reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
10.2.2006, Jan Vítek, recenze
Švýcarská firma Arctic Cooling nedávno představila novou řadu chladičů grafických karet ATi 1800/1900 a nVidia 6800/7800. Narozdíl od zažitého jména Silencer se jejich třetí generace jmenuje Accelero X1 a X2. Dnes se podíváme na X1 určenou pro řadu GeForce.
Posco | 3.11.200614:06
Ahojte.
Chcem sa len opytat, ci AC X2 bude pasovat aj na ATI X1650Pro. na stranke AC je kompatibilita s ATI X1800 series, ATI X1900 series,
ATI X1950 series.
Bude teda pasovat aj na 1650Pro? Diik.
Odpovědět0  0
Rafter | 4.9.200617:13
Můžete mi prosím poradit chladič na g. kartu Inno3D GF7600GST?
Uvažuji o výměně chladiče dodávaného výrobcem g. karty.Děkuji.
Odpovědět0  0
Diamant (1) | 20.8.200616:49
Dobry deň , bude tento chladič pasovať na grafiku Asus GeForce EN7600GT 256MB 2DHT ??? Diky :­-­)
Odpovědět0  0
Martin Klívar | 13.8.200622:40
co dodat,pasuje tento chladič na 7600 ?příjde mi hloupé od výrobce že by pasoval pouze na 6800 a 7800...
díky za odpověď
Odpovědět0  0
Sumeragi | 3.8.200614:04
zdrav9m, zaj9malo by me seli jde tento chladak nakopnout na ATI X1600 Pro 512MB od ASUSu..
Odpovědět0  0
Sumeragi | 3.8.200614:05
teda mam samozrejme na mysli AC Accelero X2
Odpovědět0  0
FX-Man | 13.3.200610:30
Dobrý den,
mám kartu GF6800TD od ASUSu a ten má pouze 3­-pinový konektor­(s měřením otáček­) pro napájení větráčku. Na AC X1 je pouze 4­-pinový ­(s měřením otáček­) a 2­-pinový ­(jen napájení­) konektor. Nevíte prosím jak to alternativně zapojit? Děkuji za odpověď.
Odpovědět0  0
MatesM | 5.3.200610:20
Chtěl bych se zeptat, čím nejlépe odstranit teplovodivou pastu z GPU a pamětí?
Děkuji za odpověď.
Odpovědět0  0
ron.jeremy | 5.3.200615:14
Kvalitním ubrouskem nebo papírovým kapesníkem, zbytky ­"stříbrné­" pasty jsem párkrát nakonec odstraňoval žvýkačkovitou hmotou, co se používá na lepení plakátů na zeď. Já mám zelenou, ale v anglicky mluvících zemích tomu říkají ­"bluetack­", protože se obvykle dodává v barvě modré. Pomáhá odstranit zbytečky ulpělé okolo SMD součástek. Ty se na ní nalepí a opakovaným překládáním se ­"vpracují­" do hmoty, aby byl povrch opět čistý.
Odpovědět0  0
Taurus-X | 10.2.200618:59
Zajímalo by mě, jestli není negativně ovlivněna teplota chipsetu při tého kombinaci, ptotože Accelero vyfukuje teplo dolů a hned za PCI­-X 16 u MB DFI NF4 je umístěn chipset.
Odpovědět0  0
Hon_za | 10.2.200616:07
Provozuji Accelero X2 ­(na X1900­) a zkusenost je zatim takova, ze otevrena skrin je v tomto reseni nejlepsi.
V klasicke skriny je jeste X2 4400+ ­- take AC Freezer Pro, 4GB RAM, 2HD a zvukarna. Pridavne vetraky zadne, pouze 120mm v Enermax zdroji; deska ma heatpipes.

Idle si bere X1900 relativne malo, ale na full uz je to znat.
Myslim, ze v ATX reseni by to jeste chtelo dalsi vykuk v podobe pridavneho vetraku za procesorem­/pod zdrojem.
Tedy: Accelero je velmi dobre ­(heatpipes ze nezaprou­), ale proudeni vzduchu je treba resit koncepcne v ramci cele skrine.
Odpovědět0  0
AgReSsiv^ | 10.2.200612:57
mam 6800gs a s tim zakladnim vetrakem mam teplotu 40­-idle
load max 65
Odpovědět0  0
1maxis2 (5) | 10.2.200612:29
podle vyrobce je pouzita pasta MX­-1 nevodiva, takze je jedno ze ji
tam vic, a nepovazoval bych to za nevyhodu. chladic se za normalnich okolnosti na kartu nainstaluje a nesundava.
Odpovědět0  0
Evo | 10.2.200611:25
No je pravda ze pri Arctic ked vyvinu novy VGAchlaidc tak bude na trhu tak 5 rokov tkaze asi preto BTX kompatibilny ale je to nezmysel lebo 90% ludi co si ho v najblizsom case by chceli kupit nemaju BTX a v najblizej dobe ani mat nebudu podla mna.
Link na recenziu­-je to po nemecky ale: http:­/­/www.3dchip.de­/TestCenter­/2006­/AcceleroX1­/AcceleroX1.php
ked niekto nerozumie tak tu su priamo vysledky:
http:­/­/www.3dchip.de­/TestCenter­/2006­/AcceleroX1­/Fazit.php

snad to niekomu pomoze...mne to pomohla preto idem kupovat Silencera!
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 10.2.200611:34
No a pisou tam nekde, pri jakych otackach to uchladil Accelero? Jestli stejne jako u me tocil 1000RPM a Silencer svych typickych 2000 a byl lepsi o cely jeden stupen v zatezi ­(coz samo o sobe nerika vubec nic­), tak ktery je na tom lepe?
Odpovědět0  0
Ser_Hashut (2) | 10.2.200613:06
No já si dnes jedu pro Silencer 5.3, protože mi záleží na cekovém chlazení počítače. Accelero je samozřejmě také velmi dobrý chladič, ale podle mého názoru je Silencer celkově vhodnějším řešením. Navíc je levnější, takže není co řešit.
Odpovědět0  0
<MK> | 11.2.20069:01
Já měl Silencera 5.3 na GTX a nyní X2 na X1900XTX a můžu říct, že jak jsem byl se Silencerem nespokojen co se hluku týče ­(zpomalený na 5V­), tak Accelero mě opravdu překvapilo kvalitou a naprostou tichostí. V idle mám cca 800ot. a i při 100% otáčkách je to celkem tichý. Opteron146 @3000Mhz chladím Scythe Ninjou bez FANu a jedinej FAN krom zdroje v kompu mám outtake NEXUS120 s 700ot. Na teplotě CPU jsem nepostřehl rozdíl.
Odpovědět0  0
| 10.2.200611:00
Tak je jasný, že je to spíš reklamní článek a ne nějaká promakaná recenze...Minimálně srovnání s předchozí generací by si recenze zasloužila. A když by se k tomu přihodila i konkurence od Zalmanu, tak by to bylo uplně ideální =)
Odpovědět0  0
karf (15) | 10.2.200622:32
reklamu měl tento chladič víc než dobrou od RH
Odpovědět0  0
Bostar | 10.2.200610:32
U BTX je kvůli chlazení vylepšeno celkové proudění vzduchu ve skříni, které nesmí být ničím ohroženo. Vyvádění vzduchu ven chladičem graf. karty by tuto koncepci porušilo.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 10.2.200610:36
Pokud si dobre vzpominam, BTX dle svych navrhu vyuziva jakysi tunel jdouci skrz celou skrin ­- zacina procesorem a pres pameti a karty proudi ven. Logicky by ale dodatecny proud vzduchu smerovany stejne jako chlazeni ve skrini ­- tedy dozadu skrine, nemel vadit a byl by IMHO i prinosem. Otazka tedy je, jestli tu nejde spis o byrokraticke omezeni, nez o opravdu opodstatnenou zalezitost...
Odpovědět0  0
Bostar | 10.2.200610:10
Důvod, proč výrobce nevyvádí u nových VGA chladičů Accelero vzduch ze skříně ven je ten, že to nová norma BTX nedovoluje.
Accelero X1 a X2 jsou již plně BTX kompatibilní a proto muselo být od osvědčeného vyhánění teplého vzduchu ze skříně, jak je tomu u Silencerů, upuštěno.
Odpovědět0  0
Jeff M. | 10.2.200610:16
Celkem by me zajimalo, proc nova norma BTX me nuti nechavat si horky vzduch ve skrini, jaky je k tomu duvod?
Odpovědět0  0
Mareknfh | 15.3.200610:13
Rekl bych ze u BTX se pocita s tim ze ten horky vzduch ze skrine bude luftovat nejaky bocnicovy ventilator... kazdopadne take mi to pripada jako zbytecne. ... kdyz ten vzduch muze snadno ven, jen pridanim jednoducheho tunelu a zachovani ucinnosti a hluku, proc ho nechavat vevnitr a spolehat se ze to nejakych X 12­-tek uz nejak zaridi ?
Odpovědět0  0
Ron Jeremy | 10.2.200611:38
Dobrý důvod, proč se BTX vyhýbat, dokud to jde. :­-­( Pokud skutečně stanovuje taková přihlouplá omezení, není o co stát.
Odpovědět0  0
Evo | 10.2.200610:06
No pekna recenzia, len neviem preco nikde ten chladis neporovnaju s Arctic Silencerom 5 Rev3 tiez urceneho pre 7800.
Na jednej stranke to porovnavaju a Silencer je lepsi!!!
Tento chladic je super ale nie je domyslene ze tecn horuci vzduch je stae v skrini...
Takze vsetkym co by ho xeli kupit tak nech radsej kupia Silencer 5!!!
Odpovědět0  0
Ser_Hashut (2) | 10.2.200610:12
Máš odkaz na ten test porovnávající Accelero se Silencerem 5.3? Také mně zde toto porovnání chybí a proto považuji tuto recenzi za neúplnou a tedy irelevantní. Spíše to na mne působí jako reklamní článek než jako seriózní recenze.
Odpovědět0  0
Ron Jeremy | 10.2.20069:35
Chladič považuji za krok zpět, předchozí silencery byly vynikající tím, že teplý vzduch z karty hnaly ze skříně rovnou ven. Takhle se sice zlepší chlazení, ale karta vytápí skříň, a pak se hůře chladí chipset, CPU i disky. Teplotu ve skříni silencer obvykle sníží minimálně o 2°C.
Přitom podle toho, co vidím, Accelero nejspíš stejně zabírá slot vedle karty, v tomto případě bezúčelně.
Odpovědět0  0
Jeff M. | 10.2.200610:11
Souhlas s Ron Jeremy. Kdyz jem se nedavno vybiral upgrade grafiky do AGP slotu tak jsem chtel 6600GT ale nakonec jsem zvolil HIS Excalibur X700­(non PRO­) IceQ se 128MB GDDR3 pameti prave kvuli Arcticu vyfukujicimu vzduch ven. Vim ze X700 za 6600GT trochu zaostava, ale sla pretaktovat na 480­/1050, takze jsem spokojenej a ve skrini je pohoda i bez pridavnej vetraku. Podle me velky minus tech dnesnich standardnich chladicu je vtom, ze foukaji horkej vzduch takrka primo na HDD! V tom je tedy ten novej ARCTIC Accelero lepsi, ze fouka alespon bokem, smerem k zakladni desce ale foukani ven ze skrine je nejlepsi!
Odpovědět0  0
Orgic (47) | 10.2.200621:24
No nezda se mi nejlepsi foukat vzduch dospod na zakladni desku, nektery desky tam maji i kondenzatory a tohle je muze pekne roztopit... no nevim...
Odpovědět0  0
Tipi (7) | 11.2.200620:07
moj názor na tento chladič som už vyjadril na konkurenčnom servery takže CTRL+C, CTRL+V:

To že tento cooler tlačí teplý vzduch späť do skrinky redšej ani nebudem komentovať... A predsa...! Celkovo mi tieto riešenia pripadajú ako keby sme si srali do vlastného hniezda! Považujem to za krok späť.
Odpovědět0  0
PepeKI | 10.2.20069:23
Nevíte někdo jestli tenhle chladič zabírá dalčí slot na desce jako předchozí Silencery?
Odpovědět0  0
kenwood (1) | 10.2.20069:08
Zajímalo by mě, jak je to s víškou ­(tloušťkou­) chladiče. Mám X1800XT a referenční chladič zabírá celý jeden slot pod kartou a už teď skoro koliduje s TV tunerem v PCI, proto mě zájímá jestli Accelero X2 ­(mělo by být stejné jako X1­) není náhodou tlustší.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 10.2.200610:29
Zdravim, dle specifikaci uvedenych v tabulce ­- 30mm. Overil jsem si to a zabira samozrejme dva sloty. Tlusty je tedy dost. Odpoledne jeste pridam do clanku fotku, jak vypada ve skrini.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 10.2.200613:57
Odpovědět0  0
stavik | 10.2.20069:07
Škoda, že se jádro nepodařilo rozjet na 511 Mhz. Někde jsem na netu četl, že je vhodné přetaktovávat v krocích po 27 Mhz ­(vnitřní frekvence GPU­). Ale už si nevzpomenu, kde to na netu bylo.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 10.2.200610:20
Podarilo se rozjet i na 515 a mozna by slo i vys, ale ihned se v testu objevily artefakty, takze jsem musel takt snizit na nejblizsi hodnotu bez artefaktu ­- 505Mhz.
Odpovědět0  0
George_gray (35) | 10.2.20068:34
nechápu, tak jste mohli dosáhnout teploty přes 80C ­(s orig. chladičem­). Mám tu samou doma ­(taky Gigabyte­) a teploty mám­-Idle 45­-48C, Burn 61­-66C Nikdy jsem nešel přes 68C.
Skříň 3RSystem
Odpovědět0  0
Nemame | 13.2.200622:23
aj ja mam tu situ grafiku doma a nezatazena bezi na 44C stabilne a pri zatazeni som postrehol max teplotu 71­-76 C
aku mam case skoda reci total shitna jedine co k tomu moze dopomahat je 12cm ventak na bocnej stene ,ktory tlaci vzduch do case lenze v teste bolo vyuzite ocividne lepsie chladenie ako mam ja a teploty boli vyssie
Odpovědět0  0
l-londza | 10.2.20068:18
Mozna blby dotaz, ale pasoval byl tento chladic i na geforce 6800gs od leadteku?
Odpovědět0  0
Hirogen (142) | 10.2.20068:28
Kompatibilitu si ověř zde: http:­/­/www.arctic­-cooling.com­/
Pokud Leadtek používá referenční design desky ­(jako že asi ano­), bude platit to co píšou u ARCTICu.
Odpovědět0  0
OBR_ | 10.2.20067:33
:)
Odpovědět0  0
| 10.2.200610:54
Hulán ­- nikdy více =)
Odpovědět0  0
Marzo (96) | 10.2.200615:16
Kto je Hulan?
Odpovědět0  0
cml11 (419) | 13.2.20066:17
Neco jako samozvana celebrita ceskeho internetu:­)Diskuse s nim se vyznacuji castym rychlym skluzem k Radkove povysenemu pristupu k ostatnim a nazyvanim kde koho v lepsim pripade ­"milym teenagerem­":­-­)­)­)­)­)Neznas, poznas..
Odpovědět0  0
X | 13.2.20068:54
Odpovědět0  0
cml11 (419) | 13.2.200610:31
Hezkej odkaz.Dukladne jsem si jej procetl a dosel k ocekavanemu zaveru, ze vse je ­"jen­" ve schopnosti slusnosneho jednani. Nekdo u FOXu se zrejme neprofesionalne nastval a ted si to vypije do dna, protoze pan Hulan nikomu nic nedaruje.Ani jedna strana se v tomhle pripade nechovala zrovna slusne. Tento prubeh je pro Radkovu ­(a pokud jej to potesi, nejen jeho­) komunikaci pomerne typicky..
Odpovědět0  0
xBl4d3x | 13.2.200611:54
Myslim, že do téhle kauzy vidí jen a pouze Radek a FOX, takže tyhle závěry jsou sice pěkné, ale neobjektivní. Oficiální prohlášení FOXu se od Radkova poměrně liší, jsou tam použité jako důkazy kusy e­-mailů, které vypadají jako vytržené z kontextu a nic neřeknou, navíc údajně rADovi psal nejmenovaný autor jiného HW webu, že s FOXem měl velmi podobnou zkušenost. Btw. vás by nenaštvalo, kdyby vás prodejce týden tahal za nos, potom jste zaplatili dvojnásob za jeden výrobek a místo dodržení slibů ­(dodání druhého kusu­) vám začali vyhrožovat žalobou? :­-)
Odpovědět0  0
cml11 (419) | 13.2.200612:33
Ano máte pravdu.Nejsou se schopni dohodnout ani oni, natož abychom do téhož viděli dobře my ostatní.Já od FOXu objednával zboží jen jednou a obešlo se to bez potíží.Zrovnatak od CC, kde odebírám výrazně víc.Pokud bych si chtěl na něco stěžovat, tak bych se ale na rozdíl od Radka nepokoušel vše ještě v průběhu pustit do médií.Nic dobrého z toho vzejít rozhodně nemohlo.Jestli ve FOXu pracují vznětliví lidé nevím, podle všeho je to možné.Každopádně na ně článek evidentně zapůsobil jako rudá na býka a zachovali se silně neprofesionálně.To je taky fakt.Teď by mělo přijít na řadu vychladnutí hlav a stará pravda o tom, že moudřejší ustoupí.Zajímalo by mě jak to dopadne..
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 13.2.200612:49
Sice nevím, který nejmenovaný autor to byl, ale jeden tip bych měl. Dotyčného totiž velmi rozčílilo, když jím vedenému časopisu bylo ze společnosti FOX Computers sděleno, že nedostane zapůjčené zboží, protože FOX necítí potřebu stotožňovat se s periodiky, která špiní konkurenci a ještě od ní opisují ­(ano, narážím na to, jak PCT útočil na Svět hardware­). Dotyčný pak do FOXu po ICQ napsal následující:

6.1.2006 23:24 PC Tuning­-Štefek: Vy jste jeste evidentne nepochopil, ze s Vasi osobou nemam zajem komunikovat:­-­)...tak snad uz ted
Odpovědět0  0
xBl4d3x | 13.2.200616:10
:­-D to jsou mi věci...ale nějak mě to u PCT nepřekvapuje :­-)
Odpovědět0  0
.blahorodje. (71) | 24.2.200618:43
Zatial sa nemate coho bat. PCT na Vas urcite nema!!!
Odpovědět0  0
Jeff M. | 14.2.20060:56
Šmarjááá, ....nakupuji většinou v Levi ­(pro firmu­) a kdybych měl psát pokaždý článek, že nějaky zboží co zrovna není na skladě má zase zpoždění a dodavatel se mi za to písemně neomluvil a nedal mi vědět, tak bych snad nedělal nic jinýho, nemluvě o tom, že občas v dodávce něco chybí, ale vždycky jsme se domluvili.... asi proto, že jsem se o tom na internetu nechlubil stylem: Jste ­"Blbci­" ale když mě to dodáte tak budete jenom ­"Pitomci­"!
Odpovědět0  0
deif | 23.2.200623:15
Přesně tak! O radkovi si myslím svoje!!
Odpovědět0  0
snajprik | 10.2.20066:41
No tento chladič ma poriadne rezervy ak pri polovyčnych otačkach uchladi čip ovela lepšie ako orginal a ani 625­-Kč neni moc na taky vykon ešte by sa dalo zlepšiť keby mal vyvedenie tepleho vzduchu von zo skrine ale inak nema chybu
Odpovědět0  0
cml11 (419) | 10.2.20066:49
Naprosty souhlas. Vse vypada vyborne, jen mi chybi vyfukovani vzduchu ze skrine ven jak bylo zvykem u predchozich modelu. Takhle se oproti minule rade ve skrini preci jen topi o poznani vic. Skoda.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.