reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
7.2.2008, Pavel Boček, aktualita
Server FPSLabs.com provedl první krátký test grafických karet Radeon HD 3870 X2 v režimu CrossFireX s velmi ranou verzí ovladačů a ty skutečně nezklamaly. Jak bylo celkem jasné, AMD se ovladače nyní soustředí, jelikož výkonná karta se špatnými...
HeLL_Killer (9) | 7.2.200821:00
pozor ak som to vydel dobre tak tam bolo CrossFire3870X2 a 8800 GTX ... to sa misli vykon 2xEAH a jednej GTX ne ?
Odpovědět0  0
Pavel Boček (403) | 7.2.200821:40
Nevím, co teď konkrétně myslíte...na FPSLabs.com se testovaly dva Radeony HD 3870 X2 v CrossFireX, na Neoseekeru jeden HD 3870 X2, dva HD 3870 v CFX a pak ještě dva samostatné HD 3870 ­(jeden v OC edici­), HD 3850 a nějaké GeForce ­(8800 GT­(S­) ­/ GTX­).

Právě mě osobně překvapilo, že ačkoli dříve byly problémy u CrossFire právě s propady s rozlišeními či vyhlazováním, tentokrát jsou výsledky v polovině her opravdu velmi dobré.
Odpovědět0  0
james008 (104) | 7.2.20088:28
No ja nejak nadsen nejsem .. a myslim ze nakup
dvou karet nebo jedne dvojite x2 je v dnesni dobe vyvoje
stale zbytecne.. je pravda ze nektere gamesy nebo benchmarky
jedou o hodne svizneji ale vetsina hernich titulu
uz sice netrpi minulymi bugy v podobe nizsiho vykonu na x2 ci dualu
ale maji stejny vykon jako reseni s jedinou kartou :­-­)­)
Viz take neoseeker ktery uvadite kde ve vetsine game testu je karta Asus HD 3870 T.o.p ­(single­) na stejnych vysledcich jako dual ci x2...takze ja to vidim asi tak, ze mam single kartu a pristi vanoce s privalem her ktere uz mozna odladi na tyto reseni nebo ati­/amd opravi ovladace ­(kde absolutne s vami nesouhlasim ze uz udelali pokrok v ovl..viz vykon nanic + obcasne bsody jsou stale­).. pak si tedy dokoupim druhou kartu a tim usetrim i dobrou kupu penez... naco mit kartu co a investovat do ni o cca 2 tisice vic nez to muze byt na konci roku kdyz ji nevyuziji :­-­)

Nicmene neco ati musim uznat.. ovl na x64 systemy.. ­(hlavne Win Xp x64­) odladili skvele co se stability tyce, a vykon single karet se mi zda teke o kousek lepsi nez v 32bitech.

Mejte se hezky
Odpovědět0  0
Pavel Boček (403) | 7.2.20088:59
V zásadě souhlasím, ale řekl bych, že je to dost individuální a záleží, co se hraje. Na Neoseekeru např. je CF výkonnější a má menší propady ve většině her...
Odpovědět0  0
james008 (104) | 7.2.200810:05
Tak ono vzato takhle se s tim taky da souhlasit.. dalo by se rict ze pokud je nekdo gamerem s urcitym zamerenim a v jeho oblasti tyto reseni vychytane jsou tak se mu koupe vyplati..ale procentuelne vzato je to zatim moc uzka skupina ­(rekl bych ze v jednotkach procent­)..... nehlede na to co sem zapomel uvest... a to je spotreba ­(x2 a cf­)....
Realne bych tedy nasazeni videl bud u opravdu zapaleneho nadsence do urciteho segmentu her nebo fajsmekra na technologie­/technoida..... nebo ..trosku s nadsazkou pro sudenta z mirne bohatsi rodiny kteremu vybavu nekdo koupi a on si nemusi platit elektrinu :­-­)­) Mozna taky tech par lidi co pouziva extremni rozliseni na vice panelech .... Abych jen nedodaval kritiku na ati... musim uznat ze s kusy 3850­/3870 jsem se konecne mohl vratit k svemu ati patriotizmu... kdyz jsem pri predesle spackane serii musel do pc osadit konkurenci v podobe 8600GT... drzim jim palce at zapracuji na ovladacich a at rostou stejnym tempem...trosku zapracovat na ovladacich a bude to supr....
Osobne myslim ze se spotrebou single karet udelali velice
dobrou praci a konkurence se na ne chvili co se energie
nedostane :­-­) ­(ono staci kouknout na predpoklady reseni x2 od nvidie­) Asi se stejne dostanem do doby kterou jsme zazili s x2 cpu a budem cekat na nativni dvoujadra.. ale odladenych kvalitnich ovladacu se snad dockame driv :­-­) At se dari i vam ;­-­)
Odpovědět0  0
Pavel Boček (403) | 7.2.200821:35
Ano, spotřeba je vždy kamenem úrazu. Ovšem, pokud AMD ještě zapracuje na ovladačích a odstraní většinu propadů co kde půjde, tak se X2­/CF stane dobrou volbou, přece jen rozdíl mezi X2 a CF ve spotřebě není tak velký ­(u GeForce 9800 GX2 bude spotřeba katastrofická a přesto díky ostrému marketingu budou zcela jistě karty AMD pohaněny a mnoho uživatelů si díky tomu nové GeForce koupí­). Ona vlastně alternativa není, ať použijete jakékoliv momentální řešení ­- dvoučipová karta či CF­/SLI, tak spotřeba bude v rámci několika desítek wattů ­(maximálně­) stejná. Je potřeba vybrat podle preferencí ­(osobních, podle hraných her­)...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.