto ty desky zavrhovat. Dnes je rozdil mezi vyrobci desek v kvalite tak minimalni, ze takto odsuzovat jednoho vyrobce mi prijde nesmyslne.

Co se tyka Tve rady k vyberu monitoru, BenQ pouziva do svych monitoru panely Samsung, ty same ktere Samsung montuje do svych monitoru. OPET TVOJE RADA JE K NICEMU, POUZE ODSUZUJES VYROBCE JAKO TAKOVEHO. Musel by jsi napsat konkretni modely a ne jenom, ze tyto vyrobci delaji dobre monitory. A to nemluvim o rozdilech v cenach.
Odpovědět0  0
jzk | 23.9.200515:29
No já mám z roku 2000 desku MSI BX Master ­(čispet Intel 440BX, Celeron 466­) a dodnes ­(tedy 5 let­) mi jede a bez nejmenšího problému, tedy stejně jako tobě ty tvoje desky Intel, které jsem si mohl tenkrát také koupit ale stály zhruba 2­-3x tolik co tohle MSI.
Řekneš že mám vyjímečně dobrej kus a že je to jen náhoda ? Budiž, nicméně já jsem dlouholetý spokojený uživatel a zastánce výrobků MSI.
Odpovědět0  0
Peter_cz | 25.9.20059:59
Ano, ale procento reklamaci u desek od MSI a Intelu bude asi trochu jine. Taky jsem kdysi delal nejake pc s ECS deskou a take bezi uz nekolik let.... K MSI. Nepouzivam je, nemam potrebu. Netvrdim ze jsou spatne nebo dobre, ale kamarad mel s nimi taky dost spatnou zkusenost, 20 stejnych PC, do pul roku 10 desek MSI reklamoval. Nepripada mi to jako kvalitni desky od kvalitniho vyrobce.... Srovnavat desky MSI a Intel mi prijde jako srovnavat treba skodu fabia a mercedes E xxx. Obe jezdi.... Ke Gigabyte jak nekdo psal... No Gigabyte zaujme vybavenim a cenou, rozhodne to ale se stabilitou u nekterych desek neprehani. Jednoho pak omrzi neustale cekat na novy bios a doufat, ze tenhle SNAD uz ten problem s BSOD vyresi.... Mam jednu z nejdrazsich desek od Gigabyte­(GA­-K8NXP­-9­) a muzu vrele NEdoporucit. Za ty prachy 5+­- bych jim to nejradeji vratil. Problemovejsi desku od GB jsem zatim nemel. Vetsina tech levnych jede bez vetsich problemu. No o tom bych mohl psat do aleluja, takze se jdu venovat radeji praci...
Odpovědět0  0
kuges (5) | 22.9.200520:31
v pohode clanek , autor si dal praci
nejak si nemuzu pomoct , ale u pc do 15000 jsem se musel zasmat
dat Semprom64 2500+ za 1628 do desky K8N NEO3 za 2124,­- ?
2800+ do DFI Nf4 4x za 2717 ?
lowend patri do low­-endu, do desky neco pres +­-1300, snad kvuli taktovani ,komu ale pomuze par set rating point,kdyz bude parit na low­-end grafice
s komponentama typu Logitech RX300 Premium Optimal Mouse za 391,­- se fakt pc do 15000 poskladat neda
muhehe , tedka jsem docetl ten supr kompl za 4157­(44180­)
teda dat kombinaci 64 x2 3800+ za 11 a pul litru v kombinaci s X800GT 256 PCIe, no to snad muze vymyslet jedine blazen,
ale kamenujte me , dualcore a mutli task je potreba prece... ale clovek , co tohle vyzaduje­/pouziva jednak do takovejchle prehledu necumi, jednak uy to ma v praci a jednak to nefinancuje ze svejch penez, aspon teda vetsinou...
uvodni povidani o celeronu 466 s Titanem me taky pobavilo , krizenim ­"relativniho low­-end a high­-end­" autora zjevne bavilo jiz drive....
tim nemyslim ze je X800GT je low­-end , ale rozhodne to není high­-end, natozpak top­-end jako X2 3800+
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4567) | 22.9.200520:44
Dobry den, mohl bych vas o neco pozadat. Priste, az zacnete psat kritiku, mohl byste si nejprve kritizovanou vec precist? Prosim.
Najdete mi desku pro Socket 754 s PCIe slotem ­(to byla proste podminka!!!, jinak by to samozrejme slo o neco levneji­) za 1300Kc. Az najdete takovou, ktera se u nas v CR hojne prodava ­(je aspon v nekolika obchodech­), dejte mi vedet, mile rad ji tam pridam.
Ja nevim jak vy, ale ja u kompu do 15000Kc vidim mys Microsoft za 278Kc.
A kdyby jste si precetl komentar k dual­-core sestavam, tak byste take mozna pochopil. Strop byl 40000Kc, do ktereho jsem se musel vejit, a stejne nevesel. A tak jsem nekde ubral. A abych neubiral blbe, dal jsem tam Radeon X800GT, ktery je levny, ale ma predpoklady k velmi dobremu pretaktovani a naslednemu high­-end vykonu ­(nebo alespon skoro­). Je tam take napsano, ze je to pouze z nouze ­(strop 40000Kc­), ze clovek, ktery sklada dual­-core komp si uz priplati treba ty tri tisice a koupi si X800XL, coz take doporucuju.
Takze si to pro priste prosim prectete, nez zacnete psat nesmysly. Vse je tam zduvodnene, aby k podobnym omylum nedochazelo a vzdy se nekdo najde. Opravnenou kritiku si velmi rad poslechnu a snazim se ji do dalsiho vydani ridit, ale dnes se ji jaksi nedostava.
Odpovědět0  0
Bobek | 25.9.200512:09
Musím se zastat autora, levný procesor do ne­-až­-tak­-levné desky není nesmysl. Kupovat levné desky se prostě nevyplácí ­(mám s tím dlouholeté zkušenosti­). Teké jsme dělali ECS, chvíli MSI ­(a s těmi máme opravdu špatné zkušenosti, asi 30% se vrátilo­)... dnes už takřka výlučně Gigabyte, Intel. A to i do levných sestav ­- poslední 16kKč s monitorem, 2500+, Gigabyte K8NE ­(nF4 4x, s754­), 512MB, 160GB SATA, GF6200TC, DVD­/RW, Creative P380 2.1, Hyundai Q770 a nějaká ta bižuterie...
Odpovědět0  0
NoName | 22.9.200520:24
Mno, nedavno sem stavel nasledujici ­(bez monitoru a klavesnice­). Takhle si predstavuju sestavu do 20k ­(ceny jsou vcetne DPH­). Tichej a vykonnej komp, kterej zvladne vetsinu dnesnich her ...

Gigabyte GA­-K8NE CzC 2088
AMD Sempron 64 2500+ BOX CzC 1617
Sapphire X700 PRO CzC 3674
Hitachi Deskstar 7K80 CzC 1703
Corsair 512MB DDR 400MHz CL2.5 CzC 1565
LG SuperMulti GSA­-4165B Softcom 1309
EuroCase ML5440 350W CzC 1148
A4Tech WOP­-35 Softcom 218
Primecooler HC III+ ­(12cm fan­) Alz 615


Celkem 13937
Odpovědět0  0
r00t (3) | 23.9.20053:40
az na ten procak, 2800+ stoji 2080,­- s dph, tech 460 bych si priplatil.

no ja stavel minulej tyden tohle. kamos chtel neco levnyho na hry.

MSI K8N Neo3­-F, s754, nForce4­-4X, FSB800HT,PCIE + AGR 2 053,94
RAM 512MB DDR PC3500 433MHz originál KINGMAX ­- 1 339,94
AMD Sempron 64 2800+ ­(1,6 GHz, 256kB, Palermo­) soc. 754, BOX ­- 2 088,45
MSI NX6600GT­-TD128E, PCI­-Express 128MB DDR, TVout, DVI ­- 4 610,06
WD WD800JD 80GB­/7200rpm, SATA­/150, 8MB ­- 1 650,53
Benq DVD±R­/±RW, DVD+R, DL 8x, DW1640, int. bulk ­- 1 184,05
KME case Miditower CX­-7862 ATX 350W P4 ­- 829,43


13 756,­-

ceny s dph
Odpovědět0  0
NoName | 23.9.20058:12
Pekne...

Ale 1­) S deskama MSI mam ty nejhorsi zkusenosti
2­) Tech 200MHz navic na prociku moc nepoznas ...
3­) GT je dobra volba. Mozna by se tam dalo soupnout i HIS X800GT
4­) Boxovanej chladic je peknej Voser. Vydává zvuk, jak kdyz leti Vosa
5­) Ma to KMEcko tichej zdroj s 12cm vetrakem ?
Odpovědět0  0
r00t (3) | 25.9.20051:17
k tomu mohu rict tohle:

1­) s MSI nemam horsi skusenosti nez s jinymi v teto kategorii a byla nejlevnejsi z desek s nforce4­-4x.
2­) me se zda i 2800+ malo, ale je to levna sestava a tu grafiku musi taky neco nakrmit. nehlede na to, ze bylo pocitano s taktovanim a 2500+ ma az moc nizky nasobic.
3­) v tomto bodu s tebou souhlasim, ale musela by to byt 256MB verze, ktera ma rychlejsi pameti ­(rozdil oproti 6600GT by byl cca 400Kc navic­). jinak oproti 128MB verzi ma porad 6600GT navrch. kamos je taky, tak trochu nvidiak :­)
4­)za lepsi chladic by, to bylo take nejmene 400,­- navic ­(radeji bys je investoval do chladice a zvolil pomalejsi procesor, pokud by te limitovaly penize?­)
5­) priznam se, ze to byla jedna z nejlevnejsich co byla v ceniku :­) takze o tom, ze to je z nouze se prit nebudu :­)

btw: psal jsem, ze to bylo na hry, to byl hlavni pozadavek, co nejvyssi vykon do 14.000,­- s DPH. monitor mel.
Odpovědět0  0
rja73 (78) | 22.9.200519:39
Ze nejdou taktovat procesory Athlon64 na socket 754??? Mam 3400+ a dostanu ho bez zvyseni napeti na 2,64GHz na Gigabyte K8NSPro nForce3! To pak udela Super pi 2M za 81s a na to jinak potrebujete A64 3800+ na s939. Jo a teplotu mam pri zatizeni 48C v nevetrane skrini, ale s Arctic Cooling Freezerem 64.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4567) | 22.9.200520:04
Mel jste stesti na dobry kus. Obycejne tyto procesory konci na 2,5GHz. Ovsem i tato frekvence je velmi dobra. Mate pravdu, ze s tim pretaktovanim to neni zas tak spatne, to pouze prvni kusy mely zacarovanou hranici 2,35GHz pres kterou se v naproste vetsine pripadu nedostaly.
Odpovědět0  0
Pe Ell (20) | 22.9.200517:29
je videt ze ses na tom celkem nadrel ale...

jedinou chybou kterou podle me delas je ­"shrnuti­". proste se snazis vytvorit co nejlepsi komp vhodny ke vsemu a to jak dobre chapes je nesmysl. pokud budu parit hry dam si vic ram alepsi grafarnu, pokud budu prevazne hledet na filmy a poslouchat hudbu koupim velkej monitor dobrou zvukovku a repracky a na ostatnim uberu, pokud budu prevazne strihat video..........proste bych ve shrnuti vytvoril dejme tomu ctyri ruzne pocitace urcene prevazne na ruzne veci. ­-­-­-­- nebo si snad myslis ze nekdo kdo nehraje hry vyuzije x800???

dalsi vec je ve shrnuti mas napr u sestav 40000 zakladni desky asus sli ale mas v sestave jen jednu grafickou kartu ­(ktera sli navic ani nepodporuje­). to vubec nemluvim o tom ze dfi nebo abit sou o kus lepsi a v teto cenove kategorii vhodnejsi.

nebo napr u sestavy za 30000 davas venice 3000+ proc za stejnou cenu nedas opteron 144 ?? je to to same ma to navic 0,5mb cache­( a da se lip taktovat­)??

a ten 15­" lcd u sestavy za 30k jsi nemyslel vazne ze ne!!

a tak bych mohl pokracovat ­- nechtel by jsi to shrnuti obcas probrat s Panem Orlem a Kabátem???

p.s. Co takhle soutez o to kdo navrhne nejlepsi pc v urcite cenove hladine???
Odpovědět0  0
BORECEK | 22.9.200514:36
Uz skoro pres rok uvazuji o koupi noveho compu a tak po precteni spousty recenzi pokud bych kupoval nyni vypadala by mi moje sestava nasledovne ­(velmi se snazim aby byla co nejlevnejsi, ale zaroven vykonna a ticha­)­(chci mit univerzalni comp na hry, internet, upravovani videa, praci se zvukem­):
AMD Athlon 64 3000+ Venice BOX, 939 ­- 4653,­-
Arctic Cooling Silencer 64 Ultra TC ­- 412,­-
DFI nF4 Ultra Infinity ­- nForce4 Ultra ­- 3134,­-
Kingston DIMM 1024MB DDR 400MHz Dual Channel Kit CL2 ­- 4725,­-
Leadtek WinFast PX6600GT TDH, 128 MB DDR3 ­- 4700,­-
Western Digital Caviar XL WD2000JS ­- 200GB SATA II ­- 2817,­-
Arctic Silentium T1 ­- Middletower 350W ­- 2856,­-
Neuvazuji vypalovacku, zvukovku, klavesnici, mys a repraky, protoze je uz mam.
Celkem cca 23300,­-

Autor do recenze mohl take zaradit 19­'­' LCD monitory, myslim, ze kategorie do 40000,­- by si je urcite zaslouzila.
Moje volba LCD 19­'­':
Benq FP937s+ Silver­/Black ­- LCD 19­" 8ms 700:1 300cd­/m2 ­- 9687,­-

Celkem i s monitorem vc DPH: cca 33000,­-

Vsechny ceny jsou z czechcomputer.cz. Jinak clanek bych chtel pochvalit, je na nem videt strasne prace. Myslim, ze muze spouste lidem pomoct zorientovat se.
Odpovědět0  0
dd@dd.cz | 22.9.200516:41
Ahoj,
IMHO celkem dobra sestava ­- ale bacha na ten monitor ­- rozhodne na univerzalni komp, ktery popisujes se nehodi LCD typu TFT ­(ten se hodi pouze na kancelar­). Fotky a video zapomen na obyc TFT. Bud si priplat na PVA II monitor ­(nedavno tu vysla recenze skveleho Siemenes, typ uz z hlavy nevim­), nebo radeji kup normal CRT ­- podle penez.

Mozna, ze mi verit nebudes, je spousta lidi, co si koupilo TFT a rika, jak je to super, ale kdo primo porovnal TFT a PVA, tak ten vi, ze priplatit se v tomto pripade vyplati.
Odpovědět0  0
paja666 (128) | 22.9.200522:37
Mam pocit, ze si pletes TFT a TN :­-)
Odpovědět0  0
BORECEK | 23.9.200512:05
Je jasny, ze monitory s PVA=MVA panelama jsou o krok dale, ale take jsou bohuzel o krok dale cenove. Dva paradni monitory s touto technologii, ktery ziskali super ohodnoceni v testech ­(napr. jeden tady na SHW a ten druhy na behardware.com­) a jsou k dostani u nas:

19­" LCD FUJITSU­-SIEMENS P19­-2 1000:1, 280cd­/m2, 13ms, DVI, repro, otočny ­- 14992,­-

ViewSonic MT LCD 19 VP191s 800:1 250cd­/m2 Pivot DVI­-D Silver ­(8ms­) ­- 16639,­-

Ted jde ale o to, jestli tech pet tisic navic ­(oproti BenQ FP937s+­) stoji opravdu za to. Tot otazka.
Odpovědět0  0
john.don | 22.9.200516:49
Hele.

Ač nejsem fan­-ATI­-k tak bych volil kartu X800GTO s 12pipelajnama za 5000 s DPH.
Nebo 6800LE za 4500 bez. s možností odemčení na 12pipelajn.

V současné době to je zřejmě TO nejlepší co se dá ve střední třídě sehnat.
Odpovědět0  0
Devilek (24) | 22.9.200516:58
jo ATI X800GT se da..ja ted koupil..samo ze od gigabyte GF6600GT za 4223 s DPH a nasel sem tam i supr orig hru..=­) radeon jaksi nemaji na sklade takze GF je jistota..=)
Odpovědět0  0
john.don | 22.9.200518:57
Nojo. K čemu je že ATI umí vymyslet stejně slušný grafiky jako Nvidia.
Když je neumějí vyrobit...... X1800....

A když je umějí vyrobit, tak se blbě shání. X800GT ­/ X800GTO

Nic proti ATI, ale na tom by hoši z Kanady­( s naší vydatnou posilou z řad menšinového obyvatelstva­), měli fakt máknout.
Odpovědět0  0
Devilek (24) | 22.9.200516:52
jo ted sem koupil neco podobneho..akorat desku od gigabyte za 4500..=­)..jinak zkus alzasoft..mozna vyjde levnejc a mozna kdyz hodis toho opterona tak to neni zas tak moc penizku navic..=­) ten TFT je nic moc..sorry takovy bych si fakt nekoupil..ale na to uz mas jinou reakci od nekoho jineho..=)
Odpovědět0  0
john.don | 22.9.200516:56
Jojo. Já jsem teda čistokrevnej ASUSanatik ale Gigabyte jsou taky FAKT dobrý.
V době kdy ABIT přesouvá část výroby k ECS :­)

Se snad dá už věřit jen INTELU­(Dell­), ASUSu a GIGABYTE.
(+výrobcům jako je Tyan, Tyger a spol. které není pro běžné smrtelníky)
Odpovědět0  0
Jiří Mrázek (89) | 22.9.200517:38
Mozna bych tam hodil Optreona a HDD od Seagatu.... a co LCD... bych se jeste rozmyslel proctet clanky ­(tady vysel nejakej mega test tam dopadl good nejakej SIEMENS­) diskuze atp.
Odpovědět0  0
clovek1 | 10.10.200517:55
No zarazila ma doska DFI pri lacnom PC. Planujes to nejak moc pretaktovavat ?
niekde som cital o Opteronoch 100 rady, ze sa dobre pretaktovavaju.
hram zalezi podla mna viac na grafike ako na CPU v dnesnej dobe. ja mam CPU P4 3.0GHz ale grafiku ATI X800Pro a stava sa, ze to nestiha ­(pri AA­/AF alebo potom hry ako Battlefield2 pri 1280x1024­). keby som dal 4x rychlejsi procesor asi mi to pojde rovnako, ale pri 2x rychlejsej grafike asi by bol rozdiel ­(ak sa taka uz dnes vobec vyraba)
Odpovědět0  0
Devilek (24) | 22.9.200513:30
SLI režim navíc s novými ovladači podporují všechny karty GeForce 7800, 6800, 6600 a 6200 odvozené od 6600 ­(tedy s čipem NV43 a ne NV44­). SLI jde navíc použít i tak, že druhou grafiku strčíte do jakéhokoli PCIe slotu ­(třeba i do PCIe1x­). Druhá grafika tak sice bude o něco pomalejší, nicméně stále přinese výkonový nárůst.

Jak proboha jde strčit grafika pciX16 do slotu pciX1 ???????????????????????????????????????????????????????????????????????
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 22.9.200515:19
Stačí upilovat tu ­"zarážku­" na konci PCIe slotu. V době uvedení nForce4 se to dělalo u slotu PCIe x4 na deskách s nForce4 Ultra, protože čipset šel hardwarově modifikovat pro podporu SLI.
Odpovědět0  0
john.don | 22.9.200516:45
Hehe :­)

Máte samozřejmě pravdu.
Prý to jde.

Ale pokud je někdo jelito a tu desku si tím zničí,
nebo prostě má smůlu a deska mu ­(třeba časem­) odejde, tak jí těžko vyreklamuje.

Přišel k nám zákazník a měl DVD vypalovačku v pytlíku.
Rozebranou do posledního šroubku.

Do reklamačního protokolu napsal: ,,nečte některé disky, třeba diskety­"

:­))
Odpovědět0  0
john.don | 22.9.200516:53
App. při reklamaci jsme se řídili heslem náš zákazník, náš pán.

Technik mechaniku složil za 2 hodiny.
KUPODIVU JELA!!

Napsal k ní protokol o neoprávněné reklamaci:
FUNGUJE POUZE NA PODPOROVANÁ MÉDIA. CD,CD­-RW,DVD,DVD­-+R­/W
MOŽNOST ČTENÍ DISKET MOŽNÁ PŘIDÁ NOVÝ FIRMWARE.

3 hodiny technika: 900 + neoprávněná reklamace 400

:­)


Odpovědět0  0
Invin | 22.9.200516:58
Rekni mi Vasi firmu, at vim, kam se nemam nikdy obracet ;­) Protoze predem jste vedeli, ze to takhle dopadne. Vyzirkove ;)
Odpovědět0  0
john.don | 23.9.20059:35
Firma je dobrá :­)
Když je taky z části moje :­)­)

App. nebudu si tu dělat reklamu :­)

Jinak klidně přijď.
Ceny máme super. Zboží různé kvality od Intelu, ASUSU, Gigabyte až po levnější značky ECS i šhitové značky, kde je kromě boardu i hromada dalších věcí aby je někdo koupil :­)­)

Upilované desky, rozebrané mechaniky, disky přejeté autem, paměti které se záhadně zlomí ve slotu tak­-že šváby popraskaj, procesory s utrženejma nohama aby se vešli do patice té desky, monitory s uprostřed nožem vyrytým zaměřovačem, rozmlácené klávesnice a myši, napájecí šnůry okousané od psa, laserové tiskárny plné kafe, reprobedny na 220 ale Vážně nereklamujeme :­)­))
Odpovědět0  0
Pe Ell (20) | 22.9.200517:46
a funguje to i u dnešních desek to upilovani???....slysel jsem pred par mesici neco o tom ze se to ma hardwarove i softwarove omezit
Odpovědět0  0
john.don | 22.9.200511:29
Být někým kdo Vás poslechne a koupí si v té sestavě tu grafiku co tam máte, tak Vám pěkně poděkuju.

Ach jo.
Dávat na AMD desku od MSI :­(
K AMD vždy patří a patřili dražší desky.
Sice ušetříte na procíku, ale na desce se šetřit nevyplatí.

Ach jo....

Celkově to podle mě není dobrý článek....

Doufám že Autor má vychozenou základní školu.
Aby nebyl jak ten člověk co navrhuje umístění konektorů ATA.
Odpovědět0  0
pavel_pej | 22.9.200513:33
a ja zase doufam, ze takovych sebevedomych namyslencu jako jsi ty neni tolik jak to v diskusich vypada.

clanek je skvele napsany, dobra prace.
Odpovědět0  0
john.don | 22.9.200514:08
Podle sebe soudím tebe.
Odpovědět0  0
jzk | 22.9.200515:44
proč ne MSI ? používám desky MSI už 7 let a zatím jsem neměl žádnej problém, dřív Intely, dnes AMD, myslím že ty desky jsou slušně vybavený, stabilní a za příznivou cenu ­(osobní názor­). To že DFI je lepší pro ovrklokaře je možná fajn ale 98% vlastníků PC nepřetaktovává, tak proč platit za něco co nepotřebuju, přesně jak psal autor v závěru článku. Pravda je že většina čtenářů tohoto serveru ­(a dalších podobně zaměřených­) patří mezi ty 2% :­-­).
Odpovědět0  0
john.don | 22.9.200516:42
Hele OK.
Pro nějakýho malýho šmudlu co to má na paření je MSI určitě dobrá volba.
Stejně jako ECS, PCHCIPS a podobně.

To by až tak nevadilo.
Ale ta grafika byla fakt mimo.

Čekal bych nějakou slušnou radu­(ne že bych jí potřeboval­).
A čeho jsem se dočkal: Kupte si desku s Integrovanou grafikou.

TO už jsem začal pochybovat o autorově svéprávnosti.

ATI 9550 se dá sehnat za litr a nabízí nějaký výkon.
6200 nebo 6600LE se dá sehnat za 1800 a je to podle mě daleko lepší volba.

Nevím.

Autor mi připadá tupej.
I když to 99% autorů těchhle cenovejch přehledů, kde radí naprostí rádoby odborníci na všechno.

Rozumím velice slušně HW. A o to jde.
Slabší jedinci těmhle chytrolínům ledasco sežerou.
Mě by třeba přišlo neetické jen tak něco žvatlat.

Udělejte si vlastní názor.

Integrovaná grafika = ANO DO KANCLU

Odpovědět0  0
Miko | 22.9.200516:45
ty bys na tu alergii na MSI měl brát nějaké antialergeny ;)
Odpovědět0  0
john.don | 22.9.200516:46
antimsigeny?
Odpovědět0  0
Devilek (24) | 22.9.200516:56
no to s tim R9550 a GF6200 ti nikdo nebere ja to sice necet cely ale pripada mi to jako i troska recenze..­"co vsechno tu mame na vyber­" autor se nikdy nezavdeci vsem! o HW se taky zajimam uz nekolik let, ale nesypu popel lidem na hlavu jen za to, ze udelaji..podle nekoho chybku..=)
Odpovědět0  0
Jiří Mrázek (89) | 22.9.200517:31
LOL srovnavat MSI a ESC­/PCHCIPS LooooooooooooooooooooooooooooL Takhle dlouho jsem se nezasmal :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Odpovědět0  0
john.don | 22.9.200518:52
Nojo.

ECS šlo hodně s kvalitou nahoru.
To je fakt. Abit u nich bude vyrábět levnější verze svejch desek.
Cědí co dělají.

Takže jen MSI a PCCHIPS..
To je fakt.
Sorry.

Ale i šmedy se daj za dobrou cenu a s větším bundle než je deska prodat.
Narvete do krabice kdejakou kravinu co levně seženete a on to nějakej vůl už koupí.
S trouchou štěstí tomu bude dělat i reklamu :­)­)­)

:­) Intel­/Dell, Tyan, ASUS.... dělají dobré desky.
Nepotřebujou k deskám přihazovat gumové hračky a nafukovací pany aby měli odbyt.
Odpovědět0  0
fanab (32) | 22.9.200523:59
Také jsem měl ASUS za spolehlivé desky ale poraď mi tedy proč mi comp nastartuje vždy až naponěkolikáté pokud je přes noc off. Pokud už teda naběhne tak jede spolehlivě ať restartuji nebo ne. Několikrát jsem přeinstalovával XP, zdroj jsem vyměnil, kondíky vypadají O.K. ... těžko se to zjišťuje když to po nabootování jede stabilně. Deska je A7V600­-X, procák Athlon XP 2800+, 1x512 + 1x256 RAM, SATA Seagate, Radeon 9800 Pro. Napadá někoho něco?????? Je chyba v desce. Mě to připadá jako by se někde ztrácelo napětí, asi nějaký kondík. Help please. Dík.
Odpovědět0  0
john.don | 23.9.20059:25
Hele proč to svádět na desku,
když to sice může být deskou,
ale taky kupou jiných věcí.

Na tvém místě bych provedl standardní zahořovací testy PC a systému.
Goldmemory, Memtest, prime, CPUburn, SCANDISK!!...
Odpovědět0  0
mandus | 20.10.200511:19
hele presne tohle mi delala deska ESC když sem zvedl FSB ­(5x reset a pak stabilně­)_proste jak se zahral procak tak to slo i resetem..jak byl studenej.. ani nahodou,
kamos na Solteku tase musel kuli podobné nestabilite znizit FSB na RAMce az na 200 ­(pritom ta ramka predtim chodila na normalne na 400)
Odpovědět0  0
fanab (32) | 20.10.200522:50
Dík ale na tom compu nebylo nic přetaktovaný. Už je to pasé. Vyměnili jsme bord. Nechtěl jsem riskovat stejnou typu a koupili jsme desku od GigaByte. Od té doby jede v poho se stejnou konfigurací jak na tom Asusu. Zduř.
Odpovědět0  0
Svaty Patejl | 21.10.20059:48
no mne to delalo neco podobnyho... navic se mne u toho obcas ztratil disk.
Preinstaloval sem widle asi 5 krat a u toho zkousel ruzne prehazovat pameti a karty. Nakonec sem to malem rozslapal a pak rozebral do sroubku, step by step. posledni co sem udelal tak vytah procak. Pak sem ho dal zpatky, slozil to a od te doby to slape jak hodinky. Mam taky A7V600­-X a Athlona XP 2600+
2x512MB A­-Data 400MHz. Procak bezel na 333 MHz tak sem na nej vrazil Arktika
a osmahl FSB na 200 takze misto 1917MHz na procu mam 2300MHz a ve vykonostnich testech sem nekde kolem 3,6 pentia :­-­)­)­)
Jediny co mne stve sou ty nesmysly co mne hazou cidla na procu a na boardu.
Odpovědět0  0
mandus | 21.10.200511:34
Ty čidla... Když sem měl Asuse: Pouzival jsem ten jejich Asus Probe ­(nebo jak­), fungoval OK akorat v WinXP, když sem dal přepnout uřivatele ­(a byli tudíž přihlaseni 2 a tedy i ten AsusProbe běžel asi 2x­) tak se to zbláznilo. Pak sem si stahl taky novou verzi a v ni měli zase prohozený CPU FAN s přídavným větrákem v bedně ­(kterej sem neměl­) tak to pořád pípalo a vyskakovalo...a musel sem zase vrátit starou verzi.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4567) | 22.9.200519:35
Vy jste videl Radeon 9550 na PCIe sbernici? Je teda ne ­(pamatujte, ze od tohoto mesice jsem NAPROSTO vypustil AGP karty­). A pochybuju, ze za litr i ten Radeon bude mit tak drasticky lepsi vykon nez ta integrovana grafika. Mimochodem, ta integrovana grafika byla pouzita pouze u kompa do 15000Kc s monitorem a tam se s externi grafikou asi tezko vejdete. A integrovana grafika chipsetu Radeon Xpress 200 ma o trochu mensi vykon nez Radeonu X300SE = Radeon 9600SE ­(jde o totozny cip s polovicnim poctem pipelines­), takze asi toho Radeonu 9550SE, ktery se snazite doporucit. Pochybuju, ze plnohodnotnou verzi 9550 sezenete za litr.
Zase GF6200 za 1800Kc muze byt jedine TurboCache a to zas neni nic jineho nez princip integrovane grafiky v externim provedeni ­(chapejte jako sdileni pameti­), takze zase nic extra vykon navic. Znatelny rozdil ano, ale rozhodne nema cenu 1800Kc. Skutecne vykonna GF6200 vas vyjde na cca 2600­-2800Kc.
Kde jste videl 6600LE za 1800Kc???? Typicky je tak od 2500Kc nahoru.
Prominte, ale z vasich argumentu mi pripada, ze HW prilis nerozumite vy. Aspon si to zkuste trochu promyslet, ano vami udavane karty jsou vykonnejsi, ale zjistete si prosim o kolik a zda se to skutecne pri snaze srazit naklady co nejvic vyplati. Jsem nazoru, ze ne.
Odpovědět0  0
john.don | 23.9.20059:29
Třeba X300 a 6200 seženeš od 1000 ­- 1500 a slušný.

A otázka.
Už ti někdy někdo řekl, že jsi hnusnej uťapanej vřed na tváři lidstva?

Odpovědět0  0
clovek1 | 10.10.200515:23
Kolega tebe sa nieco zle stalo a teraz sa ventilujes ?
Alebo iba popri skladani PC nezostal cas na kurzy asertivneho chovania ?
Odpovědět0  0
r00t (3) | 23.9.20052:11
prirovnavat MSI k ECS? trochu mimo. to uz je uplne jina kategorie.
Odpovědět0  0
john.don | 23.9.20059:26
Jo ECS dělá v poslední době celkem slušný desky.
Odpovědět0  0
Devilek (24) | 23.9.200513:23
ani bych nerek..mel sem dve a obe se podelali..a taky bych rad vedel kde sezenu ty karty tak levne..napis mi link..nebo cislo na toho manika co to asi dela v garazi za nizsi cenu..=)
Odpovědět0  0
CliffHarris | 24.9.200513:20
velmi zajimava diskuze, zejmena, kdyz clovek kupuje PC a neni si prilis jisty:­-­/ Mohl bych se tedy zeptat, jake slozeni PC kolem tech 30 ­- 40 tisic by jste mi doporucil?? Dekuji za laskavou pomoc!
Odpovědět0  0
clovek1 | 10.10.200515:20
No asi by ste mali najprv uviest na co ten PC chcete pouzivat. Ak na hry, treba kvalitnu grafiku. podla mna viac ako procesor. Ak ale na editovanie videa, tak potom vam graficka karta nebude moc platna. A tak dalej ­(velkost disku. operacny system, velkost pamati ...­).
Tak ako vozdilo za 1 milion nemusi byt lepsie nez auto za 300 tisic, ak nahodou porovnate traktor so skodovkou ... jeden lepsi do pola iny na cestu do prace. ale na vsetko nie je dobry ani jeden. respektive kupovat vybavu ktoru nepouzijete je asi zbytocne. a kupovat na niekolk orokov dopredu pocitac je asi zbytocne, lebodovtedy suciastky zlacneju a dopredu sa aj tak neda presne odhadnut aky vykon co bude potrebovat s akymi specifikaciami.
Odpovědět0  0
Rejno | 22.9.20059:50
Zajimalo by mne, jestli si myslite, zda je dobra koupe zakladni deska Gigabyte GA­-K8NXP­-9 do sestavy asi za 30000Kc.
Odpovědět0  0
Surgical (30) | 22.9.200510:57
Slusna deska ve slusnem provedeni od slusneho vyrobce, nicim lepsi ale ani nicim horsi, nez jine desky na stejne platforme. Klidne ji vem.
Odpovědět0  0
Devilek (24) | 22.9.200512:03
Mno ja osobně mám..teda spiš nemam tu drařší gigabyte..ju ted reklamuju..=­) ale ta co si vybral je taky v pohode..jen nema SATA2..ale pokud na tom nelpis tak ji ber vsemi deseti..=)
Odpovědět0  0
Rejno | 22.9.200513:04
Ja myslim, ze ma 4xSATA a 4xSATA II
Odpovědět0  0
Devilek (24) | 22.9.200513:26
no ta tva ne ta moje jo..=)
Odpovědět0  0
Peter_cz | 23.9.200523:11
GA­-K8NXP­-9 je skoro stejna jako drazsi GA­-K8NXP­-SLI. Obe maji Nforce4 ultra a obe maji 4xSATA a 4xSATA II. http:­/­/www.gigabyte.com.tw­/MotherBoard­/Products­/Products_GA­-K8NXP­-9.htm
Odpovědět0  0
dd@dd.cz | 22.9.200515:44
A proc ji reklamujes?
Ja kdysi Gigabyte taky reklamoval ­- z dost neprijemneho duvodu ­- kolem procesoru se pri plnem zatizeni ozyvalo piskani ­(ci chrcivy zvuk­), dost hlasity ­- ani 3vetraky a disk to neprervaly. Podezrival jsem tenkrat civky napajeni procesoru.

Pak jsem koupil drazzsi Gigabyte s tim DSP modulem a uz to bylo OK.
Odpovědět0  0
Devilek (24) | 22.9.200516:48
jo taky mam ten modul...ale pc vubec nenabehlo..a na reklamaci rekli ze je neco blbe ale nevi co..asi dost zakladni vec..proste se jim nevyvedl kousek..=­)..jinak ve starem pc mam via kt600 od gigabytu a ta je ohromne stabilni..=)
Odpovědět0  0
asdf@crvt.cz | 22.9.20059:13
Kupovat a zasírat dnes sloty pamětma 512 MB je nesmysl,obvzvlaště u compu za 40 000 Kč. Jsou to vyhozené peníze,protože za půl roku to nebude dostačující a lidi se jich budou muset zbavovat a tím pádem prodávat pod cenou.Dnes je optimum 2Giga v RAMce. Lidi obecně RAMku podcenují,ale na hraní her je hodně důležitá.
Jinak dobrý článek.Muselo to zabrat dost času.
Odpovědět0  0
Invin | 22.9.20059:38
Uz od sestavy za 30000 jsou vsude 1GB moduly­(single, dual channel­). Nevim, kde jsi na to prisel, ze je potreba 2GB pameti ­(pokud nedeles extremni vypocty a praci s nekolika virtual WS­)..ale nove revize u AMD plne podporuji 4 banky a dat za obyc. DDR400 2x1GB moduly 10koliku mi pripada trochu nelogicke...a to nemluvim o lepsich 433­/466­/500DDR, ktere v 2GB reseni stoji polovinu rozpoctu toho PC...jeste otazka...u ktere hry vyuzijes 2GB RAM ? Prosim posli screen ;­)..staci i 1GB
Odpovědět0  0
mirrda | 23.9.200516:15
Například Battlefield 2 potřebuje na plné textury 2 GB, když máš 1 GB, tak to pořád nehorázně swapuje a vůbec to nejede plynule.
Odpovědět0  0
David_B | 5.10.200515:15
Ja zas skladam panoramata a protoze je to ukrutne pomale tak zaroven ve Photoshopu upravuju jine fotky, program na panoramata ma nizkou prioritu tak dokud staci pamet tak to ani nepoznam, pokud pamet nestaci tak je skoro lepsi se o nic nesnazit, mam 1GB a do noveho PC bohuzel by to chtelo 2GB = cca 9000 Kc. Uvazuju o 2x 1GB, pri pouziti 4x 512kB by se snizilo nejake casovani z 1T na 2T, tusim ze by to melo snizit vykon asi o 2%.
Odpovědět0  0
Devilek (24) | 22.9.20057:50
Radeon X800GT je možná lepší volba než GF6600GT, ale nedá se sehnat..!
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.