reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
22.3.2011, Petr Štefek, recenze
Dlouho očekávaný nástupce Radeonu HD 5970 je tady a nese název označení HD 6990. Tento parní válec musí překonat vše, co mu bude stát v cestě, aby dosáhl očekávaných výsledků a zaujal první místo na výkonnostním žebříčku karet.
r-man (6) | 8.4.201116:26
Trosku me udivuje vykon karty v METRO 2033 ­- na vsech webech kde jsem narazil na testu se pise o tom, ze tuhle hru to jeste porad neutahne, fps se pohybuji max kolem 23­/s. Neni to nejakej fake, ty grafy tady?
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 8.4.201117:17
Nevím, kde jste podobné výsledky viděl, ale bude lepší si svou informaci ještě jednou ověřit. Radeon HD 6990 vážně nemá s Metrem sebemenší problém.
Odpovědět1  0
r-man (6) | 11.4.20119:31
No ono sem nejde vkladat adresy, ale postaci kdyz si date na google vyhledat hd 6990 metro 2033 a uvidite sam. vsude jsou prumerne fps do 35, vy zde pisete do 52. Nedavate nahodou do tabulek maximalni fps misto prumernych? Hratelnost lze pospudit spise podle minimalnich fps ci vazeneho prumeru. Jak to teda testujete?
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 11.4.201110:16
Mám save ve venkovní lokaci, kde útočí dost mutantů a FRAPS. Díky Tvé kritice jsem se díval na výsledky jednoho konkurenčního českého serveru ­(E*W­), kterému jakž takž věřím a nějakou zahraniční konkurenci a výsledky od 40 do 70 FPS jsou poměrně běžné ­(Xbit cca 45­). Postněte alespoň jméno toho serveru.
Odpovědět0  0
r-man (6) | 13.4.201111:02
Napr.
tomshardware
tomshardware . com­/reviews­/radeon­-hd­-6990­-antilles­-crossfire,2878­-6.html
Odpovědět0  0
r-man (6) | 13.4.201111:06
techstpot taky
Odpovědět0  0
dzajroo (11) | 14.4.20110:23
pc.sk test 6990 ­-> metro 2033 vsetko na max 2560x1600 28.9 FPS priemerne FPX 26 najmensie FPS....Pochop to ze ta karta nema momentalne konkurenciu a zvlada hocijaku hru bez problemov... na 1920x1200 metro slape na 6990 bez problemiku...
Odpovědět0  0
r-man (6) | 20.4.201112:20
A o tom prave mluvim. 28 fps je proste sakra malo, to je strilecka s poskakujicima mutantama jeste porad nehratelna. Takze konkurence nekonkurence, necham si svoji 6970 a na Metro 2033 musim jeste na cas zapomenout.

A opravdu nechapu jak je mozne, ze zde vysly v testech tak vysoke FPS. Nedava to smysl.
Odpovědět0  0
Misacek (28) | 8.6.201112:02
A musis to mit 2560 na 1600? Co mas za monitor prosimte?
Odpovědět0  0
NRX (170) | 23.3.20118:02
Tak takýto výkon očakávam od nasledujúcej 32nm generácie v jednočipovej verzii s nižšou spotrebou :­-PPP

Musím uznať, že toto je asi momentálny vrchol gamer orgií, za ktorým nasleduje asi už len smrť ;­-­)­))
Odpovědět0  2
Petr Štefek (1098) | 23.3.20118:26
Obávám se, že takový výkon mít následující generace nebude ... řekl bych, že to bude něco jako srovnání HD6970­/GTX580 s prastarým Radeonem HD 5970, který byl na špici a pořád by byl, kdyby nebylo HD 6990 nebo nové GTX 590.
Odpovědět1  0
Jezevec (111) | 26.3.20119:42
Omyl, na špici by byl ASUS 5870 X2 ARES, ale jinak souhlasím :)
Odpovědět0  0
zjs2 | 24.3.201113:21
Hra Crysis pokořena, konečně se našla karta, která hru utáhne na plný detaily :­-­).
Odpovědět0  0
dzajroo (11) | 23.3.20113:06
Recenzia vystizna, myslim ze text ku kazdej hre by bol zbytocny ­(neviem co by mali rozoberat pri kazden jednej hre...­) graf s FPS uplne postacuje aby si clovek sparvil prehlad o vykone karty. Paci sa mi ze ste do testu dali 5970 a hlavne testovanie na max rozliseniach ­(skoda len ze ste neskusili Eyefinity mohlo byt celkom zaujimave pozriet sa na grafy pri rozliseny 3150x1680 :­) ale tak to by bol len taky bombonik­). Tak isto sa mi paci ze ste testovali na zostave ktora tykala na 4.5Ghz jednoznacne ovela lepsia recenzia s omnoho lepsou vypovednou hodnotou ako ta blvanica na PCT ­(testovane na 4ghz na malych rozliseniach a bez predchodcu 5970 WTF ? ­).

Inak tou spotrebou uvadzanou ako minus ste si naseba usili budu :­) kedze je to dost relativne vzhladom na 1 cipovky a fatk ze karta zere koklo zere pri dnesnej cele elektriny je vysoka no s ohladom na jej vykon a spotrebu inych kariet ­(hlavne tie nvidie­) by som povedal ze spotreba je viac ako adekvatna na svoju triedu. Hluk beriem ako minus kedze je to predsa len referencne chladenie no myslim si ze sa najde vela ludi ktory po kupe tejto karty ostanu na stock chladici a nepresedlaju na nieco od AC ­( pocitam ze onedlho nieco vypustia­), alebo potom siahnu po EK­/koolance waterblocku ktore sa daju uz predobjednat a vyzeraju velmy sexi :­)

Este posledna vec, ziadna cena za kartu s najlepsim vykonom na trhu ?:­) Aj ked mozno cakate na nvidiu kym vyda svoju konkurencku kartu a potom vypustite recenziu tychto dvoch kariet a udelite TOP ocenenie. Kazdopadne uz sa tesim na recenziu :)
Odpovědět1  0
Petr Štefek (1098) | 23.3.20118:18
Díky za postřehy. Ta spotřeba je OK pokud není v performance módu, kde je max. okolo 450W jen za kartu, a to už je hodně. Jak říkám se standardním módem jeho spotřebou a hlukem nemám problém:­). Ale asi by bylo alibistické nezmínit tam tyhle drobné problémy.

Cenu udělím až uvidím GTX 590, která bude během pár dní.
Odpovědět0  0
Luki :-) | 22.3.201110:15
Myslím , že ten kdo si koupi takovou kartu , vůbec neřeší nějakou spotřebu a vysokou cenu , ale spíš ho zajíma výkon...proto nikdy nepochopím , proč se tímto někdo zabívá...a až vyjde GTX590 , tak přeci každého bude zajímat výkon a zda je výkonově lepší než HD 6990...a když bude GTX590 výkonově lepší , tak ho přeci nebude zajímat za jakou cenu je,ale koupí si právě jí,protože je výkonnější...Prostě zájemci o takové karty , tyto dvě věci neřeší....tot můj názor...
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 22.3.201111:26
Ano, jak píši níže ... karta všechna svá negativa vynahrazuje titánským výkonem, takže mě osobně by netrápila spotřeba jako spíše hluk v performance režimu. Normal všechna zmiňovaná negativa odbourá při zachování téměř identického výkonu.
Odpovědět0  0
mark165165 | 22.3.201111:35
možná tě to překvapí, ale přesto že jsem jedním z těch kdo by si tuto kartu bez potizi a mrknuti oka koupil, presto mne zajima spotreba ... proc ? ... ani ne tak kvuli elektricke energii, spis kvuli hlucnosti ... cim visi spotreba, tim vetsi uniky tepla, cim vetsi odvod tepla tim hlucnejsi chlazeni a ja chci mit v obyvaku naproste ticho !! :­-)
Odpovědět0  0
boboe (123) | 22.3.201112:49
No, nutno brát v úvahu, že se jedná o referenční model a ty nikdy nějakým úžasným chlazením neoplývaly. Renomovaní výrobci chladičů už jistě něco kutí ­(už jsem někde četl i o připravovaném vodníkovi­), jistě se objeví kousky, kde bude hlučnost úplně někde jinde.
Odpovědět0  0
Luki:-) | 22.3.201113:56
Ja take patrim k tem co si takovou kartu pořídím a právě proto jsem to napsal.....vubec me nezajíma spotřeba ani cena a ta hlučnost uz vubec ne.....je pro me rozhodujici výkon...:­-)
Odpovědět0  2
Petr Štefek (1098) | 22.3.201114:02
V tom případě se ovšem nesmíš zlobit na závěr ale na své specifické požadavky ... přece nebudu dělat tabulku speciálně pro ty, kdo touží zahodit standardníc hladič:)
Odpovědět1  0
Luki :-) | 22.3.201114:54
To ja se nezlobim vubec , opravdu ne...třeba to tak vyznělo , ale určitě nemam nic proti vaší recenzi , určitě nechci nic kritizovat.......:­-­) opravdu se nezlobím a jen tak dál...:­-)
Odpovědět0  0
Dojigiri (52) | 23.3.201114:03
No tak spotřeba je IMHO zajímavá přinejmenším už z toho důvodu, aby si její kupec taky pořídil odpovídající napájecí zdroj, kterej to utáhne. Když mě nebude vůbec zajímat spotřeba, tak se pak nemůžu divit, že mi ve hrách bude padat PC z důvodu nedostatečně dimenzovaného zdroje.
Odpovědět1  0
cpy (6) | 22.3.201112:20
Zjavne si taku kartu nikde nemal a ani nebudes mat. Tato dost slaba recenzia neobsahuje komentare ku kazdej hre co testovali a ako boli fps vnimane a pod. Chyba testovanie hlucnosti karty v dB alebo dBA.
Esteze su recenzie aj inde.
A spotreba je dolezita ked clovek sklada pc zeby si vedel zrobit obraz o tom aky zdroj ma kupit a aku ameraz ma mat na kabli.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 22.3.201112:35
Vnímání FPS? To mi připomíná stejný horor jako průběhy ze 30 sekundové sekvence hry, což je také na nic.

Hlučnost karty neměřím, protože na něj nemám vybavení a osobně si myslím, že je potřeba měřit to jinak než strčit měřák k ventilátoru karty, to pak vycházejí čísla jedna radost do grafů, ale jsou v podstatě nesmyslná.
Odpovědět1  0
boboe (123) | 22.3.20119:25
Tak nějak dumám, proč jsou spotřeba a cena uváděny jako mínus. Samozřejmě, sama o sobě je spotřeba i cena vysoká, ovšem pokud to porovnáme s ostatními high­-end kartami, přijde mi, že vzhledem k výkonu je to více než adekvátní. Z pohledu ceny a spotřeby je rozhodně výhodnější, než 2xGTX580 či 2xHD6970 ­(a podle prosakujících informací i než GTX590­).

Ale říkám, to je můj subjektivní dojem.
Odpovědět1  0
Petr Štefek (1098) | 22.3.201111:25
Berte to jako absolutní srovnání tu tabulku, takže na jedné straně jsou ty kladné a na té druhé záporné ... samozřejmě, že nikdo nebude řešit asi v reálu. To co píšeš je pak zmíněno v textu závěru. Takže předpokládám, že ten kdo si přečte tabulku tak to samé udělá i s textem.
Odpovědět0  0
boboe (123) | 22.3.201112:44
Souhlasím s vámi v té spotřebě ­- tak je nežádoucí ­(byť je karta efektivnější, než konkurence, stále žere opravdu hodně­). Tady beru tu vaši tabulku jako korektní ­(byť ve mě stále hlodá červíček, proč obdobná výtka nebyla např. pod recenzí GTX580, která s o pár procent nižší spotřebou má někdy jen poloviční výkon­)

Co se týče ceny, tam bych ji rozhodně jako mínus neuváděl ­(v tabulce či textu­), a to vzhledem k faktu, že HD6990 má bezkonkurenčně nejlepší poměr cena­/výkon ze všech karet na trhu.

Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 22.3.201114:00
Věřím, že jsem to vysvětlil v textu, ale zkusím to zohlednit tedy v tabulce trošku ji modifikuji.
Odpovědět0  0
boboe (123) | 22.3.201114:03
To oceňuji. Vždyť mě znáte, jsem starý rejpal ...
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 22.3.201115:00
Vím, vím, někdy jste mě u ranního kafe v kanclu i vytočil:)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.