reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Battlefield: Bad Company 2: výkonnostní srovnání

11.3.2010, Petr Štefek, recenze
Battlefield: Bad Company 2: výkonnostní srovnání
Dnes se podíváme na výkon v náročné herní pecce posledních dnů s názvem Battlefield: Bad Company 2. Hra je vizuálně zatím jednou z nejpřitažlivějších v tomto roce a bude zajímavé sledovat, jak si povedou nejnovější grafické karty ve srovnání s těmi staršími.
Kapitoly článku:
  1. Battlefield: Bad Company 2: výkonnostní srovnání
  2. 1680x1050 2xAA/4xAA
  3. 1920x1200 2xAA/4xAA
  4. Vliv CPU
  5. Závěr
V posledních dnech jsme měli možnost okusit nové dílo z produkce DICE (Digital Illusions Creative Entertainment) pod názvem Battlefield: Bad Company 2. Tato hra je volným pokračováním prvního dílu Bad Company, která využívala grafického engine Frostbite (z produkce DICE) a byla dostupná jen pro konzole Playstation 3 a Xbox 360. Samotná společnost stojí ovšem za celou sérií Battlefield (Modern Combat, Vietnam, 2142 atd.).

Současné pokračování Bad Company 2 využívá vylepšený engine Frostbite (DX10), ale budou z něj profitovat i najitelé DirectX 11 grafických karet, které by měly dosahovat lepších výkonů daných vyšší efektivitou zpracování specifických shaderů ve hře. Hra samotná vypadá velmi dobře a pokud využijete možnosti nastavení na maximum, tak si nezadá ani s dokola omílanou modlou v podobě Crysis.





Battlefield: Bad Company 2 je často srovnávána s Call of Duty: Modern Warfare 2, ale jedná se o poměrně podstatně rozdílné hry. První jmenovaná je podstatně líbivější a její ovládání jednodušší než v případě Modern Warfare 2. My se ale dnes budeme soustředit výhradně na hardwarové nároky této hry. Pokud očekáváte, že vám bude stačit libovolná grafická karta, neboť se jedná o konzolový titul, pak nejspíše budete překvapeni. Samotná hra je v případě nejvyšších detailů poměrně náročná.


Testovací sestava a metodika


Pro naměření hry jsme využili testovací sestavu a množství zapůjčených, darovaných, či vlastních grafických karet. Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W.

Ikona Odkaz na databáziTestovací sestava
ProcesorIntel Core i7 920 2.67@3,6 GHz
Zákl. deskaGigabyte (Intel X58 s.1366)
Operační paměť RAMKingston 3x 1 GB DDR3 1600 MHz
ZdrojGigabyte Odin 1200 W
Grafické kartyGigabyte GeForce GTS 250 1024 MB
Gigabyte GeForce GTX 275 896 MB
Gigabyte GeForce GTX 285 1024 MB
Gigabyte GeForce GTX 260 (216) 896 MB
Zotac GeForce GT 240 1024 MB
Gigabyte GeForce GT 220 512 MB
Sapphire Radeon HD 5670 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 5850 1024 MB
Sapphire Radeon HD 5570 512 MB
Gigabyte Radeon HD 5770 1024 MB
Sapphire Radeon HD 5750 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 4870 1024 MB
Sapphire Radeon HD 4770 512 MB
PowerColor Radeon HD 4890 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 4850 512 MB
Gigabyte Radeon HD 4670 512MB
Monitor30" LCD HP
Operační systémWindows Vista 64-bit SP2

Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista 64-bit SP2. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak vám nezbude nic jiného, než stáhnout FRAPS a vše naměřit při reálné gameplay (vzhledem k úspoře času jsem využil - jak jinak - prvního levelu). Nastavení všech grafických detailů bylo HIGH + HBAO.


Ovladače grafických karet
  • GeForce 196.75 WHQL
  • Catalyst 10.2 WHQL

Použité testy:
Bad Company 2 (FRAPS)
reklama